| Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg står og synes snart jeg har manglet sådan en clamp længe nok, nu vil jeg så gerne have fat i, eller 2 til når jeg får 2
pladespillere igang.
Er denne her et ok køb? Eller er der noget andet jeg bør gå efter? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
den der er svært at sige noget om.... ?
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
| den der er svært at sige noget om.... ? |
|
|
Det er sku utroligt som jeg glemmer links for tiden.
http://www.ttweights.com/ttweight.html
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser flot ud ihvertfald
Jeg har dog lige bestilt sådan en hong-kineser her Link til Ebay til min Pro-Ject.
Ved ikke om der er så stor forskel. Jo vægten har selvfølgelig noget at sige - det er vel et spørgsmål om motorkraft og påvirkning af lejet.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har både en til "fastspænding" på spindelen og en med massiv vægt (1.1kg som kom med posten i forgårs - mums!). Jeg synes, at det afhænger af to ting om en vægt overhovedet skal kunne forbedre/ændre lyden: Vægt og kontakt til pladen/tallerkenen. På SME anvender man en der skrues på spindelen som er med gevind. Det er uden tvivl den bedste på markedet. Den er tung og skruer pladen helt fast til underlaget. Min nye vægt er så tung at pladen bliver trykket helt mod Achromat'en og det giver om ikke andet, så en fornemmelse af kontakt og stabilitet. Lydmæssigt er jeg ikke 100% overbevist om at jeg kan høre forskel - det er så lidt at det ikke har afgørende betydning. Men det kan aldrig skade at få tingene holdt på plads. Specielt med en achromat som er glat ... __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Sjoenne skrev:
| den der er svært at sige noget om.... ? |
|
|
Det er sku utroligt som jeg glemmer links for tiden.
http://www.ttweights.com/ttweight.html
|
|
|
Er alderen begyndt at trykke?   __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Jeg har både en til "fastspænding" på spindelen og en med massiv vægt (1.1kg som kom med posten i
forgårs - mums!). Jeg synes, at det afhænger af to ting om en vægt overhovedet skal kunne forbedre/ændre lyden: Vægt
og kontakt til pladen/tallerkenen. På SME anvender man en der skrues på spindelen som er med gevind. Det er uden tvivl
den bedste på markedet. Den er tung og skruer pladen helt fast til underlaget. Min nye vægt er så tung at pladen bliver
trykket helt mod Achromat'en og det giver om ikke andet, så en fornemmelse af kontakt og stabilitet. Lydmæssigt er jeg
ikke 100% overbevist om at jeg kan høre forskel - det er så lidt at det ikke har afgørende betydning. Men det kan aldrig
skade at få tingene holdt på plads. Specielt med en achromat som er glat ... |
|
|
Jeg håber lidt det kan afhjælpe skævheden på nogle plader lidt, så de kommer ned og i kontakt med måtte. Bl.a. har jeg et
King Crimson som er så bøjet at det er helt åndsvagt. Men jeg kan se at den kun vejer 440 gram den jeg linker til, mon det
er nok, nu du har 1.1 kg på din __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
mirland skrev:
Jeg har både en til "fastspænding" på spindelen og en med massiv vægt (1.1kg som kom med posten i forgårs - mums!). Jeg synes, at det afhænger af to ting om en vægt overhovedet skal kunne forbedre/ændre lyden: Vægt og kontakt til pladen/tallerkenen. På SME anvender man en der skrues på spindelen som er med gevind. Det er uden tvivl den bedste på markedet. Den er tung og skruer pladen helt fast til underlaget. Min nye vægt er så tung at pladen bliver trykket helt mod Achromat'en og det giver om ikke andet, så en fornemmelse af kontakt og stabilitet. Lydmæssigt er jeg ikke 100% overbevist om at jeg kan høre forskel - det er så lidt at det ikke har afgørende betydning. Men det kan aldrig skade at få tingene holdt på plads. Specielt med en achromat som er glat ... |
|
|
Jeg håber lidt det kan afhjælpe skævheden på nogle plader lidt, så de kommer ned og i kontakt med måtte. Bl.a. har jeg et King Crimson som er så bøjet at det er helt åndsvagt. Men jeg kan se at den kun vejer 440 gram den jeg linker til, mon det er nok, nu du har 1.1 kg på din  |
|
|
Jeg ville ikke garantere for at en stabiliser kan afhjælpe en slemt bøjet plade - desværre. Bøjet ligge typisk i yderkanten af pladen - hvor vægten ingen reel effekt har.
