Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Densen SURROUND (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jimmy Mortensen
Branchemedlem
Branchemedlem
2ndHifi/Justcables.dk

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 04 November 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg har et spørgsmål til nørden der kan svarer på det : )
Jeg er helt vild med Densen og overvejer at opgradere til en B-130 med 340 effekt trin til, da jeg godt kunne tænke mig at prøve et Densen
surround set-up.
Jeg ved at de laver surround boards, som kan integreres i nogle af forstærkerne. Jeg stiller dog så spørgsmål ved hvordan man får alle lyd og
billedeformaterne med, eftersom Densen ikke understøtter noget som helst i den retning? Svækker et surroundboard stereo kvaliteten? Skal jeg
købe en seperat dekoder? Evt. blueray afspiller og kører det derigennem? Hvad gør det ved kvaliteten af mit High-end Densen anlæg?
Det kan jo ikke passe at man har lavet et surroundboard som ikke kan bruges til noget som helst. Hvad vil i anbefale at jeg gør?
Håber på et svar, da jeg virkelig er på bar bund i det her.

Mvh jimmy
Til top Vis Jimmy Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jimmy Mortensen

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 November 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hej Jimmy,

Vore surroundboards er analoge forforstærker boards, der gør det muligt at benytte f.eks en B-130 og en B-340 (som du nævner) på følgende måde:

DVD/Blueray/PS3 med 5+1 eller 7+1 analog ud.

B-130 tager sig af fronthøjttalere.

Forforstærkeren i B-130 og surroundboardet kan justeres individuelt på alle kanaler med Gizmo fjernbetjeningen.

B-340 tager sig af bag og center højttalere.

Det springende punkt, er om du kan få en DVD/Blueray med et 5+1 (evt 7 +1) analog signal ud, som du er tilfreds med.

Selve Densen kæden skal -i mine ører- nok levere varen.

Ideen har været at skabe et enkelt effektivt surround setup, hvor Stereo har første prioritet, og der ikke er gået på kompromis med stereo.

Hvis du føler du har brug for en masse fancy justeringsmuligheder i surround, er det ikke den rette løsning, men hvis du vil have en surround kæde med en kort signalvej, er det en effektiv løsning i mine ører.

Ovenstående er min vurdering, den er selvfølgelig farvet af mit job. Men der er sikkert andre der også vil kommentere dit spørgsmål

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Jimmy Mortensen
Branchemedlem
Branchemedlem
2ndHifi/Justcables.dk

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 November 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas/andre.
Jeg takker for svaret. Da gav mening for mig.
Jeg er vild med tanken om ikke at gå på kompromi med stereo, da dette er vigtigst for mig. Men vil jo heller ikke smide penge efter en komplet
densen surround set ud, hvis jeg ikke kan få noget ud af det. Jeg er ikke interesseret i at kunne en masse fancy ting med surround delen. Anlæg
med EQ er absolut ikke fra Herren hvis du spørger mig. Jeg ønsker selvfølgelig blot at kunne udnytte nogle af de surround formater som bliver
lavet. Jeg har fundet denne Blu ray afspiller fra pioneer, som jeg kan se har 7.1 analog kanaler. Hvad tænker du/i? (Pioneer BDP-LX91)
Hvad er det helt præcist at der vil ske hvis jeg kører det igennem sådan en. Når jeg kører stereo er det selvfølgelig bare min 130 der spiller, og
forhåbentlig gør det fremragende : ) Men når jeg så slår over og kører DTS lyd fra en eller anden film i surround, farver dette da min Densen
lyd? hvis man kan sige det sådan... Og hvor meget evt? Ville det være det samme kører fra fiat og lambogini sammen?

På forhånd tak for svaret.

Mvh Jimmy
Til top Vis Jimmy Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jimmy Mortensen

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 05 November 2008 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Hej Jimmy,

Kender ikke den Pioneer, men den ser yderst kapabel ud. Vores surround løsning er netop lavet til afspillere som den, og det glæder mig at vi åbenbart så rigtigt, da vi satsede på at flere og flere DVD/Blueray indeholder analog ud.

Jeg tror ikke surround løsningen med den Pioneer vil stå I skyggen af ret meget. Stereo vil være som du kender det fra Densen, og surround vil også være rigtigt godt med en enkel og vellydende signalvej.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 November 2008 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Jimmy,

Kender ikke den Pioneer, men den ser yderst kapabel ud. Vores surround løsning er netop lavet til afspillere som den, og det glæder mig at vi åbenbart så rigtigt, da vi satsede på at flere og flere DVD/Blueray indeholder analog ud.

Jeg tror ikke surround løsningen med den Pioneer vil stå I skyggen af ret meget. Stereo vil være som du kender det fra Densen, og surround vil også være rigtigt godt med en enkel og vellydende signalvej.

Hvilke afspillere har I gode erfaringer med, i forhold til Densen, Thomas?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Jimmy,

Vore surroundboards er analoge forforstærker boards, der gør det muligt at benytte f.eks en B-130 og en B-340 (som du nævner) på følgende måde:

DVD/Blueray/PS3 med 5+1 eller 7+1 analog ud.

B-130 tager sig af fronthøjttalere.

Forforstærkeren i B-130 og surroundboardet kan justeres individuelt på alle kanaler med Gizmo fjernbetjeningen.

B-340 tager sig af bag og center højttalere.

Det springende punkt, er om du kan få en DVD/Blueray med et 5+1 (evt 7 +1) analog signal ud, som du er tilfreds med.

Selve Densen kæden skal -i mine ører- nok levere varen.

Ideen har været at skabe et enkelt effektivt surround setup, hvor Stereo har første prioritet, og der ikke er gået på kompromis med stereo.

Hvis du føler du har brug for en masse fancy justeringsmuligheder i surround, er det ikke den rette løsning, men hvis du vil have en surround kæde med en kort signalvej, er det en effektiv løsning i mine ører.

Ovenstående er min vurdering, den er selvfølgelig farvet af mit job. Men der er sikkert andre der også vil kommentere dit spørgsmål

Det eneste svage punkt jeg kan se ved denne løsning, hvis man altså mangler den, er den manglende mulighed, for at kunnne tilslutte en PS3 eller Xbox360 digitalt.

Men findes der andre muligheder, for at kunne tilslutte sådan en?

Brian7500

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 05 November 2008 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 November 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:

Der gør der!

HDMI ind > 7.1 ud

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=69132&T PN=1

Smart. Vidste overhovedet ikke at sådan noget (til en overskuelig pris) fandtes. Så mangler vi bare at Hr. Sillesen smider sådan en i et lækkert Densen kabinet med en ordentlig strømforsyning - så er den hjemme .

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Jamen det er jo meget godt altsammen.

Men det ændrer vel ikke ved, at der på et SB board fra Densen kun er et sæt 7.1 analog indgange som jo optages af afspilleren. Så der er stadig ikke noget sted at sæt PS3eren til.

Men en anden mulighed er selvfølgelig at bruge processor loopet og smide en processor på og så sætte B-340eren til den. Så har man allle de indgane man skal bruge.

Men det giver selvfølgelig også et "ikke Densen produkt" i signalvejen. Med hvad det bringer af ulemper.

Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Se iøvrigt dette link.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16167&K W=maverick

Godt nok ikke de nyeste Densen produkter. Men stadig et fedt anlæg. Ihvertfald i mine øjne.

Brian7500

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes