| Forfatter |
|
carsten f Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer at sælge min micro seiki rx1500 som jeg har haft i 20år.
Er der nogen herinde som ved hvad jeg kan forlange for den?
Standen er god uden riser. armen er 505 mk2 ( den mangler dog silikone badet)! kablet er van den hul m.c. d501. Uden pick up men dali riaa medfølger.
Som at skulle skille sig af med en gammel ven... men jeg har ikke brugt den de sidste 3 år.. sååh
med venlig hilsen carsten
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo en klassiker, som mange sikkert vil give gode penge for. Hvor meget tør jeg slet ikke spå om - start ud med ca. 8.000,- for det hele og se så hvad der sker.
Er det en alm. 1500 eler en 1500 FV/FVG?
Hvis den er med sug (som virker) - kan du godt lægge et par 1.000 på prisen.

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
carsten f Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Det er jo en klassiker, som mange sikkert vil give gode penge for. Hvor meget tør jeg slet ikke spå om - start ud med ca. 8.000,- for det hele og se så hvad der sker.

|
|
|
|
| Til top |
|
| |
carsten f Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er den uden vacum.... havde egentlig også foresillet mig en pris som ligger tæt på det du foreslår 
Tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
alrmad Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten
Det er en fantastisk grammofon. Er den med bronzetallerken? Vaccum-sug? Micro-Seiki base? Er det en mk I eller II? Vedr armen vil en koeber jo nok skulle reparere el. udskifte (hvilket ville medfoere skift af armbase). Maaske skulle du proeve at se, om der i HiFi-Klubben sidder en fyr med analog-erfaring, der kunne hjaelpe dig lidt med at prissaette den? Ellers check google, audiogon, ebay osv. Personligt ville jeg mene, vaerket befinder sig mellem en Michell GyroDeck og Orbe, men selvfoelgeligt prismaessigt ville du skulle checke sammenlignelige brugte emner.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
carsten f Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak 
Jeg kigger mig lidt for på de sider du har angivet!
|
| Til top |
|
| |
carsten f Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
carsten f skrev:
|
Overvejer at sælge min micro seiki rx1500 som jeg har haft i 20år.
Er der nogen herinde som ved hvad jeg kan forlange for den?
Standen er god uden riser. armen er 505 mk3 ( den mangler dog silikone badet)! kablet er van den hul m.c. d501. Uden pick up men dali riaa medfølger.
Som at skulle skille sig af med en gammel ven... men jeg har ikke brugt den de sidste 3 år.. sååh
med venlig hilsen carsten
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
carsten f skrev:
Tak 
Jeg kigger mig lidt for på de sider du har angivet!
|
|
|
Ole hos HIFI 4 You i Esbjerg har sikkert stadig også tilpas megen viden om Micro Seiki.....
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
carsten f Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik en god snak med Ole i esbjerg..... han siger, at det ikke gør den store forskel at silikone badet mangler. Det er kun på nogle typer pick-up´er at badet har en effekt!!!
så tak for det vilmann 
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis du har mod på det, så kan du helt sikkert få en god pris på Ebay eller den tyske audiomarkt - den sidste, der er PT en RX 1500 med orig. motorstand RS1500 og en SME 3012 R arm til salg - den står til 3495 EURO vel at mærke.............
Og ja det er en fin pladespiller den dag idag, har selv en, den tror jeg aldrig jeg sælger...
Hvis du havde haft FVG udgaven - så havde jeg købt den af dig PÅ STEDET......
Held og lykke med salget - og husk at være sikker på, DU IKKE FORTRYDER BAGEFTER.....
MVH
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:

|
|
|
Det kan godt være, at det er prisen. Men i virkeligheden er det alt for lidt, når man tænker på at en tilfældig moderne middelmådig 'boreplatform' let koster 30.000 kroner eller mere... Når man har en god gammel MS, skal man aldrig sælge den! :-) Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
carsten f Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger lige på det der audiomarkt.... det var da godt nok en hamper pris ( det må være en dyr arm der sidder på)!
Jeg har bestemt at jeg vil sælge den - det er jo næsten synd at den bare står uden at blive brugt, hvis der er andre som virkelig brænder for netop den model!
HÅBER IKKE AT JEG KOMMER TIL AT FORTRYDE......Hmmmm
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
|
|
|
|
Nej! For jeg havde købt den først! 
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med de priser der nævnes her så skulle jeg alligevel have sat min i kælderen. Jeg tror jeg solgte min omkