| Sendt: 17 November 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har lånt en Yamaha surround forstærker (dsp-a1092) med digital indgang hvor det så er meningen at jeg vil sætte mit mediacenter til. Grunden til at jeg vil prøve dette er for at undgå støj fra computeren når jeg kører analogt signal ud af den. På lykortet i mediacentret er der også en digital udgang.
Den digitale indgang på forstærkeren er bare en enkelt phono stik og udgangen på lydkortet er et 3.5mm jack stik. Jeg har så prøvet at sætte et stereo kabel imellem og når så jeg spiller en test på mediacentret (front-right front-left rear-right rear-left og center) så spiller alle højtalerne på samme tid og kun ved front left/right eller rear left/right alt efter om jeg sætter det røde eller det hvide stik i forstærkeren. (håber ikke det er alt for forvirrende :-))
Når jeg sætter kablet i forstærkeren så lyser "PCM DIGITAL" op i displayet så de 2 apperater burde vel at kunne snakke sammen? Og jeg har sat mediacentret til 5.1 speakers og jeg har koblet front,bag og center højtalere til forstærkeren.
Men hvad for et kabel er det meningen man skal bruge? Der må da kun skulle være et stik i begge ender.
Eller tager jeg helt fejl? Jeg aner intet om digital lyd :-)
PS: Der er forresten også en udgang der hedder s/pdif på bundkortet, men sætter jeg kablet i der sker der intet "PCM DIGITAL" lyser ikke op i forstærkeren ligsom hvis jeg sætter stikket i udgangen der bare hedder DIGITAL på lydkortet.
|