Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Er ploven farlig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 November 2008 kl. 04:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har mig en gammel pladespiller,  Philips electronic 212, som egentligt er rigtig fed med lysende grønne lamper osv osv. Jeg Har den af nostalgiske hensyn, så det er ikke lydkvaliteten der er vigtigst, men der imod muligheden for at høre nogle af de gamle skiver fra min teenagetid og de gode skiver som jeg i samme periode snuppede fra min fars pladesamling :-)

212 har en indbygget Riaa, hvilket er et must da jed ikke har en dedikeret pladespillerindgang på min forstærker.

Jeg har testet plover på en gammel forstærker og den spiller skam, men det giver et temmeligt højt skrat når pladespilleren tændes. Jeg ved ikke hvad det har af betydning, men bekymrer mig om, om det er noget der kan ødelægge min forstærker eller brænde en indgang af?

Findes der en boks eller lignende som kan sættes mellem stikboksen og pladespilleren???

Jeg takker. 
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

trutta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 November 2008 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Nej det er ikke farligt for din indgang, men derimod meget for dine højtalere. Det er derfor vigtigt at når du bruger ploven at skrue ned for volumeknappen, eller tænde ploven før forstærkeren. Ellers kan det skrattet godt snuppe en højtalerenhed eller to.

Mvh Mik

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 November 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Jeg kender udmærket en Philips GA 212 og det er en PLADESPILLER! Hvis det var en plov, ville du ikke have nogen problemer med kontaktstøj!

Måske et lille netsøjfilter kan klare sagen. Ellers må der en ny on/off kontakt til.

hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 November 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hej!

En GA212 er faktisk en af de bedste pladespillere som Phillips har lavet. Jeg ville nok ofre en ny nål efter så mange år på bagen. Phillips lavede fremragende pickupper, hvilket ikke er særligt kendt. SST nålene var særdeles gode og beregnet til det floppede quattrofoni system, men det kan blive svært at finde en original nål som er et must. Kopinåle har sjældent god kvalitet.

Hvis du ikke kan finde en ny afbryder så gå uden om den og sæt en kipafbryder på netledningen.

Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes