| Forfatter |
|
jensk1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et surroundsæt med dali concept 6, concept 1 og concept center. Nu vil jeg supplere med en subwoofer, har overvejet DALI BASIS 100, CERWIN-VEGA VE-28SX eller CERWIN-VEGA HD12SX er der nogen der har en anbefaling, den skal både være god til film og musik, men nok mest film. 
|
| Til top |
|
| |
Rene_49 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
når du nu har concept. hvornår så ikk subben som passer til serien ? :) http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/dal i_concept_sub_12_subwoofer_kirsebaer.htm
|
| Til top |
|
| |
esf-opti Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville da tage ind i og høre de forskellige, og så der finde ud af hvilken der passer bedst til dit behov
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dit nudget?
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
jensk1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal helst ikke koste mere end 3000,- og så syntes jeg at concept subwooferen er lidt stor fysisk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du kigget på XTZ? De skulle være helt ok og budgettet passer vist fint med sådan en.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil foreslå nogen Audio Pro Mondail s.1 der er meget gode til det med bas og den mindste er ikke for dyr S 1 eren koster 2999kr passer jo fint, der er kun en 6.5" bas og det er ikke meget, så den fylder heller ikke det vilde men hvad effekten angår så er der 200 watt og jeg synes den har en meget dyb rund,fyldig og blød lyd ellers skal du nok op i en 10 " hvis S.1 med 6.5 " ikke spiller højt og,eller dyb nok S.2 med 8 " bas koster 3999kr tror ikke der er den store forskel da kabinettet kun er lidt størrer og forstærkeren er også på 200 watt.
|
| Til top |
|
| |
Baby Strong Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kigger i KSB-afdelingen så er der mange subber til 3kg, og hvor du måske har noget ekstra at hente.
__________________ Ikke alt det der fancy pancy honky tonky.
|
| Til top |
|
| |
jensk1 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop købt denne CERWIN-VEGA VE-28SX  og indtil videre må jeg sige at jeg er tilfreds, er dog lidt usikker på indstillingen af frekvensen, man kan både kan indstille frekvensen på subwooferen og i forstærkeren (NAD T 753 V.2).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slå filteret fra på subén eller skru det helt op og lad forstærkeren skære frekvensen. Dette burde give bedste resultat. Men som altid kan du jo eksperimentere, så får du også lidt sjov ud af det og lærer måske noget på vejen.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensk1 skrev:
Har netop købt denne CERWIN-VEGA VE-28SX og indtil videre må jeg sige at jeg er tilfreds, er dog lidt usikker på indstillingen af frekvensen, man kan både kan indstille frekvensen på subwooferen og i forstærkeren (NAD T 753 V.2).
|
|
|
Hej JensK1 jeg har selv samme sub ovenikøbet også med Dali Concept (1) som jeg er blevet anbefalet i hifi klubben at dele ved 80hz på subben, har kun en bærbar, effektforstærker. Jeg bruger højtalerkabel fra effektforstærkeren til subben og fra subben til concept 1.
Har du prøvet at fyre helt op for subben (spille højt, ikke bare skrue helt op bag på subben) Hvordan lyder og spiller den ? højt nok ? har selv 120 watt pr kanal i 8 ohm og 220 watt pr kanal i 4 ohm til mine Concept 1.
|
| Til top |
|
| |