Forfatter |
|
fp7400 Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 09 November 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej venner
Jeg har lige fået tilbudt en pladespiller af mærket Luxman PD 262 og spørger nogen der kender den om det kan være rigtigt, at man skal justere
hastigheden hvis man skifter fra 33 til 45 omdr. - det undrer nemlig mig fordi jeg kan se, at det ikke passer på stroposcopet med de 3 linier.
Sikkert en udmærket afspiller til at bruge til digitalisering af de gamle LP og single plader da den gamle er gået til de evige pladespiller marker.
mvh
fp
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
fp7400 skrev:
Hej venner
Jeg har lige fået tilbudt en pladespiller af mærket Luxman PD 262 og spørger nogen der kender den om det kan være rigtigt,
at man skal justere
hastigheden hvis man skifter fra 33 til 45 omdr. - det undrer nemlig mig fordi jeg kan se, at det ikke passer på stroposcopet
med de 3 linier.
Sikkert en udmærket afspiller til at bruge til digitalisering af de gamle LP og single plader da den gamle er gået til de evige
pladespiller marker.
mvh
fp |
|
|
Er du sikker på det ikke er en pd 282 - Jeg har aldrig set eller hørt om en 62? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en PD291, så hvorfor ikke?  __________________ "There's no substitute for experience"
|
Til top |
|
|
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
fp7400 Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Tak for svarene, men jeg har på fornemmelsen at der er noget galt med den PD 262 jeg har fået tilbudt fordi jeg kan se at prikkerne i stroposcopet
ikke står stille, men skal justeres hvis man skifter hastighed. Det jeg ville vide var om dette var normalt - så hvis nogen har en sådan pladespiller i
samlingen kunne vedkommende måske bekræfte dette. Alternativt er motor i pladespiller sikkert blevet dårlig med årene og så er den jo bare til at
smide ud.
m.v.h.
fp
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv tilbage i 80'erne haft en Luxman PD-272, med nøjagtig samme problem. Sidenhen har jeg læst et sted på nettet, at det ofte er et problem med Luxman pladespillere fra den årgang.
__________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
fp7400 Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Tak for svaret flpdk - det var meget fint. Jeg takker selvfølgelig også andre for den lille debat.
Jeg tror, at jeg lader den omtalte PD 262 blive stående - noget kunne tyde på at motoren kunne være ustabil pga alderen og til en
prisforlangende på 1500 kr. må man vist sige at det er en "behold selv skidtet", med mindre det bringes iorden.
Der kan sikkert sagtens findes andre der ikke har den type fejll - så jeg er glad for at du netop omtaler dette.
m.v.h.
fp
|
Til top |
|
|
kaarecc Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 11 November 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har en Luxman pd 272. den har haft præcis samme problem. Efter en gang rens af de potmetre, der styrer hastigheden, har jeg ikke haft nogen problemer med den.
venligst
Kaare
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 12 November 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøjagtig samme løsning brugte jeg med succes på en Tachnics med samme problem, så nu kører den som den skal.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|