Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 11:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: TX-SR805 erstatte Sugden A21a? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Jeg går og leger lidt - i tankerne - med at udskifte min Sugden A21a (samt min Marantz SR7500) med en Onkyo TX-SR805. Baggrunden for udskiftningen er at jeg gerne vil undgå 6 X Phono kablerne til sacd&dvd-a afspilning, samt at setup'et er mere praktisk da Sugden A21a ikke har fjr betjening. I samme hug skulle min Denon DVD-2910 så udskiftes med en OPPO DV-980H. Valg af OPPO og Onkyo model beror på at jeg gerne vil prøve DSD-> analog og ikke DSD-> PCM ved sacd, som størstedelen af receiverne anvender. Det bør lige nævnes at jeg også kører med en kraftigt moddet AN-DAC1.1/II på stereo-delen. Min bekymring går på om jeg mon vil opleve en mærkbar forskel i stere-lydbilledet, ved at have koblet AN-DAC'en til Onkyo TX-SR805 ift at have DAC'en koblet til Sugden A21a? Nogen erferinger eller bud på dette?     
Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke erfaring med det, men mit bud er, at en TX-SR805 slet ikke har en stereolyd på højde med den Sugden

Det er ikke et argument for ikke at prøve det, men måske for ikke at købe det uden at prøve det først.

Mit gæt vil være, at den rene DSD-kæde giver en mindre gevinst end der tabes på surroundreceiverens kvaliteter som ren forstærker
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

OK, det er et meget godt argument. Alternativt så beholder jeg bare Sugden A21a til stereo-delen og så skifter Marantz'en ud med Onkyo'en! Lidt overkill måske!
Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes