Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector Avantgarde Arrete LE erfaring (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 December 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Erfaringer til Audiovectors Avantgarde Arrete LE (eller GamuT L5 eller lign.) søges, da jeg står med sådant et sæt på hånden til en tyver et år gamle.
Er de tyve værd, eller skal man kigge efter andet?
Hvad er jeres oplevelser, erfaringer og tweeks?
S3 siges der på sitet her banker den, men det er PRISMÆSSIGT heller ikke sammenlignligt for de tyve...

Lad mig høre fra jer.

god weekend og jul
Til top Vis dude2005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude2005

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 December 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Du er næsten nødt til at sige lidt om hvad slags musik du lytter til, hvad slags preferæncer du har mht. lyd, andet udstyr etc?

De er helt sikkert 20 værd, men om de er det for dig er umuligt at sige. Det er nogle meget hurtige højtalere, med et relativt lyst klangbillede. De sparker ikke ret meget i de lavere toner, så hvis man fx. er til mørk klang med meget markeret bas, så duer de ikke. Er man derimod til en meget præcis diskant og mellemtone, så er det en fantastisk højtaler.

Personlig foretrækker jeg denne over S3; det har jeg hørt andre der også mener. Jeg tror måske at S3 er en mere balanceret højtaler i den forstand at den ikke er så karakteristisk lys. 

Hvis du vil sammenligne med S3 prismessigt skal du jo nok kigge på brugtpriser. Jeg har set nogle stå til 30 tror jeg det var. Det er selvfølgelig ikke ret tit da modellen er relativt ny, men burde kunne lade sig gøre med nogen tålmodighed.

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 06 December 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har OVC mono og pre rør med full upgrade, Linn DS og Anagram Technologies DAC med nordost valhalla. På et sæt hørning perikles med lowther fullrage (som jeg skifter!)
Det syntes jeg ikke er vildt mørkt at høre på, men selvfølgelig nok noget mørkere end transistor udstyr - måske det ville parres meget godt!? Allan fra ABAudio, der laver mine OVC, bryder sig ikke om dem men ja lad os nu høre hvad i har af oplevelser?

Jeg sætter virkelig pris på en mellemtone der giver tåre i øjnene, og en luftig top - jeg er vild med de ikke skulle være så sweetspottede.. Så bliver jeg altid betaget af når bassen bare hugger en i maven zug zug zug som en skovhugger i canada Men det hele er svært at få  bevares!
Det jeg har hørt fra raidho er virkeligt virkeligt fedt - men for dyrt!
Har egentlig også et godt øje til GamuT L5 de er simpelthen så flotte - ikke mindst vigtigt for mig!
Men det er en helt anden tweeter konstruktion, som jeg heller ikke aner hvordan lyder faktisk...

Det med bunden, er det noget møg at købe subben til mon? Har selv kørt med sub tidligere, men.. det bliver jo hurtigt noget mærkeligt usyncront noget..

Hvad hører jeg phuuu Madonna, Josefine Cronholm, trentemøller.. måske i virkeligheden, bare flotte optagelser...!

Til top Vis dude2005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude2005

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes