Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forslag/hjælp til forstærker/cd-afsp.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jorge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Hej! Jeg søger en ny forstærker og en ny cd-afspiller, da jeg netop har opgraderet mine højttalere til et sæt fra BKS med bånddiskant og som vitterligt har
potentiale til at lyde fantastisk. Disse er 6-7 år gamle.

Mit setup lige nu (en NAD intgr. forstærker C 340 samt NAD 522 CD-afspiller) yder dem dog ikke helt den retfærdighed, som de fortjener, så jeg vil meget gerne
opgradere. Problemet er bare, at jeg ikke helt ved hvilken vej, jeg skal gå. Jeg vil gerne afprøve brugtmarkedets muligheder, da jeg har en idé om, at jeg får
mere for pengene her, jeg aner bare ikke hvilke kombinationer, der vil lyde godt på BKS-højttalerne.

Jeg har hørt og læst en masse gode ting om Densen, så det overvejer jeg kraftigt. Problemet er bare, at brugtpriserne på Densen er ret høje, og så er det
sjældent at jeg har set en B-110'er udbudt (som nok vil være min foretrukne kandidat - B-100 må det ikke være, for den synes kranen herhjemme er for
grim!).

Men jeg har også overvejet helt oldschool ting som f.eks. noget vintage Mcintosh eller diverse klasse A-forstærkere, er bare i tvivl om hvorvidt 5000 på en
forstærker fra 80'erne kan det samme som en i samme prisklasse fra slut-90'erne/start-00'erne.

Jeg lytter mest til rockinstrumenter, men også meget til electronica/IDM/hiphop. Jeg har nok ret mange plader med tvivlsomme produktioner, så jeg skal helst
ikke over i noget analytisk grej. Musikalitet er et nøgleord - også derfor jeg har så godt et øje på Densen.

Mit budget for en forstærker og en cd-afspiller er på mellem 5 og 10000 kr, helst tættere på 5 end på 10.

Nogle gode forslag?
Til top Vis Jorge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jorge

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes