| Forfatter |
|
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude
jeg ejer selv en B&W ASW650 subwoofer
min gode kammarat har så fået sig en Jamo A70 sub til en røverpris!! og den spiller bare så! meget mere stramt og præcist end min B&W
jeg kan se at de prismæssigt ligger ca. ens men nu begynder jeg at overveje en udskiftning...
findes der alternativer til JAMO's sub andre mærker der levere ca. det samme til ca. samme pris ?
håber der er nogen der har hørt Jamo subben og kan komme med lidt indput...
på forhånd mange tak!
ps. forslag til at gøre min B&W mere stram i lyden modtages gerne.. placering...underlag... osv.. pt står den på spikes på parketgulv med beton under med gulvtæppe.. ( 1 sals lejlighed )
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej... Jeg har en sub fra XTZ og den spiller fint....Og til 3000,- svenske kroner er det et fund for pengene.
__________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for tilbudet men det er kun subben jeg vil udskifte hvis endeligt. resten af mit anlæg er jeg vældig godt tilfreds med hehe __________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne overveje at stille den på nogle skum-måtter (Holfi etc..) som nok er bedre når den står på trægulv. Har selv haft problemer, men efter jeg fik skum under og en EQ foran - har jeg fået rettet frq-responsen ud, og mere dynamik og "pop" istedet for "boouuumm"  En EQ kan fåes til omkring 800 fra ny og giver helt nye muligheder mht, sub. Min bas blev rettet ind via målemirkofon - som målte på 2 pukler i lyden som var meget højere end resten.. derfor var der svampelyd i de områder, og for lidt i alle andre subområder. Nu er puklerne dæmpet ned til resten af niveaut, et hul boostet lidt, og VIOLA.. fast og dyb og niveau-passende sb-bas over hele frekvensgangen.. og så til en pris der ikke kan slåes.. selv auto-eq subs til 20K har måske kun 5 bånd de retter til i - og med en max grænse for boost og dæmpning der ikke altid er nok. Så - der er mange muligheder - men måske kan du blive glad for din B&W - jeg har en 675ér og er godt tilfreds. Prøv evt. med de gratis råd omkring placering etc. der findes mange steder på nettet. Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Du kunne overveje at stille den på nogle skum-måtter (Holfi etc..) som nok er bedre når den står på trægulv.
Har selv haft problemer, men efter jeg fik skum under og en EQ foran - har jeg fået rettet frq-responsen ud, og mere dynamik og "pop" istedet for "boouuumm"
En EQ kan fåes til omkring 800 fra ny og giver helt nye muligheder mht, sub.
Min bas blev rettet ind via målemirkofon - som målte på 2 pukler i lyden som var meget højere end resten.. derfor var der svampelyd i de områder, og for lidt i alle andre subområder. Nu er puklerne dæmpet ned til resten af niveaut, et hul boostet lidt, og VIOLA.. fast og dyb og niveau-passende sb-bas over hele frekvensgangen.. og så til en pris der ikke kan slåes.. selv auto-eq subs til 20K har måske kun 5 bånd de retter til i - og med en max grænse for boost og dæmpning der ikke altid er nok.
Så - der er mange muligheder - men måske kan du blive glad for din B&W - jeg har en 675ér og er godt tilfreds. Prøv evt. med de gratis råd omkring placering etc. der findes mange steder på nettet.
Mvh. Offcourse
|
|
|
det lyder faktisk som en god ide og det kunne nemt blive løsningen.. men først skal jeg teste noget. en af mine bedste venner har sådan en Jamo A70 sub.. jeg har lige! aftalt at jeg tager min sub ud til ham og så laver vi nogle A / B tests.. så kan vi også se om det er akustikken(rummet) eller gulvet der gør den store forskel. ps. har du eventuelt et billed eller et link til din EQ ? kunne godt tænke mig at se hvordan den så ud ( størrelsesformatet ) __________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig evt. i min tråd - der er pivs s. 1 og nogle nyere længere fremme i tråden også.. nyest sidste side. Hvis du skruer rack-monterings-ørerne af, kan den lige være i et 43 sm. standard-rack-hul. Jeg har en helt stabel med dvd, vrc, Behringer EQ og en HD-.sat-box ovenpå hinanden i mit 43 cm. rack.. mvh. offcourse EDIT: PS.. den er næst-nederst i bunken ude til venstre i racket.. mellem en meget tynd DVD og en noget tyk Videomaskine... Så den fylder ikke ret meget. Herudover er den ikke ret dyb - måske 15-20 cm. eller deromkring som jeg lige husker det... Håber det hjalp. 
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg testet min Subwoofer ude ved min kamarat der bor i hus
han har som sagt den omtalte JAMO sub. konklusionen af A/B testen var.
de 2 subwoofere spiller meget tæt op ad hinanden. der er lidt mere tryk på min ( nok fordi det er en 12" ) dvs min kunne mærkes en del i gulvet selvom den står på spikes. han kunne næsten ikke mærkes og den står direkte på gulvet..
de leverede hjemme hos ham det samme "smæk / punch" man kunne ønske..
så jeg må erkende at min akustik herhjemme er lige til at lukke op og ski.e i... :) jeg vælger dog ikke at gøre noget ved det pt. da vi er ved at kigge på hus.
essencen af det hele..
utroligt hvad omgivelser/akustik kan gøre godt såvel som skidt for lyden.
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - rummet det betyder meget.
Så -når du finder et permanent sted til din sub (nyt hus eller ej) kan du jo overveje enten at møblere etc. efter lyden - eller at ændre lyden efter møblerne med noget EQ.. dog er det oftest kun anbefalet til subwooferen, da det er "nemmest" at slippe godt fra det med de dybeste toner.
Herudover findes der jo dyrere ting såsom TACT-systemet, som kan præparere hele lydbilledet "på trods" af akustik etc. og få næsten alle rum til at lyde fedt - ihvertfald federe end før.
Så - held og lykke med det.
mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |