| Forfatter |
|
sosaudio Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 156
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Min Ortofon Rohmann er kommet til skade. Skal have ny cantilever og diamant. Jeg syntes at Ortofons retursystem er for dyrt. Er der nogen der har erfaringer med at få ortofon pick up renoveret i udlandet og evt. pris ?
Venligst Ole
|
| Til top |
|
| |
Artsound Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 04 November 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Expert Stylus Company i UK tager vist 235£ for sådan en operation.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 04 November 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ventede 6 måneder på min Ortofon SPU.(Den kommer imorgen).Har snakket med peter selv og han virker troværdig og omhyggelig,men nu må
vi
se og lytte,ikke mindst.
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
sosaudio Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
næh,men husk tilbudet er kun med en alu canterliver
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 05 November 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamondduck - giv endelig lyd fra dig når du har testet SPU'en fra Peter. Jeg sidder selv med en Rohmann som trænger til en update.
Hvordan monterer Peter egentlig en sådan Ruby nålearm? Jeg forestiller mig følgende,
1. Det opringelige nålerør afkortes lige efter generatoren / spolerne.
2. Ruby nålearm monteres inden i rest åbningen for det gamle nålerør - og limes fast med noget UV lim.
Jeg mangler stadig at se en sådan Sound-Smith operation under mikroskop - er der andre der har kigget på disse detaljer?
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok for tidligt at bedømme lyden,men skal nok skrive et par ord senere om det.
Generelt kan jeg sige at en re-tipning er kun en nødløsning.Det bliver ALDRIG det samme som før.Uanset om du bruger folk fra audio note,van den
hul,sound-smith eller andre.
Ortofon kan lave nogle fremragende p.u'er,desværre er der stor forskel fra p.u til p.u. især Rohmann og SPU.F.ks Ortofon's SPU85 #63 og #65 var
som dag og nat.
Jeg vil nok sende din Rohman til van den hul,til trods for at de pick-upper jeg har fået re-tippet har har problemer med at diamanten røg af.Om
fejlen ligger hos mig eller vdh har jeg dog svært ved at gennemskue.
Men førstehåndsintrykket er bare perfekt med vdh.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| Jeg vil nok sende din Rohman til van den hul,til trods for at de pick-upper jeg har fået re-tippet har har problemer med at diamanten røg af.Om fejlen ligger hos mig eller vdh har jeg dog svært ved at gennemskue. Men førstehåndsintrykket er bare perfekt med vdh. |
|
|
Førstehåndsindtryk rykker ikke meget hvis skidtet efterfølgende går i stykker...
Hvis ikke du ellers normalt "river" diamanten af de andre pickup'er du har haft (nu ved jeg ikke hvor mange du har haft), så må det være VdH der har et kvalitetsproblem.
Men det kommer selvfølgelig også an på hvordan man renser den. Mange producenter fraskriver sig jo ethvert ansvar hvis man anvender vådrensning, idet der kan være komponenter i vædsken der angriber limen. På den anden side, så er der jo mange der gør det, uden problemer.
Selv anvender jeg en Onzow Zerodust, hvilket også kan gøre en nervøs... Det er et klæbende blødt materiale der napper støv m.m., men man kunne da frygte at det også beholdt diamanten en dag. Desuden anvender jeg også af og til Lyra SPT, der jo er en vædske, og angiveligt også skulle give lyden et lille hak opad - men det har jeg nu ikke bemærket endnu.
|
| Til top |
|
| |
sosaudio Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvilken betydning har det at cantilever er af alu ?
Hilsen Ole
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyden vil ændre sig.Rohmann har en særlig lightweight alu cantilver med en carbon-konstruktion
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
| Selv anvender jeg en Onzow Zerodust, hvilket også kan gøre en nervøs... Det er et klæbende blødt materiale der napper støv m.m., men man kunne da frygte at det også beholdt diamanten en dag |
|
|
Jeg bruger også Zerodust i ny og næ. Derudover sænker jeg jævnligt nålen ned i en passende skåret blok "Magic Eraser". Ud fra lyden i højttalerne at dømme griber dette materiale også fint fat.
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg ville aldrig ofre en retipping på Ortofon hvis man som det skrives ikke få en helt ny nålefane på og får den lavet som original, og det er jo her problemet ligger at mc pu'erne fra Ortofon jo som bekendt aldrig bliver retippet pga konstruktionen og man får trodsalt en 20% bytte pris istedet for 0%...
Hvor udpræget er det at lave pu'er som ikke som sådan kan retippes umildbart, og hvor mange fabrikanter af dyre pu'er har den mulighed for retipping som dur hver gang, og hvor alt bliver lavet som ny?...
Jeg ville ikke selv være tilfreds med afsavet nålefane og en diamant der kan falde af, ogs selvom nyprisen af den pu man har ødelagt har gjort en afhængig af nervemedicin...
Jeg bruger bare den alm børste der følger med Ortofon til at rense for støv, og man kan mene meget forskelligt, om der skal stærke sager til at rense diamanten eller lade pladen gøre arbejdet.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 11 November 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
de fleste producenter skifter helt dynen for de -20%, men når man kommer op i mange kilo kroner's pu'er, kan vdh og lign. måske være en smags sag. Det skal ligeledes være en pu af en vis værdi for at retipning kan betale sig.
Kan godt tænke mig at høre hvad og hvordan Sound Smith gør for at sætte f.eks. en Ruby på en MC? priserne ser jo ganske fine ud.
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gli - så er vi to der gerne vil vide det.
Jeg tænker Sound Smith får nålearmene med Ruby pre fabrikeret andet sted, og så 'sætter de to nålearme' sammen med UV lim eller lignende. Rent tankespin, selvfølgelig. Dette forklare hvorfor denne operation skulle være billigere en en retip.
Diamondduck - få nu kigget i det mikroskop så vi alle kan blive lidt klogere 
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med sten canterliver ,prøv at skriv til Peter Ledermann.Jeg ved bare at de bliver lyserer i lyden og MEGET sarte overfor stød og drops.
Generelt synes at SoundSmith er mere tro mod den originale lyd end VDH.Til trods at hans sygdom trækker ud og at det tager mere end 3 mdr.så
vil jeg vælge soundsmith.
|
| Til top |
|
| |