| Sendt: 16 November 2008 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En NAD 3100PE, de kan købes for omkring 500,-, en NAD 3100PE har ingen problemer med 4 ohm og derunder.
At NADén kun yder 2 * 60watt i 8ohm og 2 * 85watt i 4ohm betyder ikke at den ikke kan få gang i sådan en højtaler, den spiller efter min mening meget overbevisende med de få watt den har da den pga. af det PE (power envelope) den er opbygget med kan aflevere utroligt mange watt når der er brug for det.
Men man kan vel sige at alle de forstærkere der her er nævnt er sikkert ikke optimalt for denne højtaler, en bruger ved navn Heltny kender vist denne højtaler som sin egen lomme og har haft en tråd kørende om den på et andet forum.
Men en NAD 3100PE er absolut en god lille strømstærk fætter der kan få gang i mange højtalere, og få dem til at levere lydtryk, da den kan spille enormt højt pga at den kan afgive 2 * 300 watt i 4ohm et kort øjeblik, og over 2 * 400watt i 2 ohm.
Lydmæssigt kan jeg ikke udtale mig, jeg har selv 2-stk NAD 3100PE, men jeg har utroligt svært ved at forklare god lyd, og skal man sige alm. lyd, men efter forskellige test rundt omkring så levere den ikke super lyd, men er slet ikke dårlig.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|