Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Sletning af cassette bånd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Nu er jeg altså blevet helt tosset med kassettebånd igen. Nok fordi jeg ikke har nogen anden analog kilde end den, men der er satme noget über nostalgi over at høre de gamle kassette bånd igen. Selvom jeg dog kun har kunet grave Jullerup Færgeby og Appetite for Destruction frem, men jeg har dog også en mindre bunke af mix tapes med danse musik fra 90'erne

Men der er nogen af dem der simpelthen indeholder så utrolig dårlig musik, at jeg gerne vil have dem slettet og så optage noget P2 eller Death Magnetic (GH3 udgaven...) over på.

Så derfor vil jeg lige høre hvordan man fuldstændig tømmer et sådan bånd? Kan man med fordel, bare optage over hele båndet uden noget signal sat til, eller er der andre metoder?

Mvh. stineamalie
Til top Vis stineamalie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stineamalie

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Bare fjern "Rec in" kablerne så båndoptageren kun har "Play out" kabler isat - Alternativt kan du bare skrue helt ned for recording level og optage, samt evt. slå Dolby B noise reduction til, da den fjerner evt. sus/støj.

God fornøjelse

P.S. iøvrigt bør du under "rigtig" optagelse holde dig fra Dolby Noise reduction da det smadrer mellemtone og diskant området totalt. Dolby Noisereduction S kan bruges, men B og C er noget sheisse.

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

stineamalie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

okay, mange tak for tippet. Jeg vil da straks gå igang
Til top Vis stineamalie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stineamalie

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Ikke enig men det afhænger af kvaliteten din båndoptager kan levere.

Jeg bruger Beocord 9000 og Dolby C giver det samme som uden Dolby men med høj sus fjernet. Det blev bedømt som værende meget musikalsk venligt og her kan jeg kun være enig.

Er selv blevet mere vild med bånd siden opdagelsen af Metal TDK bånd og min Beocords evne til at kunne optage i den bedste kvalitet uanset bånd type.

Nu blivcer det jo spændende for jeg deltager jo i den store kassete stafet og jeg er den næste til at indspille.

Er der nogen fordel ved at slette et bånd før man indspiller nyt?

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

stineamalie skrev:

Men der er nogen af dem der simpelthen indeholder så utrolig dårlig musik, at jeg gerne vil have dem slettet og så optage noget P2 eller Death Magnetic (GH3 udgaven...) over på.

Så derfor vil jeg lige høre hvordan man fuldstændig tømmer et sådan bånd? Kan man med fordel, bare optage over hele båndet uden noget signal sat til, eller er der andre metoder?

De bliver jo automatisk slettet når du optager noget nyt på dem, så du opnår egentlig ikke noget ved at slette dem en ekstra gang.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Chris Cornell skrev:

Bare fjern "Rec in" kablerne så båndoptageren kun har "Play out" kabler isat - Alternativt kan du bare skrue helt ned for recording level og optage, samt evt. slå Dolby B noise reduction til, da den fjerner evt. sus/støj.

Dolbykredsløbet sidder i signalvejen, så det har ingen indflydelse på sletning af båndet. Dolby dæmper sus, men først under afspilning.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes