Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 23:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Icepower (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sorenlk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har måske fået anskaffet mig et icepower 500W/4ohm modul, og håbede på, at jeg skulle bruge det til at trække mine 2 cervin vega 15" subber.

Men mit problem er, at enheder er i 4 hom. Og hvis jeg parallelforbinder dem, bliver det jo 2 ohm. Jeg tror ikke icepowermodulet er 2 ohm stabil, men ved det ikke, er der nogen der ved det? Eller er der nogen der har nogle forslag til, hvordan jeg kan sammenkoble det? har tænkt på at serieforbinde dem, men synes ikke det er så optimalt. Modulet er med strømforsyning og det hele, så det er næsten køreklar, når jeg får det

Til top Vis sorenlk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenlk

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej sorenlk

Fra pålidelig kilde ved jeg, at ICEpower er stabil ned til under een Ohm. I USA er der en del Apogee ejere der sværger til den af samme årsag. Apogee Scintilla er på under 1 Ohm.

MVH

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig, ville jeg aligevel lige tjekke forvrængningen på modulet mellem 2 - 1 ohm, hvis det er til at finde på nogle datablade. Men ok, på den anden side er det nok begrænset hvor meget en smule forvrængning betyder rent lydmæssigt på et par 15" subber.

Men med mndre du kan få fat i et modul mere, har du, som du selv er inde på, jo ikke rigtigt andre valg.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

sorenlk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Okay. Men i 2ohm, må modulet vel næsten levere 1000Watt, eller hvad?

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hvem forhandler det der Icepower moduler og spiller de ordentlig ved almindelig stereobrug??
Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej Sorenlk,

Der er "ingen" problemer med alt over 0,3 ohm. Jeg er godt klar over at ICEpower-gruppen ikke anbefaler så lave impedanser, men jeg har igennem længere tid brugt modulerne med denne load (det viste Karsten Nielsen nok ikke ). Det SKAL dog bemærkes, at det er til frekvenser over 1 kHz.

I øjeblikket bruger jeg modulerne i vores modificerede udgave til en load-impedans på 1,15 ohm, og ned til 150 Hz, og der er INGEN problemer.

Det garanteres, at ICEpower ikke har problemer med impedanser under 2 ohm, uanset frekvens.

Mvh,
Peter
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

guru skrev:
Hvem forhandler det der Icepower moduler og spiller de ordentlig ved almindelig stereobrug??

Man kan normalt ikke få lov til at købe ICE moduler som privatperson. Om de spiller ordentligt er der MEGET delte meninger om

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Om de spiller ordentligt?

Det kan være svært at forholde sig 100 % neutral. Jeg mener dog at kunne konstatere, at en stor procentdel, af dem der har haft negative kommentarer, desværre ikke har hørt ICEpower.

I de bedste aftapninger, når vi taler ren og ufarvet lyd, findes der, efter min vurdering, ingen konkurrenter på markedet - uanset pris. Jeg har hørt det meste.
Dem der foretrækker en varm, venlig og diplomatisk lyd, eller har et anlæg med svage led, der bør skjules/dæmpes kan- og bør vælge andre græsgange.

MVH

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

sorenlk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene. Jeg skriver lige tilbage når jeg har fået det, og testet det . Glæder mig  og jeg skal vist kun give 1000,- incl strømforsyning

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt, at B&O ikke anbefaler, at man benytter ICEpower modulerne i impedanser ned til 2 ohm (jeg har spurgt dem), men de skal selvfølgelig være forsigtige, når de udtaler sig.

Jeg har på et tidspunkt haft kørt mine 500 W moduler i denne impedans uden problemer, og når Peter-AR siger det, så tror jeg på det - han har trods alt om nogen rodet med disse moduler.

Det eneste, man skal sørge for, er nok god køling. Jeg synes, at mine moduler bliver rimeligt varme, selv ved 8 ohms drift og på trods af, at de er monteret i et rimeligt stort kabinet, hvor hele toppladen er perforeret (net).

Til subwoofer-drift er modulerne helt eminente - jeg har ikke hørt noget andet, der har så god kontrol over basenhederne!

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2004 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Til Peter-AR, kanskje du kan kommentere de beskyldningen som du kommer med på www-siden din.

http://www.acoustic-reality.com/news/text3.htm

Som mange godt er klar over, saa er Norske FIDELITY det mest kurrupte magasin i Skandinavien. F.eks. lyttede KV kun i 15 min. til en enkelt eAR Two (gammel model), så hvordan kan han udtale sig om eAR One??? (KV lyttede aldrig til dem, da han var syg) Hvis der stod "Made In Norway", saa ville KV uden tvivl havde skrevet det var Verdens Bedste Produkt (som han f.eks. goer ved de komplet ubrugelige Elektro Kompaniet CD afspillere og forstærkere). Det er nu et helt aar siden og mange ting er sket siden da, i dag bruger vi bl.a. ikke standard ICEpower, men vores helt egen SUPER version. Derfor kan han i dag IKKE udtale sig om vores produkter.

Det er startet en diskusjon på det norske forumet http://www.hifisentralen.no/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?b oard=hifi1;action=display;num=1076613923  Der også KV kommenterer påstandene.

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

B&O ICE250A er testet i high Fidelity i nr. 1 2001, den skulle kunne efter B&O afgive 250watt i 4ohm, men når nu der bliver målt på den i 1000Hz signalet så måler den kun , hvis man kan skrive sådan.

90/140/220 8/4/2 ohm og det er da noget under deres opgivelser.

Men det er vel ikke noget man skal tænke over da det sikkert er meget effektive Watt.

Skal lige sige at jeg ikke kender meget til dem men det er spændende at læse om sådan ting.

Poul-erik

Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes