Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 10:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye vs. brugte højttalere. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 November 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hej Forum.

Jeg vil gerne lige have lidt input omkring folks mening om køb af brugte højttalere.
Jeg har et sæt til låns fra butikken, og har muligvis mulighed for at købe dem som demomodeller frem for at give fuld pris for et nyt sæt. Nyprisen for sættet er ca. 60k så uden at have hørt demoprisen, skulle der alligevel være en del at spare.

Men hvad skal man forvente? Hvis der ikke er nogle fysiske defekter (måske lidt kosmetiske fejl), er der så ingen ulemper ved at købe brugt? Der vil jo alt andet lige være den fordel at de med garanti er spillet til, da de har stået i butikken i i hvert fald et år. Hvis det havde været nogle fabriksdefekter skulle de være opdaget for længe siden.

Kommentarer modtages gerne.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 29 November 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jeg fik mine 604'ere som demo, tror de havde stået rimelig længe i butikken da fineren i bunden var meget slidt (og fik derfor en meget rimelig pris ). Fik fuld normal garanti på dem, og de spiller upåklageligt. Så længe du syntes de spiller godt og der ikke er kosmetiske fejl du måske kunne gå hen og blive ked af på et senere tidspunkt, så syntes jeg det er en fortrinelig ide. Ud over dette får du jo det exemplar du har haft i stuen, som er spillet til. Dvs. du får ikke ligepludselig en højtaler ind af døren som lyder anderledes fordi den mangler nogle timers spilletid.

ps. hvis det er et sæt 803D er jeg meget misundelig ...

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 03 December 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Oh well. Det var så ikke relevant alligevel. Rabatten var ikke helt stor nok, så jeg har nu bestilt et helt nyt sæt.

Ney: Tak for input. Jeg kan se vi har samme smag i højttalere.
Da jeg fik en ny effektblok på dobbelt så mang watt (nu 160W) som tidligere, fik mine 604'er helt nyt liv. Så hvis du ikke allerede bi-amper, bør du gøre det. Eller endnu bedre, en større effektblok sat til din reciever. Synes bare lige jeg ville nævne det da jeg selv blev meget overrasket da jeg fik noget større.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 03 December 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hrm, har rent faktisk et sæt extra kabler liggende, og man kan jo bruge "B" udgangene til bi-amp ifølge manualen. Ku være man lige skulle lege lidt

Zymilof
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 03 December 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Det kommmer helt an på hviken butik du køber fra. Hvis de i forvejen sælger deres ht til forskellige priser, afhængig af hvor god du er til at handle, om du kender dem lidt osv..... så ville jeg virkelig tænke mig godt om.

Nogle gange koster et sæt 60K, men ingen betaler 60K osv......

Som udgangspunkt er der jo intet galt i brugt, snarere tværtimod. Man taber som regel mindre ved videresalg, de er spillet til som du selv skriver og man får jo en billigere ht ud af det. Egentlig kun upsides...........medmindre det er en butik med udsalg og tilbud hveranden dag etc.

Find evt. ud af hvem der har ht mage til og som har købt fra ny. Hør om prisen de betalte.

Til top Vis Zymilof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zymilof

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes