| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
maximalt 4000 kroner ellers er det bedre at se sig om efter en grammofon i DK.
Voyd Valdi er ok, men hvorfor ikke kigge efter en Linn LP 12 fra 1987 og frem eller en Roksan Xerxes grammofon istedet. De ligger i priser fra ca 5.000 og op og er begge bedre alternativer. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
|
maximalt 4000 kroner ellers er det bedre at se sig om efter en grammofon i DK.
Voyd Valdi er ok, men hvorfor ikke kigge efter en Linn LP 12 fra 1987 og frem eller en Roksan Xerxes grammofon istedet. De ligger i priser fra ca 5.000 og op og er begge bedre alternativer. |
|
|
Tanken har strejfet mig, men syntes at ha læst at begge kræver jævnlig justering for at yde deres beste. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja og nej. De skal begge justeres for at være på toppen, og en LP 12 hvert 6. måned. Roksan Xerxes det samme, men vi anbefaler altid at få justeret en grammofon hvert 6. måned afligevel idet der er tale om mekanik som konstant bevæger sig og det vil komme lidt ud af justering ved daglig brug.
Det er vildt overdrevet problemer med Linn og Roksan grammofonerne. Jeg har personligt haft 4 forskellige LP 12 og 2 XerXes, og de er næsten lige så lette som en Pink T. ( ihvertfald meget mere holdbare ), Nottingham Spacedeck og Forsell Air Reference. ( som er totalt neurotisk og så irriterende i dagli brug at man begynder at spille CD istedet.)
LP 12 har en lidt " federe"lyd end Voyd, og hvis du foretrækker lidt slankere bas skal du gå efter XerXes. XerXes og LP 12 kan spille rytme som ingen af de andre engelske konkurrenter kan.
__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
|
ja og nej. De skal begge justeres for at være på toppen, og en LP 12 hvert 6. måned. Roksan Xerxes det samme, men vi anbefaler altid at få justeret en grammofon hvert 6. måned afligevel idet der er tale om mekanik som konstant bevæger sig og det vil komme lidt ud af justering ved daglig brug.
Det er vildt overdrevet problemer med Linn og Roksan grammofonerne. Jeg har personligt haft 4 forskellige LP 12 og 2 XerXes, og de er næsten lige så lette som en Pink T. ( ihvertfald meget mere holdbare ), Nottingham Spacedeck og Forsell Air Reference. ( som er totalt neurotisk og så irriterende i dagli brug at man begynder at spille CD istedet.)
LP 12 har en lidt " federe"lyd end Voyd, og hvis du foretrækker lidt slankere bas skal du gå efter XerXes. XerXes og LP 12 kan spille rytme som ingen af de andre engelske konkurrenter kan.
|
|
|
hmm, lyder som om vi er i den rigtig afdeling, PU,en som skal bruges er en rega exact2, valgt efter den evne til at give musikken rytmisk driv.Første inskydelse ville så være at jeg da også skulle ha en rega plov, men da jeg engang har haft en planer 3 og den ikke imponerede mig, så er jeg lidt skeptisk over at købe rega igen.Hvilken sf de to ovennøvnte vil du tro går best i spænd med rega pu'en ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Voyd Valdi er et særdeles vellydende værk, og hvis prisen ikke kommer højere en £600 for denne kombi mener jeg du har lavet en rigtig god handel.
Den pris som bliver nævnt på 4000,- er totalt useriøst efter min overbevisning, men vi behøver heldigvis heller ikke at være enige om alting.
Den skal blive spændende at se hvor den lander - Tiden giver os alle svarene
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
6000 for en Valdi er for meget. Du vil have svært ved at finde reservedele til den, da firmaet ikke længere eksisterer, omend audionote kloner dem. Den er 15 år gl og prisen var ca 10,000 for ny.
Både Linn og Roksan kan levere reservedele til deres grammofoner og du kan eksempelvis opgradere en XerXers fra 1985 til en 2008 model XerXes 20 Plus.
Desuden er en Valdi ikke i samme klasse som en LP 12 eller XerXes som du kan få til samme pris i DK. Valdi konkurrerede i sin tid imod Linn Axis omend den var dyrere.
mht Exact pick up`en afhænger det af hvilken arm der sidder på grammofonen. Roksan armene vil uden problemer kunne arbejde sammen med den, og det samme gælder Linn Ekos / Ittok eller Akito, men linn Basic armen vil ikke kunne bruges fornuftigt. Dels er den for let og dels lyder den dårligt.
Der er en forskel på gruppen af Engelske grammofon fabrikanter som Nottingham / Pink / Voyd på den ene side og Linn / Roksan på den anden, men hvis timing, rytme og drive er vigtigst, ( som i mine øre er vigtig for at få en engagerende og musikalsk gengivelse ), er Linn el. Roksan et naturligt valg.
__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sunaudio - som skrevet før er vi bare ikke enige, men mit brugernavn fortæller vel også det meste om den historie. Ellers er den kort fortalt at ved direkte test mellem Pink triangle / LP12 vandt Pink'en i mine øre med længder. Selvfølgelig ikke med samme arm, så helt objektivt var valget ikke. Pink'en havde en mere åben mellemtone - stemmerne lød mere naturligt. Jeg må jo være døv - skummel tanke... .
Det er rigtigt at nyprisen oprindeligt lå på de 10.000, men det fortæller jo intet om dagens markedspris. Du ved måske også godt at nyprisen på LP12 lå på omkring de 1075,- danske kroner i sin tid. Skulle dette så betyde at en Linn LP12 skulle koste 500,- brugt - nej vel. En brugt Linn LP12 bør vel koste omkring de 4000,- ellers kan man jo altid købe en brugt Ariston RD80 som langt hen af vejen minder om den oprindelige Linn. Altså før alle opgraderings pakkerne.
Voyd Valdi har mig bekendt aldrig været modkandidet til Linn Axis - ja måske i Linn's marketing afdeling, men ellers ikke mig bekendt - det ville være som at sammenligne en Jaguar med en Morris Minor - sjovt, men ren underholdning.
Tiden giver os alle svarene, og hvis denne kombi lander i 4000,- så giver jeg en fadbamse næste gang jeg er i Åalborg. Kenneth lad os stoppe denne debat som to sjæle der bare ikke er enige, og acceptere hinandens holdninger, som de nu er. Rigtig god weekend til dig.
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for jeres komentar, jeg har sat et bud som køre op til 400 pund + fragt, rander den over går voyd'en til anden side.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pink,
næh du har ret i at Pink er mere åben end en tilsvarende generation LP 12, hvorimod at LP 12 har mere fokus på drive. Det er rigtigt at det er to forskellige reninger, hvor man enten hører til den ene gruppe eller den anden.
LP 12 kar jo eksisteret i en evighed, ihvertfald siden 1973, og en gl. 1977 LP 12 burde sikkert ikke koste mere end 500,- Nu anbefalede jeg også en LP 12 fra 1987 og frem fordi dels er der sket en del væsentlige forbedringer og dels den ikke er slidt helt op.
Nu hvor du siger Jaguar må du jo tale om Roksan...bedre engelsk grammofon findes jo bekendt ikke, måske ikke i verden, ja bortset fra Goldmund, og for at underbygge min påstand kan den vågne seer se at Inspector Morse netop spiller på en XerXes imens han får sig et glas eller to, og han kører jo netop i en Jaguar E...
jeg kender en lusket engelsk bar, så jeg håber den ryger for 400£
Dan, jeg håber du får din grammofon, ihvertfald held og lykke med det. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
|
Hej Pink,
næh du har ret i at Pink er mere åben end en tilsvarende generation LP 12, hvorimod at LP 12 har mere fokus på drive. Det er rigtigt at det er to forskellige reninger, hvor man enten hører til den ene gruppe eller den anden.
LP 12 kar jo eksisteret i en evighed, ihvertfald siden 1973, og en gl. 1977 LP 12 burde sikkert ikke koste mere end 500,- Nu anbefalede jeg også en LP 12 fra 1987 og frem fordi dels er der sket en del væsentlige forbedringer og dels den ikke er slidt helt op.
Nu hvor du siger Jaguar må du jo tale om Roksan...bedre engelsk grammofon findes jo bekendt ikke, måske ikke i verden, ja bortset fra Goldmund, og for at underbygge min påstand kan den vågne seer se at Inspector Morse netop spiller på en XerXes imens han får sig et glas eller to, og han kører jo netop i en Jaguar E...
jeg kender en lusket engelsk bar, så jeg håber den ryger for 400£
Dan, jeg håber du får din grammofon, ihvertfald held og lykke med det. |
|
|
Takker, auktionen er jo færdig i morgen til midnat, så ser vi om der er en voyd på vej til danmark eller om der er en der begynder at byde som en gal  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
jewer Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
| Nu hvor du siger Jaguar må du jo tale om Roksan...bedre engelsk grammofon findes jo bekendt ikke, måske ikke i verden, ja bortset fra Goldmund, og for at underbygge min påstand kan den vågne seer se at Inspector Morse netop spiller på en XerXes imens han får sig et glas eller to, og han kører jo netop i en Jaguar E... |
|
|
Hvad filen har du røget inden du skrev det her? Goldmund er i min verden Schweizisk - og Morse kørte godt nok Jaguar - men det var en MK II! Det er i øvrigt heller ikke særligt meget i Roksans favør at sammenligne den med en Jaguar! Iflg. den tidligere Jaguarimportør - tilbage fra 50'erne og fremefter - var kvaliteten på bilerne ikke noget at skrive hjem om! __________________ vh Jesper
Luxman L 530, Luxman PD 290, Luxman TU 240, Tannoy Mercury M 2, Marantz 3200, Marantz 140, Sony CDP-XA5ES, Ariston RD 40, Denon DRM-740, Dali 850, Denon AH-D5000, Sennheiser Unipolar
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan,
De skal selvfølgelig også ønskes held & lykke med den Voyd auktion herfra, lad os så blot håbe finanskrisen får andre købere væk fra tasterne. Lige nu et døgn fra slutningen er der 13 bud fra 9 forskellige købere, og tro mig der sidder mange på lur. __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt - mk.II jeg kiggede for meget ned i whisky flasken. Naturligvis er Goldmund fra Schweiz - har jeg sagt andet?
Jewer, har du set hvilken grammofon der bliver spillet på i Inspector Morse? Kig godt efter. Filmselskabet kontaktede Roksan for at låne en XerXes, og du får den at se flere gange..
- Pink, har jeg ret når jeg tror du bruger Snell højttalere, eller du har gjort det? __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
jewer Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
|
Naturligvis er Goldmund fra Schweiz - har jeg sagt andet?
Jewer, har du set hvilken grammofon der bliver spillet på i Inspector Morse? Kig godt efter. Filmselskabet kontaktede Roksan for at låne en XerXes, og du får den at se flere gange.. |
|
|
OK! Kan godt se nu, at jeg ikke har forstået din sætning rigtigt - forstod den som om du mente at Goldmund også er engelsk - og nej har aldrig bemærket, at det er en Xerxes, Morse spiller på - men er også mere til ældre japansk, jvf. min signatur, men har dog godt nok brugt en Ariston RD-40 i mange år __________________ vh Jesper
Luxman L 530, Luxman PD 290, Luxman TU 240, Tannoy Mercury M 2, Marantz 3200, Marantz 140, Sony CDP-XA5ES, Ariston RD 40, Denon DRM-740, Dali 850, Denon AH-D5000, Sennheiser Unipolar
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må også indrømme at jeg først blev opmærksom på det en dag vi var ude med Roksan, og jeg har siden holdt øje med den - Min kone blev vildt forskrækket en aften da jeg sprang op af stolen og råbte : " Der er den!!!!".
RD 40 var helt ok, men du skulle have prøvet en RD 80, så var du sikkert aldrig konverteret..
God søndag! __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her ville da være et fund hvis den ikke laver en raket på prisen:
http://cgi.ebay.de/Linn-LP-12-Sondek-ITTOK-Level-III-mit-Nai m-Netzteil_W0QQitemZ260306666426QQcmdZViewItem?hash=item2603 06666426&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66 %3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
Det er en forretning, så de plejer at kunne sende enten til Danmark eller en adresse ved grændsen.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja , det er jo en dejlig sag, men som du selv siger så kan disse auktioner gå fuldstændig banas i de sidste timer. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan,
Den gik nu ikke helt bananas - Solgt til Ungarn for et bud på £513 afgivet indenfor de sidste 10 sekunder. Dette giver en salgspris i danske kroner på 4725,- efter dagens kurs... . Billigt, men ikke nok til jeg giver øl i Aalborg... .
Held & lykke med afspiller jagten... . __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Den her ville da være et fund hvis den ikke laver en raket på prisen:
http://cgi.ebay.de/Linn-LP-12-Sondek-ITTOK-Level-III-mit-Nai m-Netzteil_W0QQitemZ260306666426QQcmdZViewItem?hash=item2603 06666426&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66 %3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
Det er en forretning, så de plejer at kunne sende enten til Danmark eller en adresse ved grændsen.
|
|
|
884 euro gik den for.
|
| Til top |
|
| |