Emne: Dali Euphonia MS4 vs. VA BCG ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
m_k_t Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen!
Jeg står overfor nyt højttalerkøb inden så længe og skal derfor have bestemt mig for nogle lækkerier! Jeg regner med at de skal spændes for en Primare A32 eller som minimum en Primare A30.5 sammen med andet Primare grej.
Umiddelbart skulle de to højttalere jo ikke kunne sammenlignes i og med at de prismæssigt ligger milevidt fra hinanden, men hvis man ser på brugtpriserne er forskellen dog ikke så stor og hvis Euphonia'en er så meget bedre, så smider jeg gerne 8-10000 mere for et sæt! Problemet ligger i, at jeg ikke har mulighed for at høre hverken den ene eller den anden højttaler lige p.t., så jeg ville høre om der var nogle herinde, der kunne anbefale den ene frem for den anden! I må også gerne komme med erfaringer for Primare sammensat med disse to mærker, godt som skidt! Jeg ved Vassagohifi i Odense forhandler Vienna Acustics og hvor jeg bor, i Silkeborg, er der en Hifi Klub, som dog ikke har Euphonia stående, men som sagt bliver det nok også et brugt køb, så der bliver vel mulighed for at lytte til højttalerne inden endeligt køb :)
På forhånd tak,
Mads
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg er den heldige ejer af et sæt VA BCG som bliver trukket af en Primare A32 og det fungere rigtig godt, det kan jeg varmt anbefalde.
Hvia du kan vil jeg helt klart anbefalde en A32, brugte selv en A30.3 til at starte med, men opgraderede heldigvis til en A32, den har givet lyden et kæmpe løft i lydkvaliten, plus at den ikke løber tør for kræfter
Skulle du forvilde dig til Toppen af Danmark kan du sagten få et lyt
Kender ikke noget til MS4 så kan ikke lave en direkte sammenligning af de 2 sæt højtalere __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
m_k_t Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse - Det lyder rigtigt godt, det er jeg nu noget glad for at høre, da det er også er den løsning jeg stræber mest efter! Der er en A32 til salg herinde til nogen og 28000 inkl. en PRE30, som jeg dog ikke umiddelbart kan bruge, da jeg er ret sikker på at det bliver en surroundløsning, hvor jeg så vil bruge en eventuel A30.5 eller A30.3 til at trække center- og bagkanalerne. Jeg kommer nok ikke nord på lige foreløbigt, men jeg siger da tak for budet og skriver det bag ørene, hvis det skulle blive aktuelt inden jeg får købt! :)
Kender du noget til System Audio SA7K eller SA7K Master, da denne HT også er oppe til overvejelse?
Jeg siger tak for dit input!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha det er to vidt forskellige højttalere! BCG farver lyden ret meget imod det varme og behagelige - nogen vil kalde det musikalske. MS4 er langt mere neutral, direkte og "korrekt". Efter min mening bliver BCG hurtigt for bamsede, og egner sig bestemt ikke til enhver slags musik, hvorimod MS4 er en fin allrounder. Jeg havde hoppet på MS4  Men, men, men... Du kan jo ikke bruge vores ord til ret meget, hvis du selv er af en anden opfattelse. Er du til varm, fed og farvet lyd, og hører du specielt blues, klassisk, blød rock og pop, så er BCG efter min mening et glimrende valg. Meget komplekse og rå konstruktioner som hård rock, eller des lige kan bare meget hurtigt blive rodet på denne højttaler, hvorimod MS4 klarer det meste rigtig rigtig godt...... hvilket selvfølgelig blot er min personlige holdning
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
BCG sammen med en A32 er en godt kombination.
Hvis en BCG bliver for vamset så har du bare ikke en godnok forstærker eller et l**te rum.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
m_k_t skrev:
|
Filmtosse - Det lyder rigtigt godt, det er jeg nu noget glad for at høre, da det er også er den løsning jeg stræber mest efter! Der er en A32 til salg herinde til nogen og 28000 inkl. en PRE30, som jeg dog ikke umiddelbart kan bruge, da jeg er ret sikker på at det bliver en surroundløsning, hvor jeg så vil bruge en eventuel A30.5 eller A30.3 til at trække center- og bagkanalerne. Jeg kommer nok ikke nord på lige foreløbigt, men jeg siger da tak for budet og skriver det bag ørene, hvis det skulle blive aktuelt inden jeg får købt! :)
Kender du noget til System Audio SA7K eller SA7K Master, da denne HT også er oppe til overvejelse?
Jeg siger tak for dit input!
|
|
|
Hejsa nej kender ikke noget til System Audio højtalere heller, har kun haft Jamo Concert 11 og nu Vienna, sammen med mit Primare, har selv en A30.3 til center og sidehøjtalere, bruger pt en Pioneer VSX-LX60 surround receiver, som midtpunkt, har overvejet at få fat i en PRE30 til at køre stereo over, men er ikke kommet så langt endnu __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|