Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Skip på CD efter indsp. af LP. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 14 November 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg skal til at indspille nogle af mine gamle LP plader på min PC,   jeg har gang i pladespilleren,  den kan køre USB Og alm. kablet,  jeg bruger USB.

Det jeg mangler og kan ikke finde det i det program jeg bruger til indspilnijng (Audacity) er en måde hvorpå jeg kan få min CD til at se pausen mellem numrene.

Når jeg nu indspiller en LP så registrere CDén jo ikke pauserne som man kan skippe til på en normal CD,  skal jeg hen til næste nr.  så må jeg bruge søge funktionen på min CD afspiller.

Jeg mener at det program kan indlægge en sådan pause så min CD Registrere det,  men jeg kan simpelthen ikke finde den funktion,  og jeg ved forresten heller ikke hvad den skulle hedde.

Ellers skal jeg optage hvert nr. og afslutte det og give det et navn,  så kan man sagtens lave en rigtig CD,  men det er meget tids krævende.

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 November 2008 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt efter længere tid selv løsningen,  der er en version 1.3.6 beta version af Audacity,  jeg er ikke klar over om 1.2.6 kan det, men jeg downloaded den nye version og nu fungere det.

Det er godt nok en Beta version,  men efter alt det jeg har rodet med har den ikke gjort noget underligt.

Indspil en LP i fuld længde,  derefter finder du manuelt den første pause musik stykkerne,  derefter går man ind i menuen TRACKS,  og vælger ADD LABEL AT SELECTION (Control B), hvorefter der kommer en mærke og en lille box frem hvor du kan skrive navnet på det nr. der nu kommer, og det gør man til der ikke er flere musik stykker, jeg prøvede bare at skrive 1, 2, 3 osv.

Det med at finde pauserne kan programmet også gøre selv,  men er ikke  altid lige heldig med det da en meget stille passage i et musik stykke vil blive makeret som et mellemrum, så jeg gjorde det manuelt.

Derefter skal man gemme den som EXPORT MULTIPLE under menuen FIL,  der kan man så vælge en mappe at ligge musikken i og andre ting.

Når du så gemmer denne fil der måske havde en halv time i længden så splittes den op og gemmes i seperate musik stykker efter hvor mange Labels du har indsat,  og med det navn på hvert nummer du selv har skrevet, alså 1, 2, 3 osv.

Derefter er det bare at brænde en CD som man normalt gør, og så fungere skip commandoen på din CD-afspiller (Alså hvor nemt kan det være) 

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 November 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Programmet Gramofile er ret godt til at finde pauser/opdele wav-filer automatisk. Det er også nemt at rette, når det gætter forkert. Det kan desuden fjerne nogle mislyde, hvis pladerne er ridsede...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes