Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hjælp med indstillinger på PS3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DanielDPT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 November 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen. Da jeg har fået min 50PZ80 hjem og smidt op på væggen og sluttet min ps3 til så har jeg lidt spørgsmål :)

For da jeg smed en dvd i her i dag i min ps3 som er sluttet til skærmen med HDMI kabel så skrev skærmen 1080p men det jo ikke rigtigt og kan ikke finde ud af om det er godt at opskalere en film fra 576p til 1080p :/.... Men har lige taget disse 2 billeder af 2 indstillinger jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre med.

Dette billede handler vel om at opskalere en dvd ? Håber i kan tyde det :) Ellers skriv.

Her har vi noget med noget farve og man kan vælge mellem RGB, Automatisk og det der R/y B osv osv. Hva er bedst her?

Sorry min noobnes hehe :)

Smid gerne links så jeg kan lære at få det til at køre perfekt :)

mvh DanielPT

Til top Vis DanielDPT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielDPT

DanielDPT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Det er disse indstillinger jeg hentyder til da jeg synes jeg får lidt støj i min sorte bjælker på en dvd film foroven og forneden.

"DVD Upscaler] (Dvd-opskalering) er en valgmulighed i [BD/DVD indstillinger] under Indstillinger. Dette gør brugerne i stand til at justere indstillingerne for opskaleret output af dvd'er.

[Fra]: Deaktiver opskaleret output.
[Double Scale]* (Dobbelt skalering): Opskaler og vis med dobbelte vandrette og lodrette dimensioner uden at ændre proportionerne.
[Normal]: Opskaler og vis i en størrelse, der passer til skærmens størrelse.
[Fuld skærm]: Opskaler og vis i fuld skærm ved at ændre proportionerne og strække billedet
* Denne mulighed kan kun bruges, når videooutputtet fra PS3-systemet er sat til 1080p/1080i.

* Når der afspilles dvd-indhold, som er beskyttet af copyright som f.eks. indkøbt dvd-video, skal der bruges et HDMI-kabel for at opskalere outputtet.
* Hvis billedkvaliteten forringes, eller hvis billedet ikke ser rigtigt ud, når det opskaleres, skal denne indstilling sættes på [Fra]."

Håber i kan hjælpe.

mvh Daniel

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2008 kl. 04:31 | IP-adresse registreret  

Lav en A/B-test og se hvad du synes bedst om. Jeg kender ikke kvaliteten af DVD-afspilning på PS3, kun Bluray.

Støjen i de sorte bjælker kan være fordi du kører interlaced, sørg for at holde dig til progressive signaler f.eks 576p, 720p, 1080p.

I dit tilfælde vil "Double Scale" og "Normal" være det samme da dit tv kører Full HD.

Hvis du ikke skalerer "fra" så er det dit tv der opskalerer istedet, hvilket kan resultere i mudrede billeder - Ligesom hvis du ser analoge tv-kanaler på dit tv.

nVidia-grafikchippen i PS3'en har rimeligt mange kræfter, så du får nok skarpere billeder og mere flydende bevægelser ved at bruge PS3'erens skaler.

Som sagt er det kun bud, jeg kan intet sige med garanti

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

DanielDPT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hej Chris Cornell tak for dit svar.

Jamen almindelige film køre da 576p ? Og kan ikke finde nogen steder at det skulle køre interlaced.

Okay så lader ps3en gøre arbejdet men hva vil du så sige den skulle stå på? Normal?

Mvh Daniel og tak.

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 December 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Ja, alm. dvd'er kører 576p, medmindre det er NTSC skiver.

Sæt den på "normal" og tryk på info-knappen (går ud fra at der er sådan en) på dit fjernsyn og se om signalet er 1080p.

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes