Nu var det tid til at a jour føre min tråd tidligere har den været under surround.
Men det er jo lang tid siden det var aktuelt.
Nye billeder Side 5 taget d.18/12-10.

Lydfilosofi:Mit lille Kompromis hentyder til min overordnede lyd filosofi.
Da jeg har konstateret at jeg aldrig får det vildeste/dyreste/største m.m.
Og så må man jo få det bedste ud af sine midler - økonomi, rum, lydgenre og design (ikke waf).
Ud fra disse midler er mit mål så og få den bedste lyd. Jeg har nu næsten nået målet,
men færdig bliver man jo aldrig. Jeg er nok anti HiFi snob jeg køber kun produkter,
hvis der er en hørbar forskel! Synes at mine Vienna`er gør det helt fantastisk og specielt
i dette "lille" rum er de virkelig fremragende! Ja jeg ved godt Cambridge Audio er billigt
og man køber det i "klubben" puha det er virkelig skidt. Men wow jeg synes man får meget for
sine penge! Og jeg er vild med designet. Det var lidt om tankerne bag.
Musik:Ja det er jo alt! Jeg synes tit at der går alt for meget fnidder, teknik, teori og snobberi
i trådende når der diskuteres HiFi. Set dog noget musik på og nyd jeres grej! I stedet for at
diskutere så meget. Der er alligevel aldrig nogen der bliver enige....
Det var lige mit sure opstød. Nå musik Jeg har en forkærlighed for 60er`ne og 70er`ne.
Ved ikke hvorfor jeg er kun 25 år. Men Tom Waits, Nick Drake, Neil Young, Bob Dylan,
Leonard Cohen, Johnny Cash, Nick cave og Led Zeppelin rotere hyppigt i spillen.
Af nyere musik kan Bright Eyes, M. Ward, Iron And Wine, fleet Foxes og Cat Power Nævnes.
Fælles for denne musik er jo nok at stort set det hele er akustisk.
Og det prøver jeg selvfølgelig at imødekomme med mine valg af komponenter.
Rum:Vi bor i en mindre lejlighed. Så stue/lytterum/spisestue er samme rum.
Det er ca. 16 kvadratmeter. Der er ret god akustik måske på grund af der tætte møblement,
gardiner samt puder/stof/puffer.
Grej:Forstærker: Cambridge Audio 740A
Cd/dvd: Cambridge Audio 540A
Højtaler: Vienna Acoustic - Haydn Grand med org. standere
Mp3: Ipod Mini 4Gb. (bruges udelukkende til fest)
HeadFi: Akg 271 MkII
Kabler.Højtaler: Xindak FS 3.0
Fors/CD: Kimber Hero
Ipod: Argon 5005
Rack: Audio Magic Xenta
Fremtid:Ja det bliver jo nok TV`et først, der skal noget fladt til på et tidspunkt!
Men også en dedikeret CD afspiller står snart for skud. Og en pladespiller
er også på ønske listen.
Oversigts billede taget lidt fra højre.

Sweetspot her nydes musikken, gerne med varm kaffe!

Close up af amp og CD/DVD. Lækker finish!

Endnu et close up.

Remote til amp, CD samt Ipod.

Ja der kan vist ikke koges mere suppe på den finish. Men flot er det! Syntes også den org. stander passer godt til designet.

Endnu et billede her uden tøj. Og de spiller lige så godt som de ser ud......

Ja det var så mit kreative gen der gik amok..........

Beklager dette lidt dårlige billede. Det var blot for at vise dette lækre kabel
fra Xindak model F.S 3,0.

Nyeste indkøb er disse "Bøffer". Det er AKG 271 MkII. Jeg ønskede et par lukkede da jeg primært benytter dem når fruen læser. Og de er virkelig skønne fantastisk komfort. Og lyden: super detaljeret uden at være direkte analytisk. Og de er ikke bastunge som jeg oplevede sennheiser. De passer perfekt til det musik jeg hører som primært er akustisk.

Syntes lige dette billede skulle med det er jo svært at vælge favoritter men disse skiver er nok dem der rotere hyppigst i det lille hjem.

På Forhånd tak for feedback... Ris som ros modtages med glæde... God Søndag...