Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Gode råd med Denon receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mike dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg overvejer at købe en Denon surround receiver DENON AVR-2309 surround receiver

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-2309_surround_receiver_premium_silver.htm

Nogle der har erfaringer med denne ? Er det et godt valg ?

Skal samtidig også have disse højtalere (front) Deli concept 8

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/dal i_concept_8_hoejttaler_kirsebaer.htm

Har også tænkt på disse højtalere Deli lektor 6

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/dal i_lektor_6_hoejttaler_lys_valnoed.htm

Til top Vis mike dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mike dk

mike dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Glemte at fortælle at min receiver skal bruges til surround (selvfølgelig) samt til musik. Har PS3 som blu ray afspiller og vil gerne kunne høre de nye HD lydformater.
Samtidig skal der tilsluttes en pladespiller af denne type Denon DP-300f (se link) så jeg kan høre mine originale US. Elvis plader :)

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/pladespiller/deno n_dp-300f_pladespiller_sort.htm

sert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en 2308 hjemme på prøve sammen med en 2808, og jeg vil sige at 2308 faldt meget igennem på stereo...der var ikke krafter nok til mine højttaler, men jeg ved ikke hvordan den vil spille sammen med Deli concept 8..

jeg tror 2308 og 2309 er nogenlunde den samme bare nogen nye funktioner...

Til top Vis sert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sert

chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

jeg er rimelig glad for mit setup. dog "kun" concept 6. 8'erne var lige store nok til mig og mit rum.
jeg kan ikke forestille mig, at 2309 er dårligere end 2308. så jeg vil ihvertfald sige god for købet.

om 2308 er så dårlig i stereo vil jeg måske sætte spørgsmålstegn ved. dog er jeg ikke i tvivl om, at 2808 er bedre og en dedikeret stereo forstærker er endnu bedre.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog

mike dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for svar

Mit budget er ikke til en 2808, da jeg maks har 6000 kr. til en reciever (skal også have højtalere samt en pladespiller).

Så jeg tror det bliver en 2309, sammen med et sæt Dali concept 8.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

mike dk skrev:
Mit budget er ikke til en 2808, da jeg maks har 6000 kr. til en reciever (skal også have højtalere samt en pladespiller).

Her er en meget lidt brugt 2808 til netop 6.000 kr.: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=95098

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

mike dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hey Wymax,

Tak for link til den brugte Denon 2808. Ser spændende ud, men prisen på 6000 kr. er lidt for meget, da den er brugt (selv om den umiddelbart kun skulle være lidt brugt, så er den stadig brugt) og nyprisen for sådan en er 8.999 kr. (ikke +12.000 som der står i annoncen).

Måske jeg skulle kontakte annoncøren og se om vi kan finde ud af en god handel for os begge

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

mike dk skrev:
Tak for link til den brugte Denon 2808. Ser spændende ud, men prisen på 6000 kr. er lidt for meget, da den er brugt (selv om den umiddelbart kun skulle være lidt brugt, så er den stadig brugt) og nyprisen for sådan en er 8.999 kr. (ikke +12.000 som der står i annoncen).

Måske jeg skulle kontakte annoncøren og se om vi kan finde ud af en god handel for os begge

Lad nu være med low-ball'e manden... Hvis nyprisen er 8.999 og den ikke er mere brugt end en måneds tid, så er 6.000 faktisk en ganske rimelig pris. Men så skal det jo være den sorte model - sølv-finish koster kun 7.499 ifølge www.hifiklubben.dk. Underligt at prisforskellen er SÅ stor - men for nogle modeller er forskellen 0 kroner, andre 1.000... Det er sgu en underlig prispolitik, det har dog tidligere været omtalt så vidt jeg husker...

Men...! Den nye model hedder tilsyneladende 2809, og den koster faktisk kun 7.199 i både sort og sølv! Set i det lys ville jeg heller ikke give 6.000 kr. - så hellere smide 1.200 oveni og få en helt ny.

Måske I kan blive enige om 5.000, det lyder rimeligt i mine ører - at han ikke har brugt den særlig meget er ikke din skyld

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

mike dk skrev:
nyprisen for sådan en er 8.999 kr. (ikke +12.000 som der står i annoncen).

For i øvrigt så skriver han ikke at nyprisen er +12.000  Hvis man følger lidt med her på KSB kan man hurtigt gennemskue hvem der angiver en nypris og hvem der bare angiver "nypris ukendt" - lutter 1- og 9-taller samt beløb der forløber 12345 og omvendt er ikke rigtige priser.

Hvorfor man så ikke vil opgive nyprisen når nu den er så nem at finde? Tjah... Der kan være mange grunde.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Det er vel i grunden et meget let valg. Be HFK om at sætte forstærkeren op med et sæt C8 og et sæt Lektor, og så lyt dem godt igennem. Måske 30 min. pr. ht med noget af dit eget musik. Gør det helst som en "aftale" efter lukketid eller noget så du kan sidde uforstyrret og gi' den lidt gas. Dermed kan du hurtigt se ved der fungerer for dig.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

mike dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Tak for svar

Overvejer at købe 2809 til 7199 kr. i HiFi Klubben (så må min pladespiller vente lidt endnu). Skal derned i næste uge, og der vil jeg også høre nærmere mht. Lektor højtalerne (som de vist nok først får sidst på måneden).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes