| Forfatter |
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude
Findes der nogen herinde, som har erfaringer med Hørnings konstruktioner. Gerne vedr Agathon og Eufrodite?
Kom glad
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, I ved, det er en HØJTTALER...ikk'?
|
| Til top |
|
| |
woammo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det vidste vi, hvis vi havde erfaringerne  __________________
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen i DK må da besidde eller have lyttet på dem?
Hørning skulle være rimeligt (godt) kendt i udlandet, også gode anmeldelser (surprise..) på 6moons.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 08 December 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt en del Hørning. Synes det kedeligt. Også findes der rigtig mange uægte hørning på marked som folk har kopieret, specielt i østen.
Mellemtonen er alt for smal og bassen tung i forhold til resten af spektret, blot min mening. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smal mellemtone , er det det samme som "slank"?? Lowther enheden kræver vist et par hundrede timers tilspilning - ellers dækker den da fra ca 200 Hz til hhv 6 kHz og 12 kHz. Inden da lyder den jf 6moons-test lidt slank og - tja- "Lowther-agtig".
mvh
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke Hørning, men Lowther enhederne er efter min mening en katastrofe rent lydmæssigt...
Men du må lytte selv og vurdere  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja valget af Lowther synes "nørdet", især da vi her i DK laver nogen af verdens bedste enheder, lige fra bas til diskant .
Men derfor kan den vel i en bestemt kombination (modificeret) godt gå an. Teorien er jo, at han tager en full-range enhed og modder den til at spille stort set hele grundtoneområdet, så der ikke deles i dette område = fasekorrekt lyd mm. Eller?
Oplys mig
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne komme med et kort indskud her. En god kammerat har rent faktisk et sæt Hørning (meget tidlige prototyper). De spiller efter min mening åbent (jeg har selv ATC, så det er ikke fordi jeg er dårligt vant...) med et imponerende nærvær og klart lydbillede med mange detaljer. De er virkeligt gode når det gælder akustisk musik. Jeg tvivler på deres effekt til elektronisk musik og hård rock. De er meget sarte over for forstærkning og kilde. Lowther-enheder komme nemt til at skrige. Havde jeg været til rør så havde jeg haft Hørning. Sådan. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Mirland
God beskrivelse (jeg har ikke selv hørt dem). Det er også nogenlunde konklusionen på 6moons, hvor testeren gør meget ud af at beskrive, at forstærkningen især er vigtig - man hører PRÆCIS hvordan forstærkeren lyder.
Det må indikere, at ht er "tro" eller fuldstændigt transparente! Anbefalingen går på SET forstærkning (300B/2A3/211 rør). Pga følsomheden ville jeg tro, at rock mm også vil have gode chancer i den rigtige kombination med Hørnings.
Nå ja, så er der den evindelige: Ordentlig opstilling og rumdæmpning
mvh
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld, hvis det lyder som salgsgas, men jeg er noget opsat på at få lyttet til dem - vent slut!
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meld tilbage når du har fået hørt dem! Der er en tendens i DK til at være meget fordømmende overfor Hørning's ideer. Jeg skal ikke gøre mig klog på hverken eller. Men mine ører har været rigtig glade for det de har hørt. Men husk bare, at hvis de lyder skidt så lyder de virkelig skidt. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at læse lidt om hvad Troels Graversen syntes om lyden  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.troelsgravesen.dk/Lowther.htm  Ja, lowther er mildt sagt ikke imponerende. Desværre er SET-religionen lige så slem som Scientology og Linn-sekten. Det er helt blæst i min verden, men smag er jo forskellig og kan ikke diskuteres... Køb da for helvede noget, der er i orden, så du kan høre hvad dit grej kan. Her hører hverken Hørning eller lowther under kategorien "i orden". Der er ikke meget "neutral formidler" over en +/- 15db frekvensgang. Eltax og Baze gør det lige så godt, dog uden snob-effekten.
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
http://www.troelsgravesen.dk/Lowther.htm

Ja, lowther er mildt sagt ikke imponerende. Desværre er SET-religionen lige så slem som Scientology og Linn-sekten. Det er helt blæst i min verden, men smag er jo forskellig og kan ikke diskuteres...
Køb da for helvede noget, der er i orden, så du kan høre hvad dit grej kan. Her hører hverken Hørning eller lowther under kategorien "i orden". Der er ikke meget "neutral formidler" over en +/- 15db frekvensgang.
Eltax og Baze gør det lige så godt, dog uden snob-effekten. |
|
|
King David:
Nu behøver vi jo ikke blive hadefulde mm for at debattere en gemen højttaler og forstærkere. Jeg er i stand til at forstå ganske almindelig dansk på samtaleniveau.....jeg kan godt høre uden at du behøver råbe.
tak
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, kan godt se Gravesens pointe. Han er dog selv inde på en mulig "produktudvikling" af enheden, ex. fjernelse af whizzer-conen. DET ER DET HØRNING HAR GJORT, plus en coating af DX45'eren på Eufrodite.
Hørning BEGRÆNSER frekvensgangen mm. ved at fjerne cone'en fordi han naturligvis har indset de notoriske problemer.
Jeg er stadig nysgerrig efter at lytte på dem, trods alt.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad være med at tro på nogen af os herinde. Du skal gøre dine egne erfaringer med dine egne ører. Ring til Tommy H og spørg om du må komme forbi. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak alle sammen for indlæggene foreløbig.
I'll be back...
|
| Til top |
|
| |