| Forfatter |
|
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal man gøre for at få FLAC filer, til CD format?
__________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
DBPoweramp burde kunne konvertere flac til wav, har du prøvet google noget ala convert flac to wav?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flac-Frontend er også ferm til det!
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker. Jeg har fundet en løsning. Al den snak om GH3, fik jo en på "andre tanker"  __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
Al den snak om GH3, fik jo en på "andre tanker"  |
|
|
Hvad er GH3 ? __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
Two Chanel skrev:
Al den snak om GH3, fik jo en på "andre tanker"  |
|
|
Hvad er GH3 ?
|
|
|
Guitar Hero III
__________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
| Hvad skal man gøre for at få FLAC filer, til CD format? |
|
|
Nu bliver jeg lidt nysgerrig. Hvorfor vil du gå fra FLAC til WAV ? Er det på grund af "noget" som ikke kan afspille FLAC eller hva ?
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne forestille mig det var hans CD afspiller der ikke kan afspille FLAC :)
Two Chanel skrev:
|
Takker. Jeg har fundet en løsning. Al den snak om GH3, fik jo en på "andre tanker" 
|
|
|
Hvilket er ganske forståeligt! __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Two Chanel skrev:
| Hvad skal man gøre for at få FLAC filer, til CD format? |
|
|
Nu bliver jeg lidt nysgerrig. Hvorfor vil du gå fra FLAC til WAV ? Er det på grund af "noget" som ikke kan afspille FLAC eller hva ? |
|
|
Jeg vil tro at det er fordi han har "fået fat i" Metallias Death Magnetic FLAC filer fra GH3 og gerne vil have dem ud på en cd så han kan afspille dem i en cd afspiller. GH3 filerne skulle være udholdelige at høre på til forskel fra cd'en som er voldkomprimeret. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Hvorfor ikke brænde FLAC direkte til CD fremfor at skulle gennem ENDNU en konvertering.Det må alt andet lige da være noget møg
|
|
|
For det første er det konvertering fra et tabsfrit format til et andet tabsfrit format, så det betyder intet, og for det andet kender jeg ikke nogle cd afspillere som kan afspiller Flac filer?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også bruge programmet burrrn Det konverterer og brænder i et hug
http://www.snapfiles.com/get/burrrn.html
Af en eller anden grund virker link funktionen ikke i min opera browser
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
floe skrev:
Hvorfor ikke brænde FLAC direkte til CD fremfor at skulle gennem ENDNU en konvertering.Det må alt andet lige da være noget møg
|
|
|
For det første er det konvertering fra et tabsfrit format til et andet tabsfrit format, så det betyder intet, og for det andet kender jeg ikke nogle cd afspillere som kan afspiller Flac filer?
|
|
|
Men dog en konvertering og derfor ikke at foretrække - jo du kan godt miste information. Flere programmer kan brænde FLAC direkte til Audio-CD format - det er det jeg snakker om - ikke at brænde FLAC ud på en CD som FLAC filer. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Jesper Juul skrev:
floe skrev:
|
|
|
|
|
|
Men dog en konvertering og derfor ikke at foretrække - jo du kan godt miste information.Flere programmer kan brænde FLAC direkte til Audio-CD format - det er det jeg snakker om - ikke at brænde FLAC ud på en CD som FLAC filer. |
|
|
Om du selv konverterer, eller lader dit cd brænder program om det kan da være bedøvende ligemeget! Og nej man mister ikke information ved at omkode tabsfri formater, det er ligesom det der er hele ideen! __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
floe skrev:
Jesper Juul skrev:
floe skrev:
|
|
|
|
|
|
Men dog en konvertering og derfor ikke at foretrække - jo du kan godt miste information.Flere programmer kan brænde FLAC direkte til Audio-CD format - det er det jeg snakker om - ikke at brænde FLAC ud på en CD som FLAC filer. |
|
|
Om du selv konverterer, eller lader dit cd brænder program om det kan da være bedøvende ligemeget! Og nej man mister ikke information ved at omkode tabsfri formater, det er ligesom det der er hele ideen! |
|
|
Nu er WAVE format ikke det samme som det audio spor det ligger på en CD, så at konvertere til WAVE inden er da at gå en unødig omvej.... Hvorfor ikke bare brænde fra FLAC til Audio CD i een og samme handling? Og ja du har ret, man mister ikke informationer ved en konvertering fra FLAC til WAVE. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger Nero 7 uden problemer. Jeg hentede godt nok et FLAC plug-in men jeg ved faktisk ikke om det er nødvendigt. dll-filen placerede jeg i C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\AudioPlugins.
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste brænderprogrammer (jeg har prøvet) gør det helt automatisk, når man trækker filerne over i "vinduet". I Nero vælger man bare at man vil lave en alm. audio-cd, trækker filerne (FLAC, mp3, wav eller andre) over i vinduet og vupti. En ny audiocd, direkte til spilledåsen. Uden at skulle bruge tid til at konvertere først.
Men vælger du at lave en data-cd går det selvfølgelig galt... __________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Jesper Juul skrev:
floe skrev:
|
|
|
|
|
|
Men dog en konvertering og derfor ikke at foretrække - jo du kan godt miste information.
Flere programmer kan brænde FLAC direkte til Audio-CD format - det er det jeg snakker om - ikke at brænde FLAC ud på en CD som FLAC filer.
|
|
|
Hvordan mister du information ved at konvertere fra et tabsfrit format til et andet? Mener du også der er datatab når man zipper og unzipper filer? Hvis du brænder et FLAC direkte til audioformat konverterer man jo også, det er bare brænderprogrammet som gør det. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
floe skrev:
Jesper Juul skrev:
floe skrev:
|
|
|
|
|
|
Men dog en konvertering og derfor ikke at foretrække - jo du kan godt miste information.
Flere programmer kan brænde FLAC direkte til Audio-CD format - det er det jeg snakker om - ikke at brænde FLAC ud på en CD som FLAC filer.
|
|
|
Hvordan mister du information ved at konvertere fra et tabsfrit format til et andet? Mener du også der er datatab når man zipper og unzipper filer?
Hvis du brænder et FLAC direkte til audioformat konverterer man jo også, det er bare brænderprogrammet som gør det.
|
|
|
My bad, jeg har rettet mig selv  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |