Forfatter |
|
Stephan.Brandt Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har luret lidt på en effektforstærker til mit surround-setup og faldt over den her Emotiva så ville lige høre, er der noget som har noget erfaringer med og kan man få den til Danmark?? Ville egentlig bare have en 2 kanals forstærker så hvis der er noget som har nogle forslag så må i gerne byde ind.. På forhånd tak __________________ Naim unitiqute 2
Emotiva XPA-2
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er jeg lige med på en lytter eller hedder det en læser....
|
Til top |
|
|
Omega Audio Branchemedlem

Omega Audio
Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stephan
Hvis du går efter kvalitetslyd i stedet for en masse watt, vil forslå dig at gå efter en 2 kanals effektforstærker i stedet. I budgettet denne Emotiva ligger i, vil det altid være et kompromis.
Enten få gode watt...... Eller mange dårlige watt.
Dine penge er langt bedre givet ud på 2 (højre/venstre kanal) forstærkere end 5 (Fronter/center/bagkanaler).
Det kunne tænkes at den lyder ganske forfærdeligt, uden at have hørt den. Men man kan jo altid blive positivt overrasket. 
Mvh
Kenneth Jensen __________________ www.omegaaudio.dk
|
Til top |
|
|
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg finder også Emotiva interessant. De får positiv omtale af mange.
Jeg overvejer selv om ikke man skulle købe den nye surround processor fra dem til $700, men jeg er lidt i tvivl om hvad der
sker i tolden med sådan en børge..? der kommer vel importtold på og noget moms - så er der nogen der kender de %
satser. Momsen er 25% ved jeg og mon ikke der er 8-10% told på??
|
Til top |
|
|
Jacob V Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emotiva bliver ofte sammenlignet med Rotel, men til væsentlig lavere pris. Den omtalte 5 kanals effektforstærker er ganske habilt bygget, så det kunne meget vel tænkes at den lyder rigtig godt. Dog koster det en hel del i fragt at få den til Danmark, et bud vil være 150 dollars, muligvis mere.
Jeg er selv temmelig lun på deres kommende surround processor, som ser ganske lovende ud. Den hedder UMC-1, kommer til at koste 700 dollars og den vejer jo ikke det store i sammenligning med en effektforstærker, så den er sansynligvis noget billigere i fragt. Her er et link til info omkring den:
http://www.emotiva.com/news.html
Den står et stykke nede på siden.
Omega Audio: Hvis du tager i betragtning at den "normale" hifi kæde i DK går på importør og forhandler, så burde prisen vel ligge på ca. 15.000kr for sådan en forstærker, og så er der pludselig sammenligningsgrund med en længere række anerkendte mærker, og ifølge anmelderne gør Emotiva det rigtig godt i det selskab, så helt dårligt tror jeg bestemt ikke det er.
MVH Jacob V.
|
Til top |
|
|
Omega Audio Branchemedlem

Omega Audio
Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jacob
Som nævnt tidligere har jeg ikke har hørt forstærkeren, så du kan muligvis have ret 
Men vil dog stadig fastholde min mening om at en 2 kanals løsning vil give mere lyd for pengene.
Evt. en XPA-2, nu vi er ved Emotiva.
Mvh
Kenneth Jensen __________________ www.omegaaudio.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil helt sikkert hellere smide lige så mange penge efter en god 2 kanals, men nu faldt jeg over den her ville bare hører om der var nogen der kendte til den  for det kunne jo være lækkert at få smidt nogle watt på alle kanalerne hvis den nu var lige så god.. Er der ellers nogle gode effektforstærker i den pris klasse har set lidt.. Ps. hvis jeg får fingrene i en emotiva skal jeg nok lave et nyt indlæg med lidt tilbagemelding på den
__________________ Naim unitiqute 2
Emotiva XPA-2
|
Til top |
|
|
Jacob V Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne jo altid håbe at en dansk forhandler ville prøve med import af Emotiva, det ville jo gøre mulighederne for lytning væsentlig nemmere. Det er altid svært, om ikke umuligt, at SE hvordan noget spiller - selvom visse personer på hifi4all er overbevist om at de kan vide hvordan noget lyder uden nogensinde at lytte selv.
Naturligvis er en ægte to-kanals effekt i samme prisklasse med al sansynlighed bedre, og skal man kun bruge de to kanaler, kan det da også være vejen frem. Omvendt kunne man jo bi-ampe sine højtalere hvis dette er en mulighed, det er absolut en markant forbedring.
Stephan: Vi hører meget gerne en tilbagemelding hvis du får dine fingre i en Emotiva effektbamse 
MVH Jacob V.
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg gennem flere år haft erfaringer med US produceret forstærkere, og selv de helt store high-end producenter, kan ikke forstå forskel på 50 Hz og 60 Hz ”når man går fra 60 Hz design til 50 Hz skal der være 10% mere jern i kærnen på transformatoren” med det resultat at der er transformator brum..
De tror bare at hvis de sætter en vario på og skruer deres konstruktion op på 230 Volt og ikke kan høre brum, så virker det også ”men en vario der også kan skifte fra 50 til 60 koster kassen” men med en normal vario lytter de stadig til 60 Hz.
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil sige at det bliver noget s**t  at hører på når man smider den på det danske 230 v net eller ?? er ikke helt med
Emotiva XPA-2
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gravede lige lidt dybere vil lige sige at Emotiva laves i Kina lige som Classic har ikke hørt der skulle være samme problem med dem..  Men det kan jo være at jeg tager fejl..
Emotiva XPA-2
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det ikke.. men det kan være et problem med nogle forstærker.
derfor måske bedst hvis man kan lytte på ting først..? men det har jo desværre også sin pris
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fulgt meget med i Emotivas produkter over det sidste stykke tid, og har også købt en processor (LMC-1) fra dem. Jeg regner med at jeg også skal have en effektforstærker, men det bliver nok en RPA-2. Til dem der betvivler Emotivas kvalitet, vil jeg foreslå at man læser anmeldelser af produkterne, såsom XPA-2. Bedre endnu kan man læse de mange brugeres meninger på deres forum. Her bliver produkterne favorabelt sammenlignet med nogle af de helt store drenge. Edit: Jeg ved ikke om der er andre end mig i DK, der rent faktisk ejer noget Emo gear, men denne tråd kunne være et godt sted at samles om det. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til CPH-R: Ja det kan jo godt blive lidt dyrt at få shippet 43 kilo til DK for at finde ud af den lyder ****  men det kunne være man skulle tage en chance( skal bare lige have solgt bilen først, nogen interesseret i Fiat stilo  ) Til Delaney: Læste lige anmedelserne af XPA-2 de siger jo gode ud  hvad er RPA-2 for en størrelse kunne ikke finde den på hjemmesiden??
Emotiva XPA-2
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Jeg har fulgt meget med i Emotivas produkter over det sidste stykke tid, og har også købt en processor (LMC-1) fra dem. Jeg regner med at jeg også skal have en effektforstærker, men det bliver nok en RPA-2. Til dem der betvivler Emotivas kvalitet, vil jeg foreslå at man læser anmeldelser af produkterne, såsom XPA-2. Bedre endnu kan man læse de mange brugeres meninger på deres forum. Her bliver produkterne favorabelt sammenlignet med nogle af de helt store drenge.
Edit: Jeg ved ikke om der er andre end mig i DK, der rent faktisk ejer noget Emo gear, men denne tråd kunne være et godt sted at samles om det.
|
|
|
ikke fordi jeg aner ret meget om mærket (andet end de par gange du har nævnt det i et par tråde ), men jeg tror måske ikke deres egen hjemmeside og forum er det helt rette sted at finde upartiske anmeldelser. Jeg tror heller ikke det er muligt at finde en anmeldelse på hifiklubbens hjemmeside hvor der er linket til en dårlig anmeldelse eller hvor deres produkt ikke er testvinder __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Delaney skrev:
Jeg har fulgt meget med i Emotivas produkter over det sidste stykke tid, og har også købt en processor (LMC-1) fra dem. Jeg regner med at jeg også skal have en effektforstærker, men det bliver nok en RPA-2. Til dem der betvivler Emotivas kvalitet, vil jeg foreslå at man læser anmeldelser af produkterne, såsom XPA-2. Bedre endnu kan man læse de mange brugeres meninger på deres forum. Her bliver produkterne favorabelt sammenlignet med nogle af de helt store drenge.
Edit: Jeg ved ikke om der er andre end mig i DK, der rent faktisk ejer noget Emo gear, men denne tråd kunne være et godt sted at samles om det.
|
|
|
ikke fordi jeg aner ret meget om mærket (andet end de par gange du har nævnt det i et par tråde ), men jeg tror måske ikke deres egen hjemmeside og forum er det helt rette sted at finde upartiske anmeldelser. Jeg tror heller ikke det er muligt at finde en anmeldelse på hifiklubbens hjemmeside hvor der er linket til en dårlig anmeldelse eller hvor deres produkt ikke er testvinder |
|
|
Du har ret i at der på et firmaets forum findes mange mennesker med holdninger til produkterne. Men der er alligvel en ret stor overvægt at "Navra, så godt havde jeg ikke troet det ville være" førstehåndsindtryk på Emotivas forum. Og det har desuden ikke lykkedes mig at finde en mindre god anmeldelse af nogle af deres produkter. Heller ikke gennem min ven, Google. Men der ser ud til at der er en del interesserede i deres produkter, så det kunne være sjovt hvis h4a tog dem ind til test. Evt. kunne h4a låne noget af det udstyr, der uværligt er på vej til landet. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stephan.Brandt skrev:
Til Delaney: Læste lige anmedelserne af XPA-2 de siger jo gode ud hvad er RPA-2 for en størrelse kunne ikke finde den på hjemmesiden??
|
|
|
En RPA-2 er en anden effektforstærker, der er på vej. Den er nævnt i Audioholics anmeldelse af XPA-2 tror jeg. Den er i øvrigt teknisk identisk med RPA-1, der er udgået. I dagens kurs vil du kunne have en XPA-5 på dørtrinnet for i alt 6885,-. Dvs. inkl. forstærker, forsendelse, told og moms. Hvis du vel at mærke benytter firmaet ShopUSA til at reshippe den. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Jacob V Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delany: Nu har du jo købt sådan en LMC-1 processor fra dem, hvordan lyder den så?
MVH Jacob V.
|
Til top |
|
|
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delany:
Hvor hårdt blev du straffet i tolden ? hvor lang tid tog det fra pakken var afsendt til pakken var modtaget ?
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongen skrev:
Delany:
Hvor hårdt blev du straffet i tolden ? hvor lang tid tog det fra pakken var afsendt til pakken var modtaget ?
|
|
|
Jeg brugte ShopUSA. I øverste højre hjørne er der en calculator, hvor
du kan indtaste købsprisen af det du vil købe, og så regner den ud hvad
det kommer til at koste i forsendelse, told og moms. Og så er det
ShopUSA, der står for fortoldningen. Eksempelvis kommer en UMC-1 til at
koste 699$. Når jeg taster det ind, ser jeg at den vil koste 6041,-
totalt.
Bemærk at ShopUSA prisen kun er baseret på værdien og ikke vægten, hvilket er ret fedt, hvis man køber en stor forskærker. Emotivas største forstærker MPS-2 vejer jo i omegnen af 60 kg. Så vidt jeg husker gik der ca. 14 dage fra jeg bestilte den hos Emotiva, til jeg havde den hos mig. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|