| Forfatter |
|
Simsalabim Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften :-)
Jeg skal købe mig en brugt cd-afspiller inden for et noget begrænset budget.
Valget står pt. mellem en
Rotel RCD06 til 2.300 kr.
eller
Cambridge Azur 340c til 1.000 kr.
Min reciever er en Onkyo 605, fronterne er pt. Dali, men
jeg har planer om udskiftning til Audiovector, når der er sparet op til disse.
Den skulle gerne kunne spille godt, men jeg er ikke
"hyper-musik-freak". Det er den analoge del, der vil blive anvendt, da "Zone 2" på min Onkyo kun gengiver analoge
signaler.
Hvilken en vil I anbefale, at jeg vælger? Hvor får man
mest for pengene?
Mvh
Sim
PS. Jeg postede tråden på recordere.dk, men der var ikke bid indtil videre, så nu håber jeg, at der er lidt flere aktive
brugere hér i forrummet ;-) Jeg opdaterer tråden, hvis der skulle komme svar fra recordere...
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når den skal bruges sammen med en Onkyo 605, der ikke ligefrem er high end udstyr, er Cambridgen helt fin. Det ville være overkill at bruge 2300 kr. på Rotel afspilleren, når den ikke vil komme til sin ret med den Onkyo.
Hvis du har planer om at købe en bedre receiver/forstærker senere hen, er det en anden sag. Sådan som dit setup ser ud nu, er Cambridge det bedste valg.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Da_Saint - Tak for hurtigt svar! :-)
Ok, der skal jo også være plads til at være økonomisk/rationel...
Onkyoen er jeg egentlig meget tilfreds med som surroundforstærker, men da jeg aldrig har haft en stereoforstærker til
mere end 1.000 kr., så skal jeg ikke kunne sige hvor ringe den er ;-) Jeg kan dog godt høre, at kombinationen af Onkyoen,
en meget gammel og billig CD-afspiller og mine nuværende Dali Concept 6 ikke giver noget overvældende resultat.
Jeg står ikke overfor en udskiftning af Onkyoen lige pt., men den skal nok udskiftes til noget kraftigere senere, når der er
råd til det. Da jeg er meget tilfreds med Onkyoens performance, så vil der dog nok blive tale om et skift til en anden større
Onkyo model.
Det skal lige siges at Cambridgen er 2 år gammel og uden kvittering mens Rotel'en kun er 11 måneder gammel og med
kvittering. Det gør vel også en forskel.
Vil du fortsat mene, at det er overkill at bruge de 1.300 kr. ekstra, når man får en nyere afspiller med reklamationsret osv.?
Lige to små spørgsmål, hvis jeg må være lidt anmasende:
1. Tror du, at jeg vil kunne høre nogen reel kvalitetsforskel på de to CD-afspillere på mit nuværende setup?
2. Tror du, at jeg ville kunne høre nogen reel forskel, hvis jeg havde en større Onkyo-model og nogle gode audiovector-
fronter?
Men mange tak for svaret! Nu havde sat mig ret meget for den Rotel, men nu er jeg endnu mere i tvivl ;-) Jeg havde faktisk
forudset en ren anbefaling af den Rotel herinde. Men det kan jo være godt i sidste ende...
Mvh
Sim
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.... Jeg vil da give Da_saint ret i, at det virker som overkill....og så alligevel ikke. Forstærkeren forstærker jo kun lyden der kommer til den og jo bedre den er, jo bedre vil det osse lyde. Men men......så er det jo bare, at man tænker om din forstærker formår, at gengive den lyd Rotellen har og det er nok det Da_saint mener..... Jeg ville vælge Rotellen og bruge lidt tid på kabler.....måske for du en anden forstærker en dag og så vil du blive glad for rotellen......... Det er i hvert fald mit bud
__________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for inputtet Øvbøv ;-)
Det er lige præcis de tanker, som jeg overvejer pt.
Jeg tror, at jeg ender med at ofre lidt ekstra på den Rotel, hvis jeg kan få sælgeren ned i pris. Så får Onkyoen det bedste
"feed" at arbejde med og jeg kommer ikke til at gå med tanker om at opgradere til noget andet foreløbig - nok heller ikke
engang, når jeg måtte have opgraderet recieveren til en større/anden model.
Det lyder på jer begge som om, at man får nogenlunde lige meget for penge med de to afspillere og at de begge kan være
et godt valg, men at spørgsmålet mere går på hvor meget det kan betale sig at ofre med det nuværende setup i mente.
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv rotel rdc-06, og den er jeg fantastisk glad for. der ligger en god anmeldelse af den herinde på hifi4all. omvendt har jeg ikke hørt cambridge, så jeg kan ikke sammenligne de to produkter.
mine generelle erfaringer med rotel er ret gode, både på lydsiden og driftsikkerheden. elsker rcd-06 for dens minimalistiske fremtræden, der er færre knapper end på en nad afspiller. den gør kun det den er skabt til, at formidle musik fra cd'er, men den gør det til gengæld godt. 
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
vibe, tak for dit svar! Spændende at høre om nogle konkrete erfaringer.
Jeg er ret overbevist om, at begge afspillere vil være et godt valg, men den Rotel skiller sig alligevel lidt ud, så jeg tror
umiddelbart, at det bliver den :-)
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, jeg har læst testen :-) Den må man jo sige er ret positiv for at sige det mildt.
Jeg læste noget om at det ikke er muligt at "spole" i numrene men altså kun at gå et helt nummer frem/tilbage... er det
korrekt? (ikke at dette alene ville afholde mig fra at købe afspilleren).
Du ved vel ikke tilfældigvis, om det er muligt at styre afspilleren med fjernbetjeningen fra min Onkyo 605 uden problemer?
Jeg kan styre min nuværende Sony cd-afspiller uden problemer og der er også CD-afspiller-koder til Rotel, så det burde
kunne lade sig gøre...
Mvh
Sim
|
| Til top |
|
| |
Benjamin Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simsalabim skrev:
Jo, jeg har læst testen :-) Den må man jo sige er ret positiv for at sige det mildt.
Jeg læste noget om at det ikke er muligt at "spole" i numrene men altså kun at gå et helt nummer frem/tilbage... er det korrekt? (ikke at dette alene ville afholde mig fra at købe afspilleren).
Du ved vel ikke tilfældigvis, om det er muligt at styre afspilleren med fjernbetjeningen fra min Onkyo 605 uden problemer? Jeg kan styre min nuværende Sony cd-afspiller uden problemer og der er også CD-afspiller-koder til Rotel, så det burde kunne lade sig gøre...
Mvh
Sim |
|
|
På min RCD-02 som er en lidt ældre udgave af 06'eren, kan man fint spole i numrene så det burde også kunne lade sig gøre på 06'eren __________________ Med Venlig Hilsen
Benjamin
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå... det ser ud til, at den Rotel ikke er til salg herinde mere, så jeg må vist overveje den Cambridge en ekstra gang.
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benjamin, ok tak. Det ville også næsten være for underligt, hvis man ikke kunne.
|
| Til top |
|
| |
Benjamin Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simsalabim skrev:
| Benjamin, ok tak. Det ville også næsten være for underligt, hvis man ikke kunne. |
|
|
Ja, selv min Pioneer fra "Ruder konges tid" kan det __________________ Med Venlig Hilsen
Benjamin
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan min nuværende meget gamle Sony også - enddag meget effektivt. Jeg kan også styre Sony'en fra min Onkyo
fjernbetjening, men jeg er tvivl om det er muligt med den Cambridge - der er nemlig ikke anført en kode til Cambridge i
manualen modsat til Rotel :-/
|
| Til top |
|
| |
Benjamin Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simsalabim skrev:
Det kan min nuværende meget gamle Sony også - enddag meget effektivt. Jeg kan også styre Sony'en fra min Onkyo fjernbetjening, men jeg er tvivl om det er muligt med den Cambridge - der er nemlig ikke anført en kode til Cambridge i manualen modsat til Rotel :-/ |
|
|
Det ved jeg så ikke, jeg har ingen erfaring med Cambridge __________________ Med Venlig Hilsen
Benjamin
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simsalabim skrev:
Jeg læste noget om at det ikke er muligt at "spole" i numrene men altså kun at gå et helt nummer frem/tilbage... er det korrekt? (ikke at dette alene ville afholde mig fra at købe afspilleren).
Du ved vel ikke tilfældigvis, om det er muligt at styre afspilleren med fjernbetjeningen fra min Onkyo 605 uden problemer? Jeg kan styre min nuværende Sony cd-afspiller uden problemer og der er også CD-afspiller-koder til Rotel, så det burde kunne lade sig gøre...
Mvh
Sim |
|
|
det er korrekt at man IKKE kan spole i numrene på rcd-06. dette er intet problem for mig, da jeg aldrig har haft benyttet den funktion på andre afspillere.
om andre fjernbetjeninger kan bruges aner jeg intet om, men der følger en med, som fungerer ganske fint.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det er da en sjov funktion at forbigå. Gad vide hvad baggrunden for den beslutning var...
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt synd at den Rotel er solgt, når du nu havde sat dig for at købe den. Men til de penge (2300 kr.) vil du sikkert kunne finde en tilsvarende cd-afspiller, måske endda helt ny.
Hvis du har planer om igen at anskaffe dig en Onkyo receiver igen, ville denne være et fint valg: http://www.av-connection.dk/?PGr=2247&ML=988
jeg vil mene, at den er mindst på højde med Cambridgen, hvis ikke bedre. Og så er det ekstra fedt, at den passer sammen med din nuværende og evt. fremtidige Onkyo receiver, samt at der garanteret ikke vil være bøvl med at betjene begge apparater med én fj.betj.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslaget. Ja, det er lidt ærgerligt, men sådan er det. Det var heller ikke sikkert at sælger og jeg kunne blive enige
om en pris alligevel ;-) Tror du, at den Onkyo er lige så god som den Rotel - nej vel? Men det var et godt forslag :-) Jeg har
hørt meget lidt om Onkyos CD-afspillere, så jeg antog lidt, at det var fordi, at de ikke rigtig var noget specielt. I øvrigt fik
jeg i går nogle K2 HD og XRCD2 diske og jeg blev helt overvældet over hvor godt de spillede. Der var virkelig en meget
større dynmamik og flere dimensioner i lyden. Det var en oplevelse, som jeg varmt kan anbefale. Jeg ved ikke hvor godt
det var i forhold til SACD, da jeg ikke har erfaringer med det format, men til en normal CD-afspiller kunne man høre en
voldsom forskel på disse diske og en normalt CD. Jeg havde kun forventet at kunne høre en lille forbedre, som måske
enddag ville være svær at definere e.l.
De blev købt der: http://www.hificable.dk/shop/index.php?
page=shop.browse&category_id=25&option=com_virtuemart&Itemid =42&vmcchk=1&Itemid=42
Når min gamle sony-afspiller kan spille SÅ godt med det rigtige materiale, så blev jeg helt i tvivl om nødvendigheden af en
ny CD-afspiller. Omvendt er jeg nysgerrig efter om en ny CD-afspiller ville kunne give et tilsvarende løft. Jeg havde egentlig
dømt mit anlæg for værende forholdsvis umusikalsk - men fedt til film, men det ændrede oplevelsen i går ret meget på. Jeg
prøvede at nøjes med at sætte min Si6 AA center til og det var helt vildt så 3-dimmensionelt et lydbillede en enkelt højttaler
kunne lave.
Jeg har købt 4 cd'er men kun prøvet de to. Det var "This is K2 sound!", der lød helt sindssygt godt og var meget egnet til at
demonstrere det nye format omend nogle af numrene havde nogle lidt sjove asiatiske træk, der nok ville have afholdt mig
at købe numrene på en normal CD ;-) Der er dog også rigtig gode numre på cd'en.
Den anden CD var Dire Straits - Brothers in Arm (XRCD2), som min kæreste var helt vild med. Den lød også rigtig godt og
bedre end en normal CD, men for mig var forskellen mindre end K2-cd'en, men det har nok også meget at gøre med, at det
er normale sange og ikke sange, der er udvalgt primært til at kunne fremvise formatets fortræffeligheder. Det skal til slut
siges, at jeg ikke er en lydekspert, lydfanatiker e.l., så tag min vurdering med det forbehold. Jeg kan dog godt lytte mig
frem til hvad jeg kan lide og hvad jeg ikke kan og jeg kan bare sige, at de nye formater giver mig lyst til at spille mere
musik på mit anlæg, der ellers næsten kun er blevet brugt til film tidligere.
Man kan dog sige, at når jeg velvilligt kaster over 1.000 kr. efter 4 cd'er, så burde jeg også kaste 2.000 kr. efter en "god"
CD-afspiller.
|
| Til top |
|
| |