Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Antennesignal LCD Vs MCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carbon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 November 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg har et 2 år gammelt Samsung LCD 40" topmodel fra den gang. Når jeg sætter mit antennestik i det har jeg et ok signal. Hvis jeg så tager det
samme antennestik og sætter i mit mediacenter (Vista 64 bit) er signalet markant dårligere.

Jeg har prøvet med 2 forskellig tvkort. Et hauppauge 150 og et hauppauge 2200, og der er ikke den store forske på de to.

Nogen der er en god idé til hvad dette kan skyldes og hvordan jeg kan afhjælpe det vil jeg være meget taknemmelig.

/Simon
Til top Vis Carbon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carbon

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 14 November 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Det er fordi din tuner i tv er bedre - så hvis du kan få et digitalt signal - UC eller Stofa så få fat i en digital kort - FloppyDTV er nok det bedste når du køre Vista MCE

Carbon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Ja jeg have næsten gættet at det kunne have noget at gøre med at tuneren var bedre i Tv'et. Men det kan da ikke passe at der ikke findes en tv-tuner til MCE som bare er tilnærmelsesvis lige så god som den i tv'et. Mit ? er hvad er den bedste analoge tv-tuner ?

Jeg har ikke mulighed for at få digitalt stofa der hvor jeg bor.

MVH

Simon 

lacla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 November 2008 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på at det ikke er kabel/stik det er galt med? Indstråling af støj kan jo være meget forskellig hvis kablet flyttes bare en lille smule. Jeg har selv et Hauphauge 150 og jeg fandt ud af at hvis jeg trak antennestikket næsten helt ud blev signalet markant bedre. Jeg tilføjede desuden en antenneforstærker fra jem & fix med stor fordel. Jeg synes faktisk at kvaliteten på 150 er fin, men jeg har så eller ikke LCD...

Carbon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

UPDATE:

I går havde jeg lånt en kammerats mediacenter og installeret min hauppauge 150 tv-tuner i det. Og der var signalet meget bedre, faktisk helt ok. Hvordan kan det dog være?

Eneste jeg kan komme i tanke om er at jeg bruger Vista64 og det lånte mediacenter er Vista32. Er det nogen der har erfaringer med dårligere driver til Vista64?

Mit mediacenter bruger wireless 811.n hvor det lånte bruger 811.g kan det betyde noget?

Alle forslag til hvad problemet kan skyldes er meget velkommen.

/Simon

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 November 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Carbon skrev:

I går havde jeg lånt en kammerats mediacenter og installeret min hauppauge 150 tv-tuner i det. Og der var signalet meget bedre, faktisk helt ok. Hvordan kan det dog være?

En PC er et notorisk dårligt sted at have en analog tv-tuner siddende. Der er en bunke støjkilder samlet på et lille sted, oftest indkapslet af et metal-kabinet der nærmest reflekterer støjen tilbage til komponenterne, og midt i balladen placerer du så en tuner. Opbygningen af PC'en og de komponenter der sidder i den kan have en dramatisk indflydelse på kvaliteten. Efter min mening er HTPC uden digital-tunere en dødssejler.

Carbon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Vi kan nemt blive enige om at analogt tvsignal er noget der høre det forrige århundrede til. Men nu har jeg ikke rigtigt andre muligheder hvis jeg vil have mere en 4 kanaler at vælge i mellem.

Men nu har jeg jo set at det kan blive meget bedre i et andet mediacenter kan bare ikke gennemskue hvad forskelle stammer fra.

Har det noget at sige om man bruger jord i 230V tilslutningen?

Tominta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 November 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Carbon skrev:

En PC er et notorisk dårligt sted at have en analog tv-tuner siddende. Der er en bunke støjkilder samlet på et lille sted, oftest indkapslet af et metal-kabinet der nærmest reflekterer støjen tilbage til komponenterne, og midt i balladen placerer du så en tuner. Opbygningen af PC'en og de komponenter der sidder i den kan have en dramatisk indflydelse på kvaliteten. Efter min mening er HTPC uden digital-tunere en dødssejler.

Synes det lyder mærkeligt. Var det samme antennestik da du testede det i din kammerats pc?

Har du forsøgt med andre antennestik i din bolig?

Ifht. støj, så må de gamle CRT TV med indbygget tunere være mindst ligeså så slemme som en pc.

Jeg ville prøve at låne en signal forstærker med hjem.

Til top Vis Tominta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tominta

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 December 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har 3 analoge tv kort i min maskine (PVR150) de giver et billed der er bedre end det som tv'et kan lave (SIemens 40" LCD) Tv'et kan modsat samsungs kører 1:1 mapping (1360x768)fra DVI jeg bruger powerdvd8 som tv decoder og billedet er rigtig godt. Jeg har en 5-splitter på antenne udtaget så alle indgange modtager samme signal. Mine optagelser fylder ca 2GB pr time.

Pas på med antenne-forstærkere for de er roden til meget ondt især dem fra Harald nyborg. Forstærkere hjælper intet lige foran en indgang... tværtimod forstærker de støjen op fra omgivelserne som fx pc'ens PSU. En antenneforstærker skal sidde lige under antennen oppe på taget, herved er det kun selve det "rene" antennesignal som forstærkes op og kompensere for kabler og splitter i den efterfølgende installation.

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes