Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 04:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gamle Cerwin Vega U10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brianvsorensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 November 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Kære forum

Jeg er meget imponeret over den kollektive viden, der er samlet her. Jeg håber, I kan hjælpe mig med nedenstående spørgsmål

Jeg er ikke særlig vidende om hifi, men da jeg blev konfirmeret, købte jeg på min fars foranledning et par brugte Cerwin Vega-højttalere. Da de var brugte, fulgte der ingen manual med.

Jeg er meget glad for højtalere, men i forbindelse med udskiftning af mit nuværende anlæg, som blev købt på samme tidspunkt som højtalerne, overvejer jeg også at købe nye højtalere.

Spørgsmålet er bare, om jeg ikke bør beholde højtalerne? De spiller udmærket, men reelt ved jeg ikke, hvor gode de er, og om de kan blive for gamle?

Bag på højtalerne står der "U10", og jeg kan se, at de er "inspected nov. 1979", så det er nogle gamle svende!

Kunne godt tænke mig at høre fra nogle højtaler-eksperter ;-) Tak!
Til top Vis brianvsorensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianvsorensen

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 November 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Gad vide om din far har haft sådan et sæt selv da han var ung?? Hvis du er glade for dem er der da ingen grund til at skifte dem med mindre kantophænget er ved at gå i stykker.

Der sidst i 70erne havde jeg faktisk storebroderen U12, blev efter nogle år udskiftet med et par JBL L50 så vidt jeg erindrer. Savner dem stadig sommetider........ Husker dem som værende dynamiske..

Så mit lille råd er at starte med at skifte anlægget ud og så se hvordan det går, så kan du måske på et tidspunkt låne et sæt et sted for at prøve forskellen...

med venlig hilsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes