Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 17:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Cheap Trick 164 hyperbolske horn (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
angute
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har været meget interesseret i hornhøjttalere gennem en lang årrække og dermed har bygget nogle af slagsen. Det startede med Voight-horn med forskellige enheder såsom Richard Allan, Coral Beta 8 og siden har jeg også prøvet Acousta med forskellige enheder også, dog ikke med Lowther (var for dyre når man er under uddannelse). Så har jeg nu et par Jailvox Sound Monitor, som man kan se i baggrunden af de fotos jeg har lagt ud på 'nettet'
For et halvt års tid siden fik jeg øje på et projekt som var interessant for mig. Det var et par horn som ikke fyldte alverden selvom selve hornet havde en længde på ca. 2,8 m.
Linien begynder med: Von Lukasz Panek...:i denne
Jeg havde en ven på besøg som havde noget klassisk musik med (han hører ikke andet) for at høre hvad de kan, og han var da noget imponeret. En anden ven blev også meget forbavset over, som han sagde, den nuancerede bas der kom ud, (han har en rørforstærker og JBL speakers) så det var godt at høre fra 'fagfolk' at det er noget godt man har lavet. Jojo jeg synes også at de spiller rigtig godt, så Jailerne er kasseret (min søn på 29 vil arve dem).
Jeg har nu ikke fulgt hele mulevitten på opskriften, da jeg ikke har lavet filterkredsen (måske sugekreds) for de spiller faktisk meget godt uden den. De vil nok også lyde anderledes for mig hvis jeg begyndte at ændre på dem nu, så det vil jeg ikke.
Dem der har forstand på sådan noget må gerne komme med bemærkninger om de vil lyde bedre eller ikke, jeg har ikke så meget forstand på elektronik.

Mvh.
Jens.
Mine fotos kan ses

her
Til top Vis angute's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angute

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Det ser sjovt og interessant ud. Men udgangsarealet virker ret lille, så bassen er måske ikke så dyb som længden på hornet antyder.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

angute
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke noget måleudstyr, men har kun ørerne som sådanne. Der er en god fyldig bas især når jeg spiller 1812 ouverture på en Phase4 indspilning hvor man bruger rigtige kanoner i slutningen. Sådan noget som James Last nonstop-dancing og i det helt taget instrumentalmusik lyder rigtig godt.
Det ser ud til at der godt styr på membranen, man kan næsten ikke se den bevæger sig selv under ret højt spil, man kan lige mærke at der sker noget når man lige rører kanten med en finger. Det er indenfor 1-2 mm.
Alt skal jo prøves, så har jeg jo også prøvet at stikke mit hoved ned til portåbningen, jo jo der kommer en fin baslyd der.
Som jeg før skrev er disse her så gode at jeg har kasseret Jailvox kasserne.
Én der forstår opstillingen til filteret, må meget gerne forklare mig hvad der sker hvis jeg putter sådan een imellem, jeg kan ikke lige forestille mig det, når jeg har den ringe kendskab til både tysk og elektronik. På forhånd tak.
Jeg har forresten tegningerne til Voight-horn og Jailvox Sound Monitor, hvis der er nogen der er interesserede, kan jeg skanne dem og ligge dem ud eller sende dem som pb.
Til top Vis angute's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angute

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes