Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Søger Subwoofer/højtalere [Lavt budget] (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ThunderWind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 November 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Davs, jeg har nærmest intet forstand på lyd, så håber i kan hjælpe :)

Jeg har 2500 kroner og gøre godt med, jeg går ikke specialet op i lyd derfor ofre jeg ikke mere ^^

Jeg startede med og kigge på et z-2300 sæt fra logitech men faldt så over z-5500 som jeg tror vil være perfekt, for mig. Det skal være linket til min PC og bruges til afspilning af Musik generalt, men også lidt spil. (og fester i ny og næ :p)

Den type musik jeg hører for det meste lægger på de 145 beats pr min. (bpm) også kaldet Hardstyle (en techno genre). Tror i anlægget ville være fint til sådan brug, sammenlignet med mit budget? Lige nu har jeg et 2.0 sæt til 50 kr og der synes jeg lyden er ok ^^ så, krævende er jeg ikke :)

Dog valgte primært z-5500 da jeg elsker bass, og den subwoofer med 8 ohm og 188 watt 10" ser ud til og kunne klarer mit behov, (bor i rækkehus så stærkere behøver den vist i hvertfald ikke at være xD). Og da der kommer et bass slag 145 gange i minuetet er bassen jo os en vigtig sag.

Tak for inkommende svar der kan bruges
Til top Vis ThunderWind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThunderWind

Wipeout
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 November 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Altså... Som computerhøjttalere ligger sættet sikkert i den goe ende, og skal sikkert være fint til lidt spil og sådan.

Men et decideret musikanlæg er det jo ikke - så du får præcis så meget plasticlyd som du betaler for. Mit råd er at finde et sted du kan høre 'anlægget' spille, og så se om det er noget for dig.
Til top Vis Wipeout's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wipeout

ThunderWind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Wipeout skrev:
Altså... Som computerhøjttalere ligger sættet sikkert i den goe ende, og skal sikkert være fint til lidt spil og sådan.

Men et decideret musikanlæg er det jo ikke - så du får præcis så meget plasticlyd som du betaler for. Mit råd er at finde et sted du kan høre 'anlægget' spille, og så se om det er noget for dig.
en af mine venner er dj og han har anlægget derhjemme, jeg tager hjem til ham i næste uge og hører det :) så må vi jo se :P

han har haft klarer for naboer 2 rækker henne i blokken så det timer jo godt :P
Til top Vis ThunderWind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThunderWind

Baby Strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 November 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Hey

Det staves 'klager'  Som Wipeout skriver, så får du plastiklyd for alle pengene, men hvis du er tilfreds med det, jamen så er det jo fino. Btw, så kan du stikke de der 188W op i enden på en selvdød pomfrit !

CerealKiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 December 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hej Thunderwind

Jeg vil gå stik modsatte vej som de andre der har skrevet her, og sige, at de der Z-5500 har fået rigtig mange gode anmeldelser. De bliver meget ofte lovprist som nogle af de bedste PC-højttalere på markedet.

At man kalder det for "plastik-lyd" er nok mere en personlig holdning til, at PC-højttalere duer ikke til noget som helst brugbart. Jeg vil gerne påpege, at jeg ikke er ude på at "disse" nogen med den bemærkning. I øvrigt har de garanteret heller aldrig hørt højttalerne og så kan det være mere end svært at tage deres argumenter seriøst. (Jo, selvfølge er et 5(6/7).1 hifi-anlæg med Denon/Onkyo/NAD receiver/forstærker til 20.000,- bedre. Det siger vel sig selv.)

Evt. kig på edbpriser.dk og søg på højttalerne og se hvad dem der har købt det, siger om varen.

Til sidst: Lyt til højttalerne, tag evt. en enkelt CD med. Det er i sidste ende dig der skal syntes at de er gode.

- CK

Til top Vis CerealKiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CerealKiller

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 01 December 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

jeg har ikke hørt de omtalte pc-højttalere og har generelt ikke hørt ret mange. til gengæld har de få jeg har hørt ikke imponeret mig, tvært imod.

hvis jeg selv stod og manglede noget lyd til pc'en, ville jeg tage ind og høre hifiklubbens nye aktive højttalere argon 7340a og så den matchende subwoofer argon sub 850. den samlede pris vil dog ende på 3000 kr, men man kunne jo starte med 7340a og så købe sub'en når man fik sparet lidt ekstra sammen.

et helt andet forslag er at købe en lille forstærker og så nogle højttalere. et konkret bud fra min side er trends ta-10, som er en lillebitte digital forstærker, som dog sagtens kan drive et par højttalere. den koster ca 1200 kr. så kunne man eventuelt købe et sæt cerwin-vega cls-6 eller et sæt tannoy mercury f1 begge til 1600 kr for et sæt. så burde man kunne spille forholdsvist højt.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 December 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Jeg tror helt sikkert et logitech z-5500 vil dække dine behov ganske fint. Du kan sikkert finde et brugt sæt til lidt over en tusse.

De spiller mere end rigelig højt både til film, musik, lidt fester osv. Efter min mening klarer de små højttalere det ganske godt, og det lyder slet ikke så pap-agtigt som man kunne frygte. Jeg vil faktisk gå så langt og sige at lyden er ganske fornuftig .

Hvis du køber et sæt brugt til måske 1400 kroner - så tror jeg du får meget mere lyd end hvis du køber "rigtigt hifi". Der er dog ingen tvivl om at det sagtens kan blive bedre (og dyrere), men til dit formål er det da en oplagt løsning på et (efter min mening) ganske fint system.

Men tag en lytter hos din ven, og har du en hifi-klub eller lign. i nærheden så forsøg at tage en lytter til nogle af deres billige højttalere.

Held og lykke med købet

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 December 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

hvis du kan finde et sæt antec lansing ada 885 eller 890 så vil det være at foretrække hvis du kan nøjes med 4.1 lyd :)
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 December 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Logitechs z-5500 digital er faktisk ret god!
Det kan godt være at det er pc højttalere, men det er nok det bedste PC surround sæt jeg har hørt.
Hvis du alligevel ikke går særlig meget op i lyden (ærgerligt), og godt kan lide surround til spil, ser jeg ikke nogen grund til at du skulle lade være med at købe det sæt.

Så er der også nogle små cookies med i ærmet på det z-5500 digital sæt.
Den har nemlig Dolby digital og DTS dekoder indbygget, så du fx kan sætte en dvd afspiller til og få kontrolenheden til at dekode lyden til surround 5.1.

Hvis du ikk er til surround, syntes jeg du skulle prøve at høre andre folks ideer til en mulig kombination af et stereo sæt med forstærker til pcen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes