Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: OASIS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

I midten af 90'erne kom to CDer fra engelske OASIS der var to af de bedste rock albums fra årtiet. Den første "Definetely Maybe" var musikalsk nyskabende og meget rockende mens den anden (What's the story) morning glory, var mere hit præget med flere gigant hits.

Derefter fulgte en række mere eller mindre skuffende albums, hvor mange pladekøbere nok begyndte at overveje om man stadig skulle købe alle Oasis albums. Jeg købte dem alle, men jeg hører stadig langt mest de to første.

Det sidste albums fra forrige år

Dont believe the truth er rimeligt afdæmpet men et godt album, der kunne være en ny start for Oasis. Nu skulle der så komme et nyt albums en af dagene, og det bliver nok en af sælgerne resten af året, forsiden ser således ud:

Jeg skal have den købt, men har nogen hørt det ?? Aviserne skriver det skulle være et godt album.

Se mere om Oasis på

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:axfixqe5 ldfe~T0

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Oasis lydbillede er bedst på en gammel køkkentransistorradio
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Er der ingen der har hørt nærmere. ???

Det må der være, for brugerne her må have store CD samlinger hvis man går ud fra at i gennemsnit 2/3 af de penge vi bruger på vores HIFI interesse går til musikken. Så må rigtig mange have flere OASIS CDer. Men måske er vinyl fanatikere ikke med da de to første kom netop da vi var ved helt at slippe af med de knasende plader.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu anskaffet mig denne skive. Den var en dyb skuffelse, den har meget lidt at tilbyde og vil nok få en stille plads på reolen. Det er en kedelig uinspireret CD som ikke rykker overhovedet. Jeg købte den fordi en avis mente Oasis var på toppen igen, det mener jeg ikke de er. Derudover skulle den have solgt rigtig godt i England.

De to første OASIS CDer er fortsat deres suverænt bedste. Det er noget af det bedste musik fra 90erne, men siden har de ikke taget sig sammen og nået noget der bare nærmede sig i niveau. Den eneste der udover de to første er af rimelig kvalitet er Don't believe the truth.

Hvis du vil købe denne så vent et halvt år, så koster den 40 kr.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Jeg har nu anskaffet mig denne skive. Den var en dyb skuffelse, den har meget lidt at tilbyde og vil nok få en stille plads på reolen. Det er en kedelig uinspireret CD som ikke rykker overhovedet. Jeg købte den fordi en avis mente Oasis var på toppen igen, det mener jeg ikke de er. Derudover skulle den have solgt rigtig godt i England.

De to første OASIS CDer er fortsat deres suverænt bedste. Det er noget af det bedste musik fra 90erne, men siden har de ikke taget sig sammen og nået noget der bare nærmede sig i niveau. Den eneste der udover de to første er af rimelig kvalitet er Don't believe the truth.

Hvis du vil købe denne så vent et halvt år, så koster den 40 kr.

Roligt nu ! Så dårlig er den heller ikke . I en tid hvor det mest handler om L.O.C og Trentemøller er det sgu meget forfriskende - med hva som helst nyt fra OASIS ! Jeg synes faktisk den er godtaget . . . 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:

Enig, og går stationen sådan halvdårligt ind så er den hjemme

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
C.Bukowski skrev:

er det med antenne eller kabel
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 05:14 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
C.Bukowski skrev:

Skru endelig ikke for højt op! Oasis har en af de mest, og for mig første eksempler på, overkomprimeret lyd, som gør det temmelig svært at høre musikernes udtryk, udover at man kan høre de raller den af. Liam synger dog super. En af mine kolleger er totalt Oasis-fan, og forguder næsten alt af og om dem. Han kalder lyden for Brickwall-lyd, som skulle være noget positivt!

Jeg forstår ikke der er så mange der sammemligner dem med Beatles. Oasis har enkelte gode ørehængere og gode tekster, men ellers?

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
Acer skrev:
C.Bukowski skrev:

Skru endelig ikke for højt op! Oasis har en af de mest, og for mig første eksempler på, overkomprimeret lyd, som gør det temmelig svært at høre musikernes udtryk, udover at man kan høre de raller den af. Liam synger dog super. En af mine kolleger er totalt Oasis-fan, og forguder næsten alt af og om dem. Han kalder lyden for Brickwall-lyd, som skulle være noget positivt!

Jeg forstår ikke der er så mange der sammemligner dem med Beatles. Oasis har enkelte gode ørehængere og gode tekster, men ellers?

Egentilig er Oasis vel mere en efterfølger band til SLADE end til Beatles. Oasis 2 første er bare nogle gode plader der viser en formidabel spilleglæde samt gode melodier. De har spilleglæden tilfælles med Slade og de gode melodier tilfælles med Beatles, Personligt hører jeg kun beatles 2 årstalsplader, næsten kun den blå, jeg gider ikke høre de enkelte albums. Så klarer Rolling Stones bedre tidens tand end Beatles. Exile om mainstreet og lign.  bliver mere hørt end samtlige Beatles plader tilsammen.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
Acer skrev:
[QUOTE=C.Bukowski]Oasis lydbillede er bedst på en gammel køkkentransistorradio

Som Gaffa skriver har Oasis "bekendt" sig til Beatles.De er nærmest diciple ! Udover at være ultimative fans er de enormt musikalsk inspireret af Fab Four. Flere af deres pladecovers og titler refererer til Beatles. Feks er titlen "To be here now " et Lennon svar til en journalist, - engang han blev spurgt hvad han så som Beatles vigtigste mission.

Sjovt nok slægter Oasis efterhånden mere Stones på , - ved først at fremmest at være et Live band, frem for at skrive klassikere, og sælge mange plader . . 

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Jeg så idag tilfældigt på CD wow at alle Oasis albums kan fåes på 180 gram vinyl. Prisen er måske lidt pebret 32 britiske pund pr stk, en enkelt koster 24 pund. Alle vinylerne har udgivelsesdag 4.aug 09.

De har været ekstremt sjældne på vinyl. Jeg har hele rækken på CD

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Jeg så lige idag at de havde denne:

på 2 x 180 gram vinyl i Stereo studiet for 200 kr. Det var da en enkelt lp ved udgivelsen i midt 90erne ?

DEtte er nok et af de beste albums fra 90erne. Definetely maybee kandiderer også til titlen. Men hvor er det seneste album dog ringe. Det er ikke det store tab længere at OASIS er gået fra hinanden, og der skulle efter sigende ikke komme mere fra dem.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Jeg så lige idag at de havde denne:

på 2 x 180 gram vinyl i Stereo studiet for 200 kr. Det var da en enkelt lp ved udgivelsen i midt 90erne ?

DEtte er nok et af de beste albums fra 90erne. Definetely maybee kandiderer også til titlen. Men hvor er det seneste album dog ringe. Det er ikke det store tab længere at OASIS er gået fra hinanden, og der skulle efter sigende ikke komme mere fra dem.

Når man så uhæmmet - som feks Oasis og ELO , baserer hele sin karriere på at læne sig op af The Beatles - så har man altså kun lånt tid i branchen. Men begge har unægtelig efterladt sig uforglemmelige øjeblikke . . . 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes