| Forfatter |
|
AsgerJB Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par B&W 601s3 højttalere, og vil gerne tilføje en subwoofer og en ny forstærker til systemet. Forstærkeren
primært fordi den forstærker jeg har nu, ikke understøtter en aktiv subwoofer.
Jeg har været i Hifiklubben, og de anbefaler mig en Nad c355bee forstærker og en B&W ASW610 subwoofer som det bedste
match.
Jeg søger altså bare en second opinion herinde. Hvad er jeres foreslag eller eventuelle kommentarer? Tak.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AsgerJB Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser lækker ud den der.. Rent ud fra specs har den samme udgangseffekt som Nad'en. Kan du give en mere detaljeret
forskel på de to?
Jeg er ikke nogen haj på området, så hvis du også kort kan skitsere forskellen mellem udgangseffekt og strømformåen ville
det være rigtig fedt :)
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
AsgerJB - vi har en udemærket søgefunktion herinde og du vil finde ud af at mange spørgsmål er stillet før. Eks.:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38997&K W=watt
og der er mange flere tråde:
http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=watt&SM=1& ;SI=TC&FM=0&OB=1&SPN=1
...men det korte forsimplede svar er at bedre strømformåen giver bedre "kontrol". Nu er hverken NAD eller H/K slemme i deres opgivelser. Faktisk er de nogen af de bedste til at opgive "rigtige" ydelsesdata. Du kan bestemt bruge hvilken som helst af H/K'erne (og NAD) til dine 601'ere - den største forskel på H/K'erne er iøvrigt om det er ren forstærker eller receiver (med tuner).
Mine ører foretrækker den amerikanske "fede" lyd til B&W'erne mere kolde diskant...prøv selv at lyt: det giver som regel det eneste brugbare svar.
__________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal vi så også lige huske på at en 601 ikke har nogen bas-enhed, så den er ikke så tung at trække som B&W ellers normalt er. Jeg kører selv med en B&W / NAD kombination og er rigtig glad for det. Så umiddelbart mener jeg at du roligt kan følge det forslag du har fået i klubben.
/Stefan
|
| Til top |
|
| |
AsgerJB Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak for svar :)
Det ville nu heller ikke gøre noget at vide at forstærkeren også kan trække et par gulv højttalere hvis jeg vælger at udskifte
601'erne til eksempelvis B&W DM683 på et tidspunkt, men det er selvfølgelig ikke det det kommer an på lige nu. Men kan
c355bee eller HK 980 det?
Er der i øvrigt nogen der ved hvordan de rent lydmæssigt adskiller sig fra hinanden? :)
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
AsgerJB skrev:
Er der i øvrigt nogen der ved hvordan de rent lydmæssigt adskiller sig fra hinanden? :) |
|
|
Med "fare" for at gentage mig selv 
CHTT skrev:
|
Mine ører foretrækker den amerikanske "fede" lyd til B&W'erne mere kolde diskant...prøv selv at lyt: det giver som regel det eneste brugbare svar.
|
|
|
- i øvrigt kan begge forstærkere trække gulvhøjttalere. De har som regel en lidt højere følsomhed end små højttalere, der paradoksalt nok kan være sværere at trække ordentligt...
Generelt har B&W godt af at få noget strøm for at "åbne" ordentligt op for lyden. Har selv haft 601 modellen på en H/K surroundforstærker og de har helt sikkert gavn af en stærk forstærker!
MEN: du kan bruge både NAD og H/K (og andre) uden problemer, så gør dig selv den tjeneste at lytte til forstærkerne. Du kan ikke få et endeligt svar herinde - det er dine ører der bestemmer...
__________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
AsgerJB Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak igen for svar :)
Jeg kunne godt tænke mig at købe brugt, hvis jeg ellers kan finde nogle der sælger hvad jeg står og mangler, derfor vil jeg
også rigtig gerne have andre bud på integrerede forstærkere der vil yde ligeså godt som de allerede nævnte sammen med
601'erne.
I mellemtiden vil jeg se om jeg kan finde et sted i omegnen der sælger H/K, så jeg kan høre den :)
|
| Til top |
|
| |
spasmus Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva med en rør forstærker ?
|
| Til top |
|
| |
AsgerJB Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget efter Harman Kardon HK 980 og Nad c355bee på dba og i køb & salg herinde uden held.. Jeg kan godt lide
lyden af dem begge, men er der andre forstærkere maks 4000 kr brugt jeg kan kigge efter?
Jeg er ved at undersøge hvad en rørforstærker er for en ting :)
|
| Til top |
|
| |