| Forfatter |
|
bbn74 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, har købt mine drømme højtalere og nu piver og klynker min lille NAD reciever. Nej den magter ikke mine JBL'er, surprise. Men så er tanken hvad der kunne være et godt fornuftigt match til dem. Mine tanker er Lyngdorf: men kan de styre bas enhederne til at give den stramme bas som jeg ønsker ? Crown (Amcron) : kender jeg lyden af, det kan, men der er blæsere (støj) og lav HAF faktor Rotel: høj dæmpningsfaktor og syntes jeg dejligt neutralt design.....
Nogen der har erfaringer med store enheder og specielt lyngdorf ?
Håber på gode input
Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotel har nu ikke specielt høj dæmpningsfaktor når du sammenligner med eks Crown , det alene er heller ikke en faktor jeg i sig selv ville tilligge for stor betydning.
Crown kan findes i lydløse versioner.
Lyngdorf er lavet til at være optimeret til de lette 10" han selv benytter.
jeg har en Crown K2 (1.gen BCA) og en Powertech 2.1 liggende og flyde du kan låne, så har du i det mindste noget der kan spille dem op indtil du evt. finder noget andet.
De står bare og fylder, så send mig en PB, så kan jeg kigge forbi med dem. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
bbn74 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Kim.... Mener at Rotel har en absolut rimelig dæmpningsfaktor og det har en del og sige for en stram og tør bas... Ikke alt sigende vil jeg så skynde mig og sige... Men så vidt jeg huske rer det et udtryk for hvor gd forstærkeren er til at sluge energi genereret af enhedens motoriske kraft..... Men er slet ikke i tvivl om at crown er meget kapable og effektive, men det kan da godt være man kan finden en fornuftig en uden blæser..... Lyngdorf kender jeg ikke meget til, men umiddelbart virker den ikke så atraktiv som du skrive rder.....
Men vil da nok i hvert fald meget gerne prøve og låne en crown og binde foran den... de laver i hvert fald de bedste PA forstærkere jeg har hørt og har da hørt nogle stykker selvom jeg ikk earbejder med det......
Noget er religion, andet er cool fact og data og noget er smag og behag....
Brian
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ca 1000 rotel plejer at have maks imponerer mig ikke synderligt, min computer forstærker har 4500 mens forstærkeren til mine diskanter ligger på 20k
dæmpningsfaktoren siger ganske rigtigt noget om forstærkerens (manglende) "modstand" overfor enhedesn emf, og dermed enhedens evne til frit at bevæge sig og dermed dæmpe sig selv. men et aktivt emf returvejs system er nu en gang væsentligt bedre.
Men du har helt ret i sidste antagelse, "hearing is believing" __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kamila Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har haft mange jbl og forstærkeregennem tiderne til jbl er det bedste jeg har haft på . mcintosh det drejer sig om mc 275 og den integrede mc 6850 ,men hvis det er baskontrol du vil have og det ikke må koste hvad krell gør så prøv en lc audio millenium hvis den stadig laves den er istand til at få en 14 tommer til at smælde så du dåner ,jeg garanterer.men jeg garanterer også at den heller ikke har samme mellemtone som en mcintosh.men krell og mark levinson er også gode valg måske en kombination af de ting,kommer også an på smag og hvad man bruger sit anlæg til.mvh lars
|
| Til top |
|
| |
bbn74 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er kun glad for at få masser af input, men krell er nok lige i den dyre ende. Så skal højtlaerne man har være af en endnu højere kvalitet. Lidt ud fra devisen om elektronik bliver billigere og billigere og producere, måske lige bortset for en god kobber trafo og store lytter. Men ellers foregår der en stor udvikling og er af den religion at mange burde ofre mere på deres højtalere, der i mange anlæg er det svage led i mine øjne..... Men har et indtryk af Krell er for dyrt og er ikk emeget for hjemme byg.... :/
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
bbn74 skrev:
Jeg er kun glad for at få masser af input, men krell er nok lige i den dyre ende. Så skal højtlaerne man har være af en endnu højere kvalitet. Lidt ud fra devisen om elektronik bliver billigere og billigere og producere, måske lige bortset for en god kobber trafo og store lytter. Men ellers foregår der en stor udvikling og er af den religion at mange burde ofre mere på deres højtalere, der i mange anlæg er det svage led i mine øjne..... Men har et indtryk af Krell er for dyrt og er ikk emeget for hjemme byg.... :/
|
|
|
En gl. brugt Thule IA350B har 112% styr på JBl'erne, som bliver holdt i et jerngreb
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
De ca 1000 rotel plejer at have maks imponerer mig ikke synderligt, min computer forstærker har 4500 mens forstærkeren til mine diskanter ligger på 20k
dæmpningsfaktoren siger ganske rigtigt noget om forstærkerens (manglende) "modstand" overfor enhedesn emf, og dermed enhedens evne til frit at bevæge sig og dermed dæmpe sig selv. men et aktivt emf returvejs system er nu en gang væsentligt bedre.
Men du har helt ret i sidste antagelse, "hearing is believing"
|
|
|
En dæmpningfaktor på 4500 svarer til en udgangsimpedans på 1,7mOhm eller 0,0017 Ohm med en 8 Ohm's højttaler! Hvilken Amp. taler vi om her????
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den nye Harman Kardon HK 990. Den er dejlig kraftig med MASSER af strøm og power.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
bbn74 skrev:
Hej, har købt mine drømme højtalere og nu piver og klynker min lille NAD reciever. Nej den magter ikke mine JBL'er, surprise. Men så er tanken hvad der kunne være et godt fornuftigt match til dem. Mine tanker er Lyngdorf: men kan de styre bas enhederne til at give den stramme bas som jeg ønsker ? Crown (Amcron) : kender jeg lyden af, det kan, men der er blæsere (støj) og lav HAF faktor Rotel: høj dæmpningsfaktor og syntes jeg dejligt neutralt design.....
Nogen der har erfaringer med store enheder og specielt lyngdorf ?
Håber på gode input
Mvh Brian
|
|
|
Du skriver vist ikke hvad dit budget er? Ejheller om det skal være en int. eller en effektforstærker? Hvilke signalkilder har du? JEg ville overveje at prøve at komme til at høre en Krell kav 400 xi. HAr ikke hørt den specifikt med dine højttalere, men med en del andre og den gør jobbet langt hen ad vejen. Krell kav 400 brugt på ksb__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg kender to som begge har JBL 250 TI classic og de har begge valgt Aragon med stor held, den ene brugere Aragon palladium og den anden brugte Aragon 4004 mk2(Har efter mange års tro tjænste lige skifted til Tempel audio).Begge modeller kan findes brugt til overkommelige penge.
Evt. en brugt Nakamichi pa-7e mk.2 eller en Krell ksa 100s, har dog ikke hørt disse modeller med JBL, formoder bare de vil spille fint sammen med JBL pga. de store strøm reserver. Parasound er også et fornuftig valg hvis man vil skele til økonomien, kan ikke huske model nummeret, men har hørt den med 250 TI, lyder helt ok.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nakamichi PA-5E MKII (eller PA-7E MKII)
Der er en meget lille forskel mellem dem,
den "lille" har maginalt mere luft i toppen,
den "store" kan spille en smule højere,
kortsagt de er på dine højttalere 99% identiske mht. sonisk ydelse i 99% af tiden
hvilket slet ikke er mærkeligt i det at de benytter det samme print. __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
| Hvad med den nye Harman Kardon HK 990. Den er dejlig kraftig med MASSER af strøm og power. |
|
|
Den er ikke kraftig nok. til de le 14h basser.
De kræver så meget strøm. meget mere end hvad en receiver kan klare.
Bruger selv vincent sp-991 til opgaven. som de gøre rigtig godt. Havde en KRELL kav 2250 på. selv de var ikke stærke nok til at drive dem. Så jeg ville nok prøve at give dem sund anbefaler et lyt.
power
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Receiver  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
HK 990 skulle efter sigende være noget anderledes end deres tidligere modeller af integrerede forstærkere, så jeg ville faktisk være åben overfor at prøve det, den kontrol den demonstrerede over LS80 på årets KT Messe viste gode tegn, og intet er tabt ved at afprøve det.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |