Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 20:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Det rigtige valg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Daniel2TH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 November 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg går og leder efter et par nye høretelefoner, da mine gamle efterhånden er slidt op. De sidste 6-7 år er gået med et sæt B&O - Tror bare de hedder Earpones, men de har efterhånden fået så mange tæsk at de skiller ad alle vegne:-) Jeg må hellere starte med at sige, at jeg er ret grøn på det her område:-)

Nå men til sagen. Jeg købte mine B&Oer fordi de på tidspunktet var de eneste jeg kunne finde der ville sætte sig fast i mit ører, men det skal også tilføjes at jeg dengang ikke faldt over nogle af de hersens støjisolerende der findes i dag. Jeg har været glade for dem på de fleste punkter udover bassen, som har været stortset fraværende!

Hvad skal jeg vælge nu? Min musiksmag spænder fra Serj Tankian til Candy Dulfer. Med almindelige headsets fra mobiltelefoner har jeg problemer med, at de falder ud af ørene, men ved ikke om det er bedre på dyrere modeller? Prismæssigt havde jeg forestillet mig under 1.000 kr.

Og så lige en sidste ting:-) Kan man få adapter til sådan nogle fly-stik? Jeg skal rejse jorden rundt om halvanden måned, hvor de bliver medbragt og vil meget gerne kunne bruge dem på de mange flyveture. På forhånd tusind tak:-) og ikke for mange tekniske termer vel:-)
Til top Vis Daniel2TH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel2TH

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 November 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til Daniel

Tror dem du har haft hedder a8, jeg har også haft et par og må sige jeg havde ikke troet de kunne gå istykker

Men okay, du skal bruge nogen nye til lige ud fra en mp3 afspiller ikke? uden forstærker ikke?
Du kunne lide a8, men syntes de manglede lidt bas ikke? Og de skal sidde på øret og kunne bruges i flyet.

Jeg vil mene du i dit budget har mange valgmuligheder. Den første kategori er nok in-ears, dvs nogen det sidder inde i øregangen, hvordan har du det med sådan nogen? Du vil nok være der hvor du for det bedste for pengene, men ikke alle kan lide at have dem i ørene.
Ellers kan vi kigge på noget clip-ons, dvs. ala a8, men større, her er det mange gode modeller fra Audio technica, eks. em7. Som du sikkert vil kunne lide
Ellers kan vi kigge på nogen med bøjle og som evt. har støj isolering, eks. sennheiser pxc250/pxc300
Ellers er der nogen mellemting mellem de helt store høretelefoner også de mindre clip-ons, såsom akg k518.

Hvad synes du mest om af de forskellige valg muligheder?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Daniel2TH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Tak. Du har ret, de hedder A8!

De skal bruges direkte fra en mp3-afspiller langt størstedelen af tiden, så synes det er det vi skal tage udgangspunkt i. Hvad det gælder fly er det "kun" det næste halve år jeg kommer til at flyve meget rundt.

Tak for de mange gode forslag (og det ekstremt hurtige svar!), men tror mest af alt jeg er på udkig efter in-ears. Dine forslag er garanteret også rigtig gode, men føler mig ikke særlig smart med sådan et par halve tomater på ørene:) Har du nogle lige så gode forslag på det område?

Daniel2TH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Et lille bi-spørgsmål.

Det kan godt være det er helt i skoven, så du må lige bære over med mig. Sådan nogle store bøffer, æder de ikke alt strømmen på min lille mp3-afspillers batteri i løbet af meget kort tid? Har sådan set et par Sennheiser 595 (hedder de vidst) men har da aldrig overvejet, at bruge dem til min mp3-afspiller. Men så igen ser det også lidt fjollet ud at bruge når jeg er ude og løbe. Griner:-)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hej igen
Nej store fullsize høretelefoner trækker ikke mere strøm end små, men de vil ikke spille så højt på samme niveau kan man sige

Mht til et par IEM´s og under den forudsætning at de skal have lidt de samme lyd karaktristika som dine a8, så ville jeg nok kigge efter et par etymotic eller måske et par altec lansing im716 som er en billig udgave af etymotic er4p.
Desværre er de svære at få fat på, og kan stort set kun købes i USA, men du kan se dem herinde http://cgi.ebay.com/NEW-Altec-Lansing-iM716-Noise-Free-Earph ones-Headphones_W0QQitemZ190267940335QQcmdZViewItemQQptZOthe r_MP3_Player_Accessories?hash=item190267940335&_trksid=p 3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|24 0%3A1318
De fåes også billigt andre steder, du kan evt selv kigge ldit omkring.

Daniel2TH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Okay, på den måde!

De samme lyd karaktiristika? Er ikke helt sikker på hvad det betyder, men så længe det lyder rigtig godt er jeg åben overfor det hele. Hvis jeg ligefrem skal hen og bestille det hjem fra USA og alt muligt kan det være det bare skal være et sæt A8 igen måske? Jeg har selvfølgelig kigget lidt rundt i de forskellige fora herinde og hørt Shure, Jays, Sennheiser og nogle flere jeg ikke kan huske nævnt nogle gange. Hvordan er det til sammenligning?:)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Altså jeg ville nok ikke tage et par a8, da du kan få en del bedre lyd for pengene, og dertil kommer at a8 jo ikke lukker lyd ude. Men du kunne kigge på et par Jays, dem kan du jo købe i danmark, og de lyder skam også ganske glimrende, desværre kender jeg dem ikke så godt

Daniel2TH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Griner! Jeg er endnu mere forvirret. Troede bare man kunne sige, at i det prisleje var der dem og dem som er gode:)

Jeg søgte på de der IM716 du nævnte, og det lyder som om det duer. Ved du hvor de kan købes? Og ved du hvor man kan købe ekstre øre-dimser til dem? Så bliver det vidst bare dem, bliver vidst ikke klogere på det her:)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Du kan købe dem mange steder, men som sagt er de svære at finde i EU. Mht silikone propperne så følger der en del ekstra med, men ellers kan de købes relativt billigt mange steder, men jeg vil sige at de holder nu ganske godt, jeg har brugt det samme par på mine er4s i over 2 år nu, og de har det fint

Daniel2TH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Så må det være mig der har en overproduktion af øresnask. Jeg lånte engang et par in-ears nogle dage og der gik ikke længe før de var helt fedtede i det, selvom jeg altså renser ører morgen og aften! Griner.

Jeg kan ikke finde nogle i et rimeligt prisleje der sender til DK. Kender du nogle konkrete sites der gør? Føler det lidt fjollet at give 150 USD på et site der sender til DK, når de så sælges til 70 USD det andet sted:)

Tusind tak for hjælpen, almighty mentor:)

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 November 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

im716 er en rigtig god iem. Problemet med dem er at modellen er udgået men den kan stadig findes rundt omkring på nettet. Amazon.com har 3 tilbage til $70. Tidligere på året eller i slutningen af sidste år ryddede en af de store amerikanske kæder restlageret af dem og solgte dem til $20.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 November 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Mht. til flyadaptor - så kan de fåes flere steder - så .. google er din ven.
de er hverken dyre eller store.. blot praktiske hvis man vil slippe for det plastic-stads der sælges til overpris i flyene.

Til fx. Jays følger der fly-adaptor med i købet - så deet...

MVH. Offcourse

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 November 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Til alle Ultimate Ears følger der vidst sådan en fly adaptor og en anden adaptor med.
Ja im716 er en god in-ear og især til prisen, men køber du den bør du kigge på at modde den med 2 modstande, det giver rigtig meget for prisen :)
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

Daniel2TH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Modde den med 2 modstande..hvad vil det sige?

Er de der Jays eller Ultimate Ears bedre? Jeg er som sagt helt grøn på det her område, vil bare gerne have det lyder godt. Så hvis der et sæt (helt konkret model) der er bedre en Altec IM716 som I mener er et bedre valg, vil jeg gerne vide det, for har svært ved at finde en forhandler der sender til Danmark og samtidig tager en rimelig pris (hvis rimelig pris er sammenlignet med prisen hos andre forhandlere). Jeg har set i de tidligere tråde et sæt der hedder Shure E2C. Er de gode?

Tak igen for den store hjælp

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 December 2008 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Du kan evt. læse mere om det med modstandene her
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes