| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt at man ikke skulle kunne få diskant + mellemtone enhederne, men alt lader sig skaffe til den rigtige pris.
Nu har jeg aldrig prøvet din forstærker så det er med forbehold jeg udtaler mig, men du burde have effekt nok. Jeg har haft et sæt hvor jeg på dette tidspunkt brugte en Audio research Classic 60, som 2 x 60 watt i triode via 8 stk 6550 rør og det er rigtigt som SavKlinge siger at der bliver arbejdet, men det kører da helt ok med ARC forstærkere på.
mht til andre enheder er svaret et rungende NEJ! Du får en helt anden højttaler ud af det, og du forringer brugtprisen med 876,59%. Jeg har hørt flere tale om netop frygten for afbrænding af disse enheder, men tag det roligt, jeg kender ikke nogen som rent faktisk har brændt dem af.
Er det så en god højttaler for dig? Tag ud og lyt til dem inden køb. Deres plus sider er efter min mening, evnen til at formidle den korrekte højde på en sanger. Personen er 1,80 høj og ikke 1,20 som på flertallet af højttalere, og de har et enormt headroom op ad til, og en gennemsigtig mellemtone. Minus er en tendens til lidt for meget niveau i øverste diskant, en basgengivelse som ikke er kontant nok, og så er den ikke helt så homogen som fx de nye Piega højttalere som også benytter dynamiske basenheder og bånd diskant + mellemtoner.
__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|