Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 20:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Quadral Vulkan mk2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 23 November 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Nogen som har hørt disse højttalere og kan sige lidt om dem?
Minder de i spillestil om IMF?
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 December 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Har hørt dem en gang. Om det var sammensætningen af grej ved jeg ikke, men da jeg hørte dem var diskanten utrolig skinger og aggressiv. Det var desværre det eneste jeg kunne fokusere på ud over at det var nogle store lokummer

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

minlyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 December 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Har hørt et sæt store TITAN og de var også lidt skarpe i diskanten men de skal hvis også have utroligt mange watt at arbejde med før de "viser sig" fra deres bedste side.

Ved det ikke men tror ikke de kan sammenlignes med de gamle IMF.

mvh

Til top Vis minlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minlyd

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

hmmm, nu bliver jeg da helt i tvivl om det egentligt ikke også var Titan jeg hørte. De var i hvert tilfælde kæmpestore

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 December 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Har selv et sæt Titan (på 8. år) og kender flere der også spiller på sådan et sæt (mk. I, II og III). Kender også en med et sæt Vulkan (mk. I eller II).

Titan og Vulkan er ikke skarpe eller aggressive i diskanten. Men begge har bånddiskanter, som er meget afslørende. Har man derfor en skarp lyd er det altså andre steder i kæden det er galt - de er som sagt MEGET afslørende i toppen. Bruger selv p.t. rørforstærkere til dem - men har også haft transistorforstærkere og MosFet-forstærkere koblet på.

Det er rigtigt at de er lidt tunge at trække. Vil umiddelbart sige at de skal have mindst 50 rør-watt eller 100 transistorwatt. Og det dobbelte er at foretrække.

En af dem jeg kender med et sæt Titan kom fra et sæt TDL. Han har i øvrigt stadig Quadral'erne.
Du kan se lidt her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18411&K W=quadral+titan

Mht. størrelsen - så ja - de er store - og kræver en forstående kone ;o)

Man får rigtig meget vellyd for de penge et sæt Titan eller Vulkan koster - og jeg vil mene at det er svært at finde noget bedre til brugt-prisen da den er ganske fornuftig. MEN - resten af anlægget skal altså være i orden - ellers får du det at vide.

Man skal dog kunne lide transmissionlinie bas - som er anderledes end næsten al anden bas. Og man skal kunne lide en meget hurtig of luftig diskant (bånd er hurtige og afslørende).

mvh

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft bånddiskanter i Elac og TMR højttalere der ikke lød skingre. Det er muligt at det var noget forkert grej (noget AudioNote såvidt jeg husker) jeg hørte på.

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 December 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Audio Note plejer nu ellers at lyde godt ;o)

Der er nogle muligheder for at tweake et sæt Titan eller Vulkan til bedre lyd uden store omkostninger eller indgreb.

Bl.a. kan man omgå tri-amping posterne hvis man kun kører med en forstærker (der skal blot loddes lidt), omgåelse af sikring på diskantenheden (også lidt lodning). Begge dele gør afspilningen mere glat, mere dynamisk og mere "lækker" i toppen. Der kan også hentes noget dynamik i bunden.

Hvis man vil have mere "hul igennem" kan man også skifte modstandene i delefilteret til nogle lav-induktionstyper - der er cementmodstande fra fabrikken af. I mine ører giver det også en mere ren og glat gengivelse i top/mellemtone.

Så hvis man har sådan et sæt er der altså muligheder for at forbedre gengivelsen for meget små penge.

mvh

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes