Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: skratten og susen fra min forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
soffi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa jeg har en Marantz sr5200 som har tjent mig godt en del år efterhånden, jeg har bare fået problemer med at der er meget susen når jeg skruer op imens jeg ser film, den er så også begyndt at skratte ind imellem, nogen gange bliver den bare ved så man må opgive at bruge den, andre gange holder det op igen, nogen gange stopper det så når man slukker den og tænder igen.

Jeg vil næsten gå ud fra at det er noget der skal reppes, men hvad mon det er, og kan det mon betale sig at reppe den, nogen der har en ide om det.

Til top Vis soffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soffi

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Det er sikkert støv i potmetrene, det kan afhjælpes med lidt kontaktspray. Prøv at søg på emnet herinde.

soffi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hvis det var støv i potmetre ville det så ikke bare skratte/støje når jeg skruede på den.

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Nej det kan godt skratte uden at du skruer i nogle tilfælde! Har susen noget med skratten at gøre, eller er det 2 forskellige ting?

Jeg bor i Varde, hvor er du fra?

soffi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Lydum det er ca. 20 km. nord for dig.

den susen har den vist rimeligt konstant, dog kun når der kommer signal til forstærkeren, både dvd og forstærker kan godt stå tændt uden der er noget, men med det samme der bliver sendt signal fra dvd til forstærker kommer den susen, har prøvet med en denver en sony og en panasonic dvd, forskellen er ens fra dem, jeg har også lige skiftet kabel fra en tynd lakrids til et godt kraftigt kabel, ingen forskel.

den skratten der er, den er mere periodisk, jeg så en hel film tidligere uden noget bøvl, men her lidt senere gik den helt fra snøvsen, det hjalp så at slukke og tænde den i et lille stykke tid af gangen.

Jeg har søgt lidt rundt og kan se at der er andre der har fået skiftet bla. dsp i deres, men om det er det samme her, og om det kan betale sig økonomisk at få den lavet ved jeg ikke.

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Lyder mærkeligt med susen, det ligger nok udenfor min expertice. Men skratten er nemt at afhjælpe. Hvad har du ellers af grej?

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har oplevet noget af det samme med min NAD S300, der var det dårlige forbindelser der var problemet, da jeg fik loddet de dårlige forbindelser efter, forsvandt problemet.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

kennethnr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

soffi skrev:

Hejsa jeg har en Marantz sr5200 som har tjent mig godt en del år efterhånden, jeg har bare fået problemer med at der er meget susen når jeg skruer op imens jeg ser film, den er så også begyndt at skratte ind imellem, nogen gange bliver den bare ved så man må opgive at bruge den, andre gange holder det op igen, nogen gange stopper det så når man slukker den og tænder igen.

Jeg vil næsten gå ud fra at det er noget der skal reppes, men hvad mon det er, og kan det mon betale sig at reppe den, nogen der har en ide om det.

Jeg går ud fra du kun har problemet i fronthøjtalerne ?

Hvis jeg har ret i det er det 99% sikker DA konverteren til frontkanalerne der er ved at dø, denne fejl er set på Marantz i x200 serien.

Jeg har i mit tidligere job som service tekniker (for HiFI Klubben) skiftet en del af disse konvertere, detvære ikke med tilfredstillende resultat - fejlen kommer igen efter 1 års tid - Jeg har ikke kunnet lokalisere årsagen til hvorfor de dør, og endnu mindre til hvorfor de bliver ved med at gå når den først har gjort det en gang

Jeg har haft det problem at service for Marantz varetages af et firma der er grundlagt af folk der var på HiFi Klubbens værksted i KBH indtil det blev nedlagt - så backup fra deres side har måske været en anelse præget af deres indstilling til min tidligere arbejdsgiver

Det positive i det for dig er at de hævder at kunne løse problemet permanent, jeg kender ikke til pris eller andet på en sådan reparation, men prøv at give dem et ring - JJ Teknik  44990705

Kenneth

Til top Vis kennethnr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethnr

soffi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth, det er ganske rigtigt kun i fronthøjtalerne det foregår så der kan du godt have ramt plet, men spørgsmålet er så om det mon kan betale sig hvis det er et problem der har en tendens til at vende tilbage, jeg tror det var i 2000 eller 2001 jeg købte dyret, den spenderede så de første 6-7 uger til rep. der var noget video indgang der ikke fungerede da jeg fik den, da jeg fik den tilbage virkede det ligeså godt som da jeg sendte den afsted :-( men bestemte mig for at jeg ikke gad at undvære den i så lang tid igen og bruger så bare andre indgange.

Trutta der er ikke det store grej at berette om, siden bruddet med min eks. har de fleste af mine penge gået til at betale gæld og børnepenge  men en dag kommer det jo nok igen.

soffi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Nå tog lige mit pengetræ med i byen og købte en Denon avr-1909, så kan jeg da få lidt lyd igen, så må jeg lige hitte ud af hvad jeg skal stille op med den anden.

Takker for svarene

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes