Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Så er mit nye anlæg (Harman Kardon AVR5550, DVD30 og JBL E90, E10, EC25, E250P) lige kommet ind af døren, og MUMS hvor det spiller, og så har jeg endda ikke engang været ved at indstille det endnu.

Nå, men efter mere eller mindre at have ødelagt min ryg ved at slæbe det på plads, har jeg lige et par spørgsmål inden jeg smutter ud og køber nye kabler.

Fra min DVD bruger jeg Coaxial, men da jeg ikke har et "rigtigt" digital kabel, har jeg brugt mit gamle MIT6 phonokabel, indtil jeg får købt et andet.
Det samme gør jeg til subwooferen, altså bruger det andet af mine gamle MIT phono kabler.

Det var faktisk planen at mine MIT skulle tilbringe de næste par år som phono kabler fra TV til AVR'en, måske lidt overkill da jeg nok ikke kommer til at bruge det ret meget.

Men mit spørgsmål var sådan set bare om der er den store forskel på et "rigtigt" digitalt coax kabel og et phono? Et eller andet må der jo være, da jeg kan se at et MIT digital kabel koster omkring 1200,- hvis jeg husker rigtigt.

Så hva vil folk anbefale at jeg bruger af kabel fra DVD til AVR og fra AVR til Sub?

Og så vil jeg da også lige benytte lejligheden til at sige tak til alle som har hjulpet mig med at finde frem til det super lækre anlæg jeg sidder med nu. Jeg kan næsten ikke vente til jeg får de sidste højttalere smidt på og får det hele rigtigt indstillet.

Til top Vis kasper_lk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper_lk

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

hejsa

du skal bruge et "rigtig" coax kabel mellem dvd og forst. som er et 75 OHM kabel,gør at du kan udnytte DD/DTS og MIT digitale kabel er en god kabel.
og til subben kan du eks. købe MIT´s Terminator 2 phonokabel.

power

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Har lige opdaget et problem mere... Når jeg tænder for anlæget mens tv'et kører forstyrer højttalerne billedet. Eller det vil sige at jeg går ud fra at det er mine to JBL E90 højttalerne som gør det. Centeren forstyrede mit gamle tv, men det ser ikke ud til at gøre noget ved det nye.

Problemet er nok at der kun er lige omkring 25 cm imellem den ene fronthøjttaler og tv'et, men jeg har ikke plads til mere.

Hva gør jeg?

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

hejsa

kan du ikke rykke dem lidt længere frem så de kommer lidt længere væk fra fjernsynet??

lyder som om det er magnetisk strålning.
ellers skal du have nogle magneter på basenheden til at udligne udstrålningen

power

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

25cm!? Giver det ikke et rimelig smalt lydbillede? Man siger at højttalerne skal være min. en halv meter fra tv'et. Ellers forstyrres det af højttalernes magneter.

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Tjo, men det er nu engang hva jeg har plads til... ellers skal computeren en tur ud af vinduet, og det bruger jeg den sq for meget til

Jeg kan rykke dem en 25 cm frem, længere frem, så kommer de til at stå ude midt i det hele. Jeg vil under ingen somstændigheder til at rode med indmaden af mine højttalere. Hva er grunden til at min center forstyrede mit gamle tv, men ikke det nye?
Hva med sådan noget som subben og receiveren... Kan de også komme for tæt på tv'et?
Min sub står sådan set helt på af tv'et, men mit tv bord er dog så højt at tv'ets bund er på højde med subbens top.

Er sq lidt træt af det... Har brugt det meste af dagen på at få det på plads, og det er ikke sådan lige at flytte den 20kg receiver med et 32" tv ovenpå.

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Åhhh... Tak Power... det var nom bare lige at flytte fronthøjttalerne 25 cm frem... Så nu er der ikke noget der går i tv'et... Ihvertfald ikke lige nu... Håber også det holder når jeg finder ud af at banke op for det med en dvd film, men mon ikke.

Must bye bigger home

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes