Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 10:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvad er der i et MIT kable’s box (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 07 December 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

phoeniks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

http://www.mitcables.com/index.php?id=87&option=com_cont ent&task=view

musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
Til top Vis phoeniks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoeniks

kimroper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 December 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:

Lol har lånt et MIT termanitor kabel og kablet er sq godtnok men hvad er der i den terminerings box, jeg gætter på et feritrør da det logisk ville foringe et kable hvis man nu tilføjer kondenstatorer, modstande eller små spoler så logisik ville det jo bare være et salgstrik for at se kablet dyre end det nu en gang er at prudusere for en plastikbok til en femmer er jo ikke lige det der i mone øjne får det til at se mega dyrt ud.

Så er der nogen som har mishandlet et kable og måske taget et billede af indholedet af boxen måske lavet et diagram eller andet som kan beskrive hvad der nu gør det kabel så dyrt.

Så nørder ud af boxen fortæl fortæl vis billeder måske små anektdoktore fra jer erferinger måske linkt til noget brubart matriale. 

Der er lidt her fra MIT Cables hjemmeside

Specielt dokument nummer 2 er vel det du kigger efter.

Til top Vis kimroper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimroper

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 December 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Spændende Tråd jeg følger med, min svorger har brugt over 100k på kabler fra MIT hans anlæg lyder super men nu mange penge at bruge.
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

slettet.

Carsten KP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 December 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kan heller ikke gøre mig meget klogere på hvad der i boksene udover hvad der er vist i linket til MIT hjemmesiden.

Derimod vil jeg nævne mine egne erfaringer med MIT på det seneste.

De nyere modeller synes jeg skiller sig meget ud fra de tildigere modeller. Specielt MA modellerne er egentlig "ulig" MIT lyd, der tidligere kunne være (for) vamsede og loudnes agtige.

De nye typer er markant mere åbne, men bevarer stadig den ro og store lydbillede som de tidligere. De giver stadig et godt, rytmisk drive men nu med en del transparens og "luft"

Håber ikke det var for meget "reklame", men blot mit forsøg på at beskrive at de "kasser" altså kan noget (dermed ikke sagt at andre ikke kan - har hørt mange andre gode kabler. UPS nu kom jeg til at skrive man kunne høre forskel - håber ikke det starter en ny afsporet tråd)

mvh Carsten

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

slettet.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 December 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

jeg kan self ikke finde billedet nu hvor det skal bruges, men der var for nogle år siden en gut der postede et røngten billede, der er intet inde i boksen andet end lidt afisoleret kabel der sidder fast med noget træ (mener jeg det var, rettelser modtages gerne).

Selve boksen er altså fup, men det behøver kablet jo ikke at være (jeg har kun hørt MIT i andre folks setup og vil derfor ikke kommenterer på lyden)

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 10 December 2008 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Hmmm...Nu er min interesse vakt  

Men selv en grundig søgning på nettet har ikke resulteret i et billed af en åben boks. Når der så er tilfældet, er det ikke en ide at kontakte importøren og bede om en forklaring - selvsagt her i tråden - på hvad den dybere mening er med boksene, hvad der er forskellen på de forskellige bokse MIT producerer, og selvsagt helst med billed dokumentation (det bør en importør kunne skaffe)  

kimroper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2008 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

jeg kan self ikke finde billedet nu hvor det skal bruges, men der var for nogle år siden en gut der postede et røngten billede, der er intet inde i boksen andet end lidt afisoleret kabel der sidder fast med noget træ (mener jeg det var, rettelser modtages gerne).

Selve boksen er altså fup, men det behøver kablet jo ikke at være (jeg har kun hørt MIT i andre folks setup og vil derfor ikke kommenterer på lyden)

Øhh hvad man engang har set og hørt, og mener at huske er nu altså ikke det samme som et bevis.

Så indtil der  ligger ganske mere håndfaste beviser på bordet skulle man måske lige moderere sine påstande.

Man kan jo eventuelt købe Bruce Brissons DIY kabel her  som en indsamling og så splitte det ad - så er der da i det mindste håndfaste beviser.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

kimroper skrev:

Øhh hvad man engang har set og hørt, og mener at huske er nu altså ikke det samme som et bevis.

Hvor nævner jeg ordet bevis?

kimroper skrev:

Så indtil der  ligger ganske mere håndfaste beviser på bordet skulle man måske lige moderere sine påstande..

Hvorfor dog det? Jeg gengiver blot hvad der før har været tilgængeligt, jeg står jo ikke og forsøger at overbevise andre om attentatplaner mod FN. så skulle vi ikke lige skrue ned for agressiviteten og holde tingene på et rimeligt niveau, det her er Hifi, ikke liv og død (medmindre du har aktier i MIT)

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

slettet.

kimroper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

kimroper skrev:

Hvor nævner jeg ordet bevis?

Det gjorde du ikke, men det gjorde jeg - synes nu bare det er nemmere at sige noget hvis man har et billede end ingenting.

kimroper skrev:

Så indtil der  ligger ganske mere håndfaste beviser på bordet skulle man måske lige moderere sine påstande..

Hvorfor dog det? Jeg gengiver blot hvad der før har været tilgængeligt, jeg står jo ikke og forsøger at overbevise andre om attentatplaner mod FN. så skulle vi ikke lige skrue ned for agressiviteten og holde tingene på et rimeligt niveau, det her er Hifi, ikke liv og død (medmindre du har aktier i MIT)

Jeg skruer fuldstændig op og ned for aggresiviteten som jeg lyster, i dette tilfælde var det nu ikke ment som en agressiv ting(og nej jeg har ingen aktier i noget, det virker som en god ting i disse tider)

Derfor jeg foreslår et gruppeindkøb til den store skær-boksen-op dag - kunne endda laves som en musik event. Jeg giver da gerne en hundredkrone seddel til formålet. Så er der da bare noget mere håndgribeligt. Intet andet.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

kimroper skrev:

Derfor jeg foreslår et gruppeindkøb til den store skær-boksen-op dag - kunne endda laves som en musik event. Jeg giver da gerne en hundredkrone seddel til formålet. Så er der da bare noget mere håndgribeligt. Intet andet.

super ide. men vi kunne jo også nøjes med at låne et sæt MIT, og så få en tandlæge til at lave et sødt lille strålingsfotografi? Så er der intet der er ødelagt, udgifterne holdes nede på et minimum, og vi har fået sandheden alligevel.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 December 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
kimroper skrev:

super ide. men vi kunne jo også nøjes med at låne et sæt MIT, og så få en tandlæge til at lave et sødt lille strålingsfotografi? Så er der intet der er ødelagt, udgifterne holdes nede på et minimum, og vi har fået sandheden alligevel.

Jeg er så mere nærrig, så har i dag kontaktet importøren. Afhængig af svar herfra, så spytter jeg ikke i kassen - endnu

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

slettet.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 December 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Der er kommet ny importør af MIT, så må lige få fat i PS Audio i stedet.

kimroper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2008 kl. 03:08 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:

Det lyder da spændende, gad hvide hvad importøren siger viser da der er et hav a kabler at vælge imellem, men logisk set vises der ikke noget som kan gøre det surt for forhandlerne, og igen man kan ikke lave noget med trafo eller andet crap i en signalvej til en ht kabel al ville ændre på et kabels dielektriske egenskaber så lad os glemme om at der er opfundet en supperleders dipedut til et ht kabel der er intet som ifølge min bedste overbevisning kan forbedre et kabel andet en en bedre leder måske derfor har man fået øjne op for moderne hybrid kabels egenskaber og må afvenet superlederens fremkomst som ht kabel i fremtiden.  

Det er vist mere det her som deres bokse prøvet at kontrollere

If a cable has poor admittance in the reactive part, it can
reflect energy back to the source without consuming it at all. This does not
generate heat, but it does create distortion producing noise.

Det er sakset fra dette whitepaper

Hvis man ser slutningen af dokumentet så slås der på tromme for deres eget One Wire kabel, som jeg ikke har hørt men det kunne da være et lyt værd hvis det er så billigt som der lægges op til.

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

slettet.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:
Okay hvis jeg så forestår det ret så er det mere vigtig at man bruger Bi-wire eller Bi-amp jo krafigre forstærkeren er og igen man hjælper meget på det jo mere efektive højtaleren er (virkningsgrad) og igen forstærkerens dæmpnings faktor, nu er vi godt nok helt ude i marginalerne.

Det korte svar er i min verden nej. Bi-wire er en mulighed, ofte udstukket af højttaler producenten, men det er ikke altid bedst. Bi-amp, vertikal eller horisontal, er som udgangspunkt jo bare en udvikling af at det mest optimale er en forstærker per enhed. det betyder dog ikke at man skal ofre en god forstærker for to halvgode.

Forstækerens følsomhed (effektivitet/virkningsgrad) hjælper naturligvis en del, men har ofte kun betydning for opnået spl, fasedrejninger er langt hårdere, især kombineret med højttalere der sender meget strøm retur.

Dæmpningsfaktoren har hørbart, i min erfaring, kun betydning for basgengivelsen, men er ikke eneste faktor der har betydning for dette. dog kan man på forhånd, generelt, afvise visse forstækreres evne til "at holde bassen i jerngreb" baseret på dette. forstærkerens evne til at kunne leverer spænding er i min verden langt vigtigere. dog er det meget begrænset hvad man har af muligheder for at a/b sammenligne på enkelte prarametre. 

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes