Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 00:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til besøgsartikler
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til besøgsartikler
Emne Emne: Københavner-messe 2008 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 478
Sendt: 18 November 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Power Watt:

Takker mange gange for de rosende ord, og den fine "karakter" !....

Det luner !.....

Desværre var det indkøbte gulvtæppe (Bilka fredag aften - 10 minutter før lukketid) ikke helt tilstrækkeligt til, at ramme den perfekte klangbalance i vores rum - vidste ikke på forhånd, at der var tale om både betonlofter og hårde gulve (mindst 10 år siden jeg sidst har været på pågældende hotel). 

For at opnå en lidt mørkere klangkarakter søndag (og også kvindestemmer i det lidt høje stemmeleje til at side lige i skabet - egentlig noget der altid er svært) valgte vi lørdag aften, at installere medfølgende dæmpepropper til placing i/foran bagkammeret på de 4 stk. svingspoler på hver højttaler - disse dæmpepropper er lavet til at korrigere lyden lidt i hårde rum. Dette hjalp som forventet også lidt !... 

Søndag morgen var det med dæmpepropperne fra dagen før fuldstændigt glemt (desværre hvad der sker; når det bare kører derud af ). Søndag morgen kontaktede vi vores kære naboer (Acoustic Force og Frequence) med henblik på, at låne en af deres mange medbragte subwoofer'ere - de syntes heldigvis også, at det lød som en rigtig god ide' - som sagt, så gjort !....... 

Som noget helt usædvanligt, er det helt uhyggeligt let at integrere en subwoofer med Podium'erne !....... Delefrekvens kan (hvis ønskes) helt problemfrit sættes til på subwoofer - tilbage er så bare at indstille niveau !....... 

Hele søndagen blev der spillet på systemet med subwoofer koblet ind det meste af tide, da det stort set gav den ønskede effekt - nemlig at korrigere klangbalancen i det noget lystklingende rum !....... Som altid var meningerne mange, og det skal ikke være nogen hemmelighed, at enkelte (ikke uden rette) stadig bedst kunne lide lyden uden sub - ikke nogen nem bedrift at gøre alle tilfredse !...... 

Det undrede mig at jeg tilsyneladende syntes, at have nogen færre watt til rådighed igennem søndagen - kunne ikke lige sådan regne ud hvad årsagen kunne være (skønt det selvfølgelig irriterede mig en del !...). Under nedpakning opdager jeg, at jeg har efterladt de dersens dæmpepropper bag i højttalerne - mig store idiot !...... Dæmpepropperne begrænser selvfølgelig også svingspolernes bevægelsesfrihed - hvilket så igen resulterer i, at forstærkerne kommer noget mere på arbejde - faktisk snakker vi noget i retning af, at der med dæmpepropper skal bruges hen imod 3-4 gange så mange kræfter !.......     Så det var jo i sandhed rigtig godt, at jeg havde hele 30 watt til rådighed - det kunne have været meget værre - under 10 watt f.eks. !...... 

Takker herfra for en god messe, med mange begejstrede besøgende !........ 



__________________
Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 18 November 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Har I boykottet Vassago Hifi, eller var Rene Jensen ikke til stede?

EDIT: Jeg kan se at NERDS.DK har en fyldigere rapport fra messen.

Kunne du præcisere hvori den øgede fyldighed består? Måske vi kan lære noget til næste gang.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
esf-opti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 21 November 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Har lige en rettelse til den sidste opdatering...

Forhandler nr. 15 hedder High Sound og ikke High-End Sound.

Til top Vis esf-opti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esf-opti
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 21 November 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

AM-E skrev:
Har I boykottet Vassago Hifi, eller var Rene Jensen ikke til stede?

EDIT: Jeg kan se at NERDS.DK har en fyldigere rapport fra messen.

Kunne du præcisere hvori den øgede fyldighed består? Måske vi kan lære noget til næste gang.

Haha det var Macen, men hvad folk bliver kloger

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes