Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 08:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: En lille update (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Postede et indlæg her for lidt tid siden med jeg søgte råd ang nye sager.. Vil da lige poste lidt billeder af det nuværende. Som i nok kan se er det nogle rigtig skod højtalere fra et gammel stereoanlæg :-) Tror i forstærkeren er noget værd? Har bestilt nogle Eltax III monitors for 650kr incl fragt på nettet og de kommer snarest? Er det muligt at min nuværende forstærker måske kan ødelægge dem? Den laver nemlig nogle gange sådan et højt skrat (1/10 gange jeg bruger den)

Hvad siger i ellers til plov + pu (hvis det der står er modellen), snakker pt med en som jeg måske skal købe en rega 2 af for en fin pris. Men hvis forbedringen mellem de 2 pladespillere ikke er stor er der igen grund til at skife lige nu jo.

Som i kan se på et af sidste billeder har technicsen sådan en lille antenne dims som vidt nok skulle forhindre støj, men synes faktisk ikke den virker specielt godt. Kan den monteres på en bedre måde end at "skrue" den ind i kabinettet?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Her kommer lidt billeder

Til top Vis johnborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnborg

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 November 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

skrat fra din pioneer kunne tyde på komponenter inden i der skal skiftes eller potmetre der skal renses
skratter den når du bruger balanceknap og volumen knap etc.
i giver fald skal du give den noget kontaktrens - der er mange tråde herinde om kontasktrens med vejledning
du kan godt bruge den med dine eltax du skal bare i skrue maks op
den lille ledning du kalder antenne på din pladespiller skal forbindes med en drejeskrue bag på din pioneer - den hedder sikker gnd - det er stel forbindelse - når pladespiller og forstærker er stelforbundet udngår du brum

johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Altså.. når jeg skruer op skratter det lidt. Men gør mig intet (ved ikke om det er en dødsynd at en forstærker går sådan herinde?) hehe. Men nogle gange siger den lige sådan et "paf" der er ret højt uanset hvor meget der er skruet op. Lidt som om den er forvirret?

Kan jeg godt "klippe" antennen i enden og trække plasten af så jeg får et nyt rent stykke?

Og lige pt kan forstærkeren spille højt på de små højtalere der. Så hvad skyldes det den ikke kan spille højt med de der minitors?

Vil også lige sige mange tak for svaret

Komplimenter / kritik på plov og forstærker modtages også meget gerne

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 November 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Du kan nok spille højt på dine eltax'er - den Pioneer har så vidt jeg husker 2 x 40 watt at gøre godt medt, hvis du skruer for højt op kan du ødelægge dine højtalere - Det der typisk brænde højtalere af er at forstærkeren efter et vist punkt "klipper" det vil sige at den sender forvrænget støj ud og det kan ødelægge dine højtalere
En god ide er aldrig at skrue mere op end til kl. 12 på volumen knappen - dt svarer oftest til 2/3 af din forstærkers kapacitet - så klipper den ikke og så for dine eltax ikke mere strøm end de kan klare

Det er en god ide at rense kontakterne og volumenknappen med kontaktrense spray for lyden bliver meget bedre - det knas du hører er fordi der ikke er ordenlig kontakt og når der ikke er det er der heller ikke så god lyd som der kan blive
Din forstærker er en fed vintage forstærker så hvis du kan få den til at spille fejlfrit er der gods i den
du kan læse mere om den her
http://www.silverpioneer.netfirms.com/Integrated%20Amps.htm

Når du får dine Eltax hvis de er ubrugte er det en god idé at lade dem spille på middelhøj styrke - noget kraftig musik - og så gå fra dem en halv dags tid med musikken på repat - jeg har læst at de skal spilles lidt til før de lyder godt

johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Tak!

Er denne rens god nok? Og er der noget jeg skal passe på med når jeg bruger den? Tror lige jeg kigger lidt efter en rense guide på youtube 8)

Højtalerne får 12 timers heavy metal selvom jeg nu ikke er til det.

http://kortlink.dk/5xx5

johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Opmærksomhed please ... Hehe. Ej.. Har modtaget højtalerne i dag.. De vil blive sat i gang her på tirsdag.. Vil gerne lige have svar på det der rens hvis nogle er frisk på den :-) Og hvor højt skal jeg spille på de højtalere for at spille dem til? Så højt man ikke kan snakke sammen i lokalet?

På forhånd tak!

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 November 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Du skal bare spille alm.Den tecnichs der på billedet var det din?Den Pick-up der sidder på er faktisk ret god,og en ny nål koster ca 150.-

johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Takker.. Ja det er min plov. Er der en bestemt nål jeg skal gå efter eller er alle gode nok?

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

det er nagoka der lavet nåle til technics p.u'er (og mange andre)

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 November 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Et rigtig godt valg med de Eltax Monitor III. Tror næsten jeg tør påstå at du ikke får bedre lyd fra ny til prisen. Som r-l-b
nævner skal de lige spilles til. I starten lyder de meget indelukkede, men efter en dags tid med halv-høj musik begynder de
rigtigt at åbne sig og fylde rummet med en dejlig rund diskant og fyldig bas (5" bas-enhed taget i betragtning).

Ellers er der mange billige og fornuftige forstærkere på brugtmarkedet.

Edit: Denon PMA-1060 - 200kr
Den er i hvert fald rigtig billig, og hvis du kan leve med at lamperne ikke lyser, så er det vel bare at ringe til ham
(aner ikke om den har pladespiller indgang tho, så det må du hellere lige forhøre dig om hos sælger såfremt den har
interesse)

Mvh

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Vælger at rense pioneer forstærkeren som der er blevet foreslået.. hvis det ikke virker må jeg ud og finde mig.. Og kan sagtens leve uden lamperne lyser. Så det er bare suger jo.

Lyder nok lidt pinligt. Men hvor på nettet kan jeg købe nogle af de der nåle? En søgning på nagoka giver ikke rigtigt noget på google og ligeledes en søgning efter pladespiller nåle

Og endnu engang tak!

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Nålen (den ORGINALE) fåes hos LP gear.CODE:PAS271ces.Det skulle være topmodellen.prisen er $29 + fragt evt moms osv.Så hvis pengene er
små,så er det et laaangt bedre køb,end at købe noget nyt til 5-800.-

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 November 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

johnborg skrev:
Postede et indlæg her for lidt tid siden med jeg søgte råd ang nye sager.. Vil da lige poste lidt billeder af det nuværende. Som i nok kan se er det nogle rigtig skod højtalere fra et gammel stereoanlæg :-) Tror i forstærkeren er noget værd? Har bestilt nogle Eltax III monitors for 650kr incl fragt på nettet og de kommer snarest? Er det muligt at min nuværende forstærker måske kan ødelægge dem? Den laver nemlig nogle gange sådan et højt skrat (1/10 gange jeg bruger den)

Hvad siger i ellers til plov + pu (hvis det der står er modellen), snakker pt med en som jeg måske skal købe en rega 2 af for en fin pris. Men hvis forbedringen mellem de 2 pladespillere ikke er stor er der igen grund til at skife lige nu jo.

Som i kan se på et af sidste billeder har technicsen sådan en lille antenne dims som vidt nok skulle forhindre støj, men synes faktisk ikke den virker specielt godt. Kan den monteres på en bedre måde end at "skrue" den ind i kabinettet?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Her kommer lidt billeder

Jeg vil anbefale at være forsigtig, hvis forstærkeren bruges som et bord til at blande drinks på.
Det kan volde betydelig skade, uanset om der er tale om æggelikør eller gin.  ;-)

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hey Niels.. Tak for omsorgen 

Det er bare en god gammel myntelikør til at blande op med øl der står til pynt på forstærkeren sammen med lidt lys..

Jeg søger stadig svar på om jeg godt kan klippe lidt af det der kabel der skal sørge for mindre støj for at få et ubøjet stykke "ståltråd" ?

Hygge

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 12 November 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
Nålen (den ORGINALE) fåes hos LP gear.CODE:PAS271ces.Det skulle være topmodellen.prisen er $29 + fragt evt moms osv.Så hvis pengene er små,så er det et laaangt bedre køb,end at købe noget nyt til 5-800.-

Det direkte link for nemheds skyld.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Nu skal det jo ikke være for nemt.Lad os forbygge alzheimer/demens ved bruge hjernen lidt mere

Geneva
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 12 November 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

johnborg skrev:
Hey Niels.. Tak for omsorgen 

Det er bare en god gammel myntelikør til at blande op med øl der står til pynt på forstærkeren sammen med lidt lys..

Jeg søger stadig svar på om jeg godt kan klippe lidt af det der kabel der skal sørge for mindre støj for at få et ubøjet stykke "ståltråd" ?

Hygge

Det lyder stygt... altså myntelikør i øl... hver sit

Nu til det egentlige - ja du kan sagtens forkorte jordledningen, det har ingen betydning for virkningen ej heller om det yderste stykke er bøjet eller ikke.
Til top Vis Geneva's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Geneva

johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Takker krentzler.. Har nu allerede fundet nålen og bookmarket linket.. SELVOM det nu var ok svært at finde 

Diamondduck. Ved ikke om du mener jeg spørger for meget? Men problemet ved alt det her hifi noget er at der ikke bare lige er en guide på nettet og den dag jeg selv får styr på det vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at svare andre det har problemer som mig selv eller lign hvor jeg kan hjælpe :-)

Har aldrig turde smage på det. Så står stadig uåbnet.. Mener den er fra 77. Smager nok pænt klamt.. Har aldrig set det i nogle butikker så det må smage æklet siden ingen sælger det.. Og takker for svaret med jordledningen :)

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

spørg du bare løs min ven-det var bare morsom bemærkning

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 12 November 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
Nu skal det jo ikke være for nemt.Lad os forbygge alzheimer/demens ved bruge hjernen lidt mere

Dét ER allerede for sent for undertegnede...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes