| Forfatter |
|
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg står overfor at skulle konstruere et TV møbel med 2 stk. LAT 700 indbygget. Designet på møblet muliggør 70-80L
kabinet til hver enhed, og spørgsmålet er så: Hvordan jeg udnytter disse enheder bedst under de givne forhold?
Skal det være en lukket konstruktion, en konstruktion med basport eller måske helt åben? Akustisk ventil?
Jeg kan se, at Frequence anbefaler 70L i kombination med en 42cm lang og 124cm2 stor port.
LAT 700 sub
Jeg vil dog gerne høre Jeres holdning til dette - jeg kan forstå, at det ikke alle, der er lige begejstrede for Frequences
kreationer.
Jeg går hovedsageligt efter, at systemet skal lyde godt til musik, og regner med at bruge dem fra 100Hz ca.
Alle input modtages med kyshånd
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
LAT700 skal have meget store kabinetter at spille i, og kan faktisk spille åben baffel. 2 stk LAT 700 i 80 liter er ALT for lidt.
Et stk er ALT for lidt. Køb en LAT500 i stedet, den passer bedre. Jeg kan lige prøve og regne på det når jeg kommer hjem.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt korrekt hvad syncroniq anfører ..... dit TV-møbel skal være gigantisk!
LAT 700 har godt nok en pæn lav Fs men Qt er høj - hhv. 0,5 og 0,6 for 4 og 8 ohms versionerne. Det gør dem velegnede til transmissionline (stor) eller åben baffel. Nærmest uegnede til basrefleks og kræver et meget stort lukket kabinet.
Jeg anvender selv 4 stk. LAT 700 pr side i åbne bafler. Der kommer et artikel om dette projekt i HF her i løbet af efteråret/vinteren.

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq,
Tak for info. Det lader til, at du kan have sparet mig for en del ærgelse, i forhold til at følge Frequence's løsning.
Jeg glæder mig til at høre dit forslag til en anden løsning - tak!
Mht. LAT 500 - hvor dybt går den egentlig uden at forvrænge, og er der efter din mening slagkraft nok i denne enhed? Mit
lytterum er 18m2. Alm. basenheder er lidt problematiske at anvende i et TV møbel, pga. vibrationer, og så er det eneste
alternativ i den sammenhæng vel en LAT?
janils,
Det må jeg sige, spændende setup! Og tak for info.
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
18cm^2 burde ikke være et problem for en lat, hvis du har effekt nok.
Hvad angår kabinet kan jeg godt lave en beregning, men måske du skulle tage fat i nogen der har mere erfaring med lat500
i praksis. Jeg kaster dig lige en PM.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krede :) skrev:
... Alm. basenheder er lidt problematiske at anvende i et TV møbel, pga. vibrationer, og så er det eneste alternativ i den sammenhæng vel en LAT? |
|
|
Du kunne overveje at bruge to almindelige sub-enheder placeret i hver ende af et kabinet. Deres vibrationer vil jo udligne hinanden på samme måde som en LAT.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq,
Tak for PM!
Boye,
Vil det give mig nogen fordele i forhold til LAT?
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil kunne få nogle enheder der passer bedre til den størrelse kabinet du har kig på, og umiddelbart vil jeg tro du også får mere for pengene ved at bruge gammelkendt teknologi.
Men hvis Syncroniq har et godt forslag med den anden model af LAT kan du sagtens vælge den.
|
| Til top |
|
| |