Hej alle - søger lidt hjælp til at finde mit kommende hifi-alter. Jeg er faktisk på udkig efter alt - dog indenfor en hvis prisramme. Om det er brugt eller nyt gør mig ikke så meget. Jeg havde tænkt på en ca. 10k +- til højttalere og ligeledes 10k +- til forstærker. Dertil vil jeg købe mig en cambrigde dacmagic imens den stadig er billig. Kabler bør søger jeg også en form for hjælp til, men højttaler og forstærker er første prioritet.
Jeg ved godt at 90 % vil sige, tag ud og lyt - hvilket jeg også har tænkt mig - men kunne være dejligt med lidt indputs til hvilke jeg skulle ligge øre til.
Bør nok lige siges at mit lytterum er min "stue", som er på en 20-30 kvm, jeg lytter til stort til alt musik - så hvordan der skal tages højde for det jaah... Jeg havde forresten tænkt mig at det skulle være noget standerhøjttaler da en gulv muligvis vil give for meget bulder. Jeg ser også gerne at højttaleren er flot, WAF spiller ikke ind da der ingen fruentimmer er, men den må stadig gerne se godt ud. Jeg er åben for at se på en masse forskellig lyd, jeg kommer fra et lowbudget system fra aldi (jajaaa.... man bliver klogere... - og "rigere" :) ) - og pt kører jeg på et par labtec pc-højttalere med løse forbindelser, så de går ud hvis der bliver trådt et forkert sted i rummet - pænt irriterende.. Så jeg håber snart at få fundet mig noget ordenligt :)
nå, nok snak.. de højttalere jeg ihvertfald har tænkt mig at kigge på er;
dls m60, focal 908db, måske b&w 805s, gamut phi3 + l3 (den er noget dyere ja, men synes den ser så lækker ud!), og focals 1007 be er jeg også lidt forelsket i, men den er også lidt dyr, men hvis den er dét bedre så må jeg jo gøre det op med mig selv om jeg vil ofre lidt mere.
af forstærkere tænker jeg;
nad m3, bladelius thor mkII, densen b110 eller b150, audia flight one mkII.
Tror det var det, ellers så skal jeg nok komme med mere. Fyr løs, og på forhånd tak.
Esben