| Sendt: 30 November 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Nu har jeg ikke beskæftiget mig med antennesignaler før, andet end lige at trække et kabel fra stikdåsen i væggen og over til fjernsynet. Selvfølgelig bare sat sammen med billige stik fra silvan/bilka etc... Har selvfølgelig fundet ud af at det IKKE er en optimal løsning, da man mister alt for meget signal på den måde. Vi får antennesignal via den lokale antenneforening. Her kommer et kabel ind i kælderen til "1. antenneboks". Her er er der så et radio og tv udgang i som vanligt. Mit spørgsmål er nu: Er der både radio og tv signal i et antennekabel? Det er der jo fra "vejen" og ind til første boks. Er der så et "dele-filter" i den første antenneboks i kælderen, så man fremover skal trække 2 kabler videre for hhv. radio/tv... Jeg skal nemlig have trukket kabel gennem det meste af kælderen, og vil gerne have både radio og tv. Skal jeg så trække 2 kabler - et fra radiostikket, og et fra tv. Eller kan jeg "bare trække et kabel fra f.eks. radiostikket, hvor jeg i enden sætter en fordeler, og alt efter om jeg skal bruge radio el. tv signal, så monterer jeg bare et han/hun stik? Håber meget på jeres ekspertise... Mvh. Lars
|