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
LouBP skrev:
mirland skrev:
Jeg har både en til "fastspænding" på spindelen og en med massiv
vægt (1.1kg som kom med posten i forgårs - mums!). Jeg synes, at det afhænger af to ting om en vægt overhovedet skal
kunne forbedre/ændre lyden: Vægt og kontakt til pladen/tallerkenen. På SME anvender man en der skrues på spindelen som
er med gevind. Det er uden tvivl den bedste på markedet. Den er tung og skruer pladen helt fast til underlaget. Min nye
vægt er så tung at pladen bliver trykket helt mod Achromat'en og det giver om ikke andet, så en fornemmelse af kontakt og
stabilitet. Lydmæssigt er jeg ikke 100% overbevist om at jeg kan høre forskel - det er så lidt at det ikke har afgørende
betydning. Men det kan aldrig skade at få tingene holdt på plads. Specielt med en achromat som er glat ... |
|
|
Jeg
håber lidt det kan afhjælpe skævheden på nogle plader lidt, så de kommer ned og i kontakt med måtte. Bl.a. har jeg et King
Crimson som er så bøjet at det er helt åndsvagt. Men jeg kan se at den kun vejer 440 gram den jeg linker til, mon det er
nok, nu du har 1.1 kg på din  |
|
|
Jeg ville ikke garantere for at en stabiliser kan afhjælpe en slemt bøjet plade - desværre. Bøjet ligge typisk i yderkanten
af pladen - hvor vægten ingen reel effekt har.
|
|
|
Tro det eller ej, så har denne nærmest formet sig som en skål, det er sku lidt sært __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
| en med massiv vægt (1.1kg som kom med posten i forgårs - mums!) |
|
|
Og hvad er det så for en dingenot?
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv kigget på den der som Sjoenne linker til. Nogen der har prøvet den? Nu er det jo ikke en herregård, men hvad skal man regne med at smide oven i til afgifter?
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vitalis skrev:
| Har selv kigget på den der som Sjoenne linker til. Nogen der har prøvet den? Nu er det jo ikke en herregård, men hvad skal man regne med at smide oven i til afgifter? |
|
|
Har den selv. Er ganske fin til mit brug. Fik min lige igennem uden fordyrende led. Men jeg gav også lidt mindre dengang, og dollarkursen er jo steget pænt sidenhen, så jeg skal ikke kunne sige om man kan være heldig at får den igennem uden at de klamme pengegriske hænder lægger beslag på pakken. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
mirland skrev:
| en med massiv vægt (1.1kg som kom med posten i forgårs - mums!) |
|
|
Og hvad er det så for en dingenot?
|
|
|
Så'n en dingenot...

|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu modtaget min Pladevægt-fidus.... super hurtig service fra 8audio i Hong Kong.. den dukkede op blot 4 dage efter der var betalt med paypal.
Om den har den store effekt rent lydmæssigt ved jeg ikke..
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåeh... Så'n eeen...
Hvor? Hvem? Hvor meget?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Nåeh... Så'n eeen...
Hvor? Hvem? Hvor meget?
|
|
|
"Becker" på eBay.de. Jeg er faktisk rigtig godt tilfreds. Og jeg synes at den giver en effekt - subtil, men den er der.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
...skulle måske lige sige,a t den jeg har købt som type er hans "luksus" model, der er noget tungere end dem han ellers har. Desværre er den for høj til at låget kan lukkes ned, så den står ved siden af når pladespilleren er slukket. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 17 November 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også sådan en som den på billedet og en temmelig tung sag i massiv broze. jeg bruger dog ingen af dem på min mørch, da jeg ikke føler, at de biddrager positivt til lyden - og så er det et helvede at justere det flydende ophæng ind - især med den tunge bronze-sag...
|
| Til top |
|
| |