Forfatter |
|
M-dam Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 29 September 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
What Hifi har lagt en anmeldelse(?) af Cambridges nye DAC ud:
http://whathifi.com/Review/Cambridge-Audio-DacMagic/
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
Sendt: 30 September 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spøjst...først udtaler de at det er en af de bedste DAC's de har testet, for derefter at konkludere at minussiden ved denne DAC er at den ikke er billig, og så til en pris af £200!??
Ja hvilken formue det dog er! 
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette lyder som en super DAC..sikkert med de sædvanlige begrænsninger i Op-amps og strømforsyning.
Sig mig...havde hifi4all ikke en artikel liggende på denne - nu er den væk???? Hvorfor???
|
Til top |
|
|
M-dam Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle gange skulle man fandme tro at de havde testet et helt andet produkt end det oplyste.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
M-dam Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er vist mange alliancer i dén branche :-)
Anmeldelsen i What Hifi ligner i hvert fald en ren pligtanmeldelse; een af dem, hvor anmelderen nok ikke har behøvet at have apparatet mellem hænderne, fordi dommen var givet på forhånd :-)
Men det kan jo alligevel godt være en god dac. Vi får se & høre i de næste måneder.
Er der nogen, der faktisk har hørt den?
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
WHF's anmeldelse er bestemt ikke den eneste der er positiv, faktisk er flere andre blade endnu mere overstrømmende i deres ros så enten har CA
været ude med den store pengepung eller også er der noget om snakken  Glæder mig til selv at afgøre på et tidspunkt hvem der har ret
/U. __________________ DIY-blog
|
Til top |
|
|
M-dam Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 12 November 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået den hjem i dag.  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 12 November 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duer den så??  __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
Sendt: 12 November 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det noget som dur ? Hvordan er den sammenlignet med MF X-serien ?
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
Til top |
|
|
M-dam Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Er den fra Hifi-Klubben? Sendt eller afhentet? Jeg har bestilt en online i dag, men det så ikke ud som om, de havde dem på lager endnu... Spiller det?
|
Til top |
|
|
M-dam Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 13 November 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg går ned og bestiller sådan én i dag, så er jeg ikke sikker på, at prisen er 1500 kr når jeg modtager den. - Er det sådan man skal forstå det med prisen?
Synes dælme det er spændende! Udtal dig ScatCat!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2008 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thuekay, 2ben.dk:
Om Cambridge dur? Absolut JA. . Nu er den ikke spillet til endnu, så jeg forventer da mere guf i den. Men de første par timers afspilning indikerer spilleglæde, højt til loftet, masser af krop og pæn styr på bassen. Sammenlignet med X-serien (jeg har haft X-DAC V.3). Den står Cambridge ikke tilbage for. Umiddelbart synes jeg der er mere rum/luft i lyden på denne end der var på X DAC´en. Bliver den stillet op imod f.eks. Stello eller Benchmark, vil den, om ikke få bøllebank, så blive sat noget til vægs. Men igen, så skal man også se på prisen. 
Er også testet som ekstern lydkort til pc. Har i forvejen et Silverstone EB-01 lydkort, som jeg synes er fremragende. Men Cambridgen hiver lige lidt mere vellyd ud af pc´en. Sikkert også det faktum at Cambridge har ekstern strømforsyning hvor Silverstone trækker strømressourcerne via USB.
Nu har den også balanceret udgange. men da jeg ikke har udstyr med XLR stik, har jeg ikke kunnet teste dem.
M-dam, BjarkeHedegaard:
Er afhentet i Hifiklubben. Havde lagt en pre order tilbage i september. Og her kommer så problematikken. Cambridge har lavet en bummert da de fastlagde priserne i sin tid. HFK trykkede så kataloger til hele Skandinavien. Og som følge deraf har Klubben besluttet at den sælges til en "gunstig" pris (eller intro-pris). Den fremtidige pris skulle blive omkring 2500,- hvilket også vil ligge mere på linie med priserne i udlandet. Derudover har Cambridge, som jeg kunne forstå, heller ikke kunnet følge med, produktionsmæssigt. Så der er i første omgang ikke mange DAC´er til salg i DK. (faktisk er alle dem der kommer i butikkerne preordered, så de er med stor sansynlighed væk). Så om det er til at få fat i en til intropris senere hen, skal jeg ikke kunne sige noget om. Men til 1500,- er det en killer DAC. Til 2500,- tjahh, stadig en killer DAC.(især med de ind/udgange muligheder den byder på) __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 13 November 2008 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det en bedre dac end den er der er indbygget i squeezebox?
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
er det en bedre dac end den er der er indbygget i squeezebox? |
|
|
Der er jeg dig svar skyldig, da jeg faktisk ikke har hørt klemmeboxen IRL.  __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 13 November 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var i hifiklubben og hente en Dacmagic til 1499 kr i dag. De havde lige fået den ind i butikken i dag, så jeg var ret heldig. - Skulle faktisk bare ned og høre nogle hovedtelefoner. Jeg har lyttet et par timer, og den lyder fantastisk! Den kan hive så utroligt mange detaljer ud af musikken som mit x-fi simpelthen ikke formidlede! Bassen er lige efter min smag: stram og med et fantastisk attack, hvilket er en dejlig ændring ift. hvad jeg ellers har haft på mit anlæg. Nu glæder jeg mig bare til at få lyttet en masse musik og nyde kvalitetsforbedringen.
Nede i klubben var medarbejderne også ret spændt på den, så vi hookede den på et par B&W 802'ere og noget Lyngdorf, og selv der, kunne DAC'en sagtens levere en lydkvalitet der var det dyre udstyr værdigt. 
Jeg fik faktisk snakket med medarbejderen i hifiklubben om det med squeezeboksen, og han syntes Cambridgen leverede en bedre lyd. Personligt har jeg heller ikke hørt til squeezeboxen. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
M-dam Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indtrykkene  Det lover jo godt. Er det helt problemløst at sætte den til pc'en, optræder den blot som et nyt lydkort? Det er da en uheldig situation, HFK og Cambridge er landet i  Ikke så mærkeligt, hvis folk er småsure over prissætningen i andre lande. Men mon ikke man kan gå ud fra, at man får sin killer dac til 1500,-, når man har bestilt og betalt online? MVH
|
Til top |
|
|