| Forfatter |
|
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har styr på om der er forskel på hvilket program man bruger til at konvertere (rippe) i wav? Jeg tænker mest på Windows Media Player, NERO etc!
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Serritzlev skrev:
|
Tja hvorfor ikke bare bruge, Easy CD-DA Extractor jeg bruger en portable udgave, og igen til at knovertere diverse lyd/video formater bruger jeg programmer fra Xilisoft.
|
|
|
Nu spurgte jeg mere på om folk ligger inde med viden om hvorvidt de forskellige programmer resulterer i forskellig lydkvalitet når man taler waV!
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
slettet.
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
Serritzlev skrev:
|
Tja hvorfor ikke bare bruge, Easy CD-DA Extractor jeg bruger en portable udgave, og igen til at knovertere diverse lyd/video formater bruger jeg programmer fra Xilisoft.
|
|
|
Nu spurgte jeg mere på om folk ligger inde med viden om hvorvidt de forskellige programmer resulterer i forskellig lydkvalitet når man taler waV!
|
|
|
wav er ukromprimeret pcm så der sker egenligt ikke en konvertering. der kan måske være noget omkring selve aflæsning af cd'en og verificering af at cd'en er aflæs korrekt. __________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
nicoleif skrev:
Serritzlev skrev:
|
|
|
|
|
|
|
wav er ukromprimeret pcm så der sker egenligt ikke en konvertering. der kan måske være noget omkring selve aflæsning af cd'en og verificering af at cd'en er aflæs korrekt.
|
|
|
Ja de er disse faktorer jeg tænker på. EAC (sammen med Flacfrontend) er jo netop rigtig god til dette ved ripning til flac!
|
| Til top |
|
| |
Thomas.bk Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan du ikke bare bruge EAC til at rippe til Wave så. du har jo i princippet selv givet svaret på dit spørgsmål. men jeg vil mene at der ikke nogen forskel på de programmer du specifikt nævner. __________________ mvh
TK
Mit setup.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15858
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas.bk skrev:
kan du ikke bare bruge EAC til at rippe til Wave så. du har jo i princippet selv givet svaret på dit spørgsmål. men jeg vil mene at der ikke nogen forskel på de programmer du specifikt nævner.
|
|
|
Jo det kunne jeg godt men sagen er bare den at jeg forsøger at rippe visse cd'er af ældre dato der er ret ridsede og her er EAC for følsom. En måden at komme omkring dette er så f.eks. at brugeNERO til at konvertere/rippe i wav efterfulgt af en konvertering til flac (med Flacfrontend). MEN om det resultere i et ligeså godt resultet som når EAC ripper/konverterer med FlacFrontend integreret ved jeg ikke!
|
| Til top |
|
| |
Thomas.bk Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske en ny tråd med overskriften "Rip af ridset CD" vil give svaret
Jeg er overbevist om at den bedste løsning ligger i EAC, men jeg kender den ikke. __________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 19 September 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
EAC og dbpoweramp er klart de bedste rip tools hvis man vil være sikker på at det data man læser er korrekt.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |