Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Ny iQube V2 på vej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Der er åbenbart en ny iQube version med USB dac på vej. Det lyder godtnok lovende...
500 Euro - hvis den er ligeså god som den nuværende version er det stadig værd hver en krone.
Havde den haft et par RCA-indgange havde det været en fin erstatning for mange stationære forstærkere.

Er der andre end mig, der har prøvet iQuben???
Den har en fantastisk synergi med HD650

http://www.head-fi.org/forums/f75/new-iqube-v2-coming-370413 /
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Har desværre kun læst om Iquben, men lutter gode ting, der er bare en ting jeg ikke forstår og det er at de fleste headamps
kører i ren klasse a, så vidt jeg ved, iquben kører klasse d, er det ikke dårligere ???
Hvad er forskellen på de forskellige stereotyper sådan rent teknisk ??

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Skal det være småt, og have lang batterilevetid, er Klasse D nok ganske udmærket til bærbare forstærkere. Jeg troede faktisk, at de bærbare generelt var med digital teknik, da de jo er meget små, og der ikke er meget plads i de små kabinetter. Men jeg kan jo tage fejl. Jeg er ikke specielt meget inde i bærbart grej.
Nogle mener så, at digitale forstærkere giver en dårlig lyd, og foretrækker derfor den gode gamle klasse A. Men det fylder vel mere, udvikler mere varme og æder mere batteri. Men igen, jeg kan jo tage fejl.

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Rasmus, hvordan lyder din iQube sammen med din Grado? Overvejer selv iQube til min kommende AKG 702, men mon det bliver for analytisk med en klasse-D?

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hu ha... GS-1000 og iQuben spiller ganske glimrende sammen. Den giver helt klart GS-1000 den luft der skal til. Jeg synes ikke det bliver for analytisk eller for klinisk. Men det er nok mere Gradoernes skyld tror jeg... som er analytiske - men absolut ikke kliniske. Tværtimod synes jeg iQuben i de fleste tilfælde er ok til at holde GS-1000'erne på plads og skaber et sammenhængende lydbilede og en rigtig fin balance i lyden.

Jeg oplever dog nogle gange i nogle numre, hvor der er noget rigtigt dyb bas - f.eks. noget electronica - at basen bliver for buldrende og dominerende. Det er også derfor jeg foretrækker HD650 sammen med iQuben da den kombination behersker bassen bedre og hurtigere end GS-1000. Men måske er det også en af svaghederne i Klasse-D at de ikke er så gode til at holde helt styr på meget følsomme hovedtelefoner som GS-1000.

Jeg er ikke 100-meter mester i teorierne bag Klasse-D forstærkere. Men det er noget med at Klasse-D forstærkere udnytter op mod 90% af effekten hvilket måske også forklarer en batteritid på op mod 100 timer.

Kendetegnende ved iQuben er at den er det klart mest neutrale jeg har hørt. Den lægger ikke noget som helt til - og trækker ikke noget fra nogen steder. Der er ikke nogen områder hvor den halter bagefter. Jeg synes også den i alle toneområder har rigtig god opløsning.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Angående K702 - er de magen til K701 sådan drivermæssigt? Er det kun en kosmetisk forandring i forhold til K701?

@AM-E: For at besvare dit spørgsmål med K701 sammen med iQuben. Så lyder det lækkert - detaljer, soundstage ja. Helt klart god og sammenhængende lyd. MEN iQuben får ikke K701 helt op at ringe. Der er enkelte ting der ikke kommer helt ud over kanten. F.eks. synes jeg stemmer og blæseinstrumenter i jazz ligger for langt tilbage når den spiller sammen med iQuben. Men det er også kun fordi jeg er meget kritisk når det kommer til K701. Har man hørt K701 sammen med en god rør-forstærker der sparker den helt op i det røde felt så er det ligesom om K701 ikke skal spille sammen med andre ting. Men jo - skal man kun have en hovedtelefon og en forstærker så kunne jeg sagtens leve med K701 og iQuben.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

My bad jeg tænkte på de stationære forstærkere de normale transportable er nok digital teknik noget, hvad ved jeg, de
blive ikke varme..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Angående K702 - er de magen til K701 sådan drivermæssigt? Er det kun en kosmetisk forandring i forhold til K701?

@AM-E: For at besvare dit spørgsmål med K701 sammen med iQuben. Så lyder det lækkert - detaljer, soundstage ja. Helt klart god og sammenhængende lyd. MEN iQuben får ikke K701 helt op at ringe. Der er enkelte ting der ikke kommer helt ud over kanten. F.eks. synes jeg stemmer og blæseinstrumenter i jazz ligger for langt tilbage når den spiller sammen med iQuben. Men det er også kun fordi jeg er meget kritisk når det kommer til K701. Har man hørt K701 sammen med en god rør-forstærker der sparker den helt op i det røde felt så er det ligesom om K701 ikke skal spille sammen med andre ting. Men jo - skal man kun have en hovedtelefon og en forstærker så kunne jeg sagtens leve med K701 og iQuben.

702'eren er en ny topmodel. Jeg ville egentlig have købt 701, men så kom 702'eren få dage efter jeg havde lagt en bestilling på 701 - den blev dog hurtig annulleret. 701'eren skulle være svær at drive ordentligt. Mon iQube kan gøre jobbet tilfredsstillende? Eller er der andre amps i denne prisklasse, som jeg bør kigge nærmere på?

Jeg har aldrig eget et par ordentlige hovedtelefoner og head-amp før. Har kun erfaring med IEM's.

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Den eneste forskel der er mellem K701 og K702 er farven og det aftagelige kabel. Driver, design osv. er det samme. Jeg synes det virker lige smart nok af AKG at lave så små ændringer og så tage så meget mere, så f.eks på thomann at K702 kostede næsten 1000 kr. mere end K701!

Angående IQube, kan jeg ikke rigtig blive klog på den. Jeg har ikke hørt den, men så den ved seneste head-fi meet. Jeg synes den er alt for stor til at være en bærbar forstærker den er mere slæbbar. Og til den pris, kan man få mange andre stationære alternativer. Jeg kan kun se man kan bruge den, hvis man har brug for et rimelig transportabelt setup, man kan bruge hvis man f.eks rejser meget.

AM-E: Hvis forstærkeren ikke skal være transportabel har mange rapporteret god synergi mellem Heed Canamp og K701. Den koster så vidt jeg kusker 300 euro.

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:

Den eneste forskel der er mellem K701 og K702 er farven og det aftagelige kabel. Driver, design osv. er det samme. Jeg synes det virker lige smart nok af AKG at lave så små ændringer og så tage så meget mere, så f.eks på thomann at K702 kostede næsten 1000 kr. mere end K701!

Angående IQube, kan jeg ikke rigtig blive klog på den. Jeg har ikke hørt den, men så den ved seneste head-fi meet. Jeg synes den er alt for stor til at være en bærbar forstærker den er mere slæbbar. Og til den pris, kan man få mange andre stationære alternativer. Jeg kan kun se man kan bruge den, hvis man har brug for et rimelig transportabelt setup, man kan bruge hvis man f.eks rejser meget.

AM-E: Hvis forstærkeren ikke skal være transportabel har mange rapporteret god synergi mellem Heed Canamp og K701. Den koster så vidt jeg kusker 300 euro.

Er du sikker på, at der ikke er ændret noget i 702 udover farven og kablet? Jeg fik ellers at vide, at den er bedre end 701'eren. Ser ud til at forhandleren pynter lidt på tingene...hmm.

Heed CanAmp ser da interessant ud. Jeg kan dog ikke finde den til under €370

iQube v2 har jo også indbygget DAC, kører klasse-D (længere batteritid) og virker generelt mere alsidig.

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret sikker på at det er det. Jeg har ikke selv hørt K702, men jeg har ikke læst noget der gør at jeg hellere vil have dem end K701.

Du må ikke hænge mig op på prisen på Canampen, synes bare jeg kan huske noget med at man kunne få den til 300 fra fabrikken - men det er muligt der er gået inflation i prisen.

Indbygget DAC er selvfølgelig værd at tage med, hvis den er god, specielt hvis man skal bruge den sammen med en computer, f.eks på arbejdet. Men hvis man alligevel bruger den statioært derhjemme, har man sikkert noget der er bedre.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:

Jeg er ret sikker på at det er det. Jeg har ikke selv hørt K702, men jeg har ikke læst noget der gør at jeg hellere vil have dem end K701.

Du må ikke hænge mig op på prisen på Canampen, synes bare jeg kan huske noget med at man kunne få den til 300 fra fabrikken - men det er muligt der er gået inflation i prisen.

Indbygget DAC er selvfølgelig værd at tage med, hvis den er god, specielt hvis man skal bruge den sammen med en computer, f.eks på arbejdet. Men hvis man alligevel bruger den statioært derhjemme, har man sikkert noget der er bedre.

Ja, jeg sidder lidt fast mht til ny head-amp. Sagen er, at jeg har aktive højttalere sat sammen med en Squeezebox, og ved ikke lige hvordan jeg skal twiste dén. Det kræver vel at min head-amp skal have en indbygget DAC, før jeg kan bruge den til noget?

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Kane skrev:

Ja, jeg sidder lidt fast mht til ny head-amp. Sagen er, at jeg har aktive højttalere sat sammen med en Squeezebox, og ved ikke lige hvordan jeg skal twiste dén. Det kræver vel at min head-amp skal have en indbygget DAC, før jeg kan bruge den til noget?

Ja, med mindre du kan leve med Squeezeboxens analog ud, så kan du koble forstærkeren på der. Hvad med dine aktive højtalere - der er ikke en analog ud der?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:
AM-E skrev:
Kane skrev:

Ja, med mindre du kan leve med Squeezeboxens analog ud, så kan du koble forstærkeren på der. Hvad med dine aktive højtalere - der er ikke en analog ud der?

Jo, der er en analog-in og to digital-in. De to digitale indgange er dog optaget til hhv Sqeezebox og PS3. Men det kunne være fedt at sætte en head-amp sammen med resten af systemet, så jeg kan bruge min kommende hovedtelefoner til både film og musik. Hvordan klarer jeg den?

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

@AM-E: Ellers må du bare have en dedikeret kilde til hovetelefonslytning

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 08 Juli 2009 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Er der nogen her inde, der har tænkt sig at tage en iQube V2 for holdet?

Jeg gad altså godt høre om den kan konkurrere med PICOs USB DAC eller D10'eren...

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Ikke mig, jeg har lige bestilt en 3Move til mit laptop setup.

Men synes heller ikke jeg har set den hos headaudio?

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer i stedet RSA Predator? Hvornår udkommer iQubern?
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 09 Juli 2009 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

@Kane: Den 3Move er også god! 2Moven lød i hvert fald godt. Og så koster den nok mindre end det halve af det iQuben kommer til at koste.

@Mathias: Shipping den 22. juli. Men man skal nok skrive sig op på pre-order listen på Head-fi.org for at være blandt de første, der får.
Jeg ved heller ikke om Headaudio får den. Hans fra iQube/Qables skriver at forhandlerne er de første, der får den. Men hvis kvaliteten i USB-dacen
er ligeså god som selve forstærkeren så bliver det i hvert fald god lyd. Men den er også ret stor sammenlignet med andre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes