Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvad får man for en plovmand?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hej drenge!
Endnu en gang spørger jeg jer entusiaster om råd!

Har kigget lidt rundt efter nogle billige bud på noget seriøs forstærker til en plovmand, og er indtil videre faldet over Onkyo
Integra A-807 og Denon PMA-1060.

Men er lidt i tvivl da jeg har et sæt Dali 18 mkII som forstærkeren skal trække, og da basserne heri har nogle grove
impedansdyk (1,9ohm?), skal forstærkeren gerne være godt stabil.

Så mit spørgsmål til jer er jo så om en af ovennævnte kan klare opgaven og/eller om der er en anden forstærker/effekt-trin
derude til pengene som kan danse med dette sæt.

Håber i kan/vil hjælpe

Mvh

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

KentNO1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008
Lokalitet: København
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Har godt læst det med de 1,9 Ohm, men der var en ejer der målte sine efter, og de dykkede ikke under 4 ohm, så Dali's egne opgivelser er sikkert rigtige. De 1,9 Ohm stammer hvist fra et par med defekt delefilter.
Til top Vis KentNO1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KentNO1

KentNO1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008
Lokalitet: København
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Denon'en har på papiret flere watt 2x105/180w 8/4 Ohm mod Onkyo'ens 2x 80/120w.
Men Onkyo A-807 er opgivet til max strømforbrug på 500 w mod Denon's 280 w, så mon ikke der er lidt flere muskler i Onkyo'en.

Til top Vis KentNO1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KentNO1

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 November 2008 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

En NAD 3100PE, de kan købes for omkring 500,-,  en NAD 3100PE har ingen problemer med 4 ohm og derunder.

At NADén kun yder 2 * 60watt i 8ohm og 2 * 85watt i 4ohm betyder ikke at den ikke kan få gang i sådan en højtaler,  den spiller efter min mening meget overbevisende med de få watt den har da den pga. af det PE (power envelope) den er opbygget med kan aflevere utroligt mange watt når der er brug for det.

Men man kan vel sige at alle de forstærkere der her er nævnt er sikkert ikke optimalt for denne højtaler,  en bruger ved navn Heltny kender vist denne højtaler som sin egen lomme og har haft en tråd kørende om den på et andet forum.

Men en NAD 3100PE er absolut en god lille strømstærk fætter der kan få gang i mange højtalere, og få dem til at levere lydtryk, da den kan spille enormt højt pga at den kan afgive 2 * 300 watt i 4ohm et kort øjeblik, og over 2 * 400watt i 2 ohm.

Lydmæssigt kan jeg ikke udtale mig,  jeg har selv 2-stk NAD 3100PE,  men jeg har utroligt svært ved at forklare god lyd, og skal man sige alm. lyd,  men efter forskellige test rundt omkring så levere den ikke super lyd,  men er slet ikke dårlig.

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 November 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Dali 18 mk II har ikke mig bekendt en impedans der dykker ned til 1,9 ohm (??).

Jeg arbejdede hos Audioscan da vi solgte Onkyo A 807, som var en meget populær forstærker, og den kan bestemt anbefales hvis du kan få den til så få penge. Tjek dog om der er støj når du frejer på indgangsvælgeren, ellers skal denne skiftes!

Onkyo A 807 kan sagtens trække et sæt Dali 18 mk. II, og det er baseret på "real life" forsøg. A 807 fik også nogle fantastisk gode anmeldelser i flere fagblade bla i Frankrig som var helt vilde med den. Den var vist på forsiden af et blad dengang i 1992.

Rimelig strømstærk, rimelig fornuftig lyd, rimelig ok riaa. et rigtigt godt køb til 500,-

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 November 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Tak for inputs drenge. Lader til at jeg skal prøve at gå efter onkyo'en. Vil lige følge Poul-eriks råd og høre hvad heltny har at
sige til sagen, men ellers er det jo bare at komme ud og finde sådan en Onkyo .

Mvh
Rene
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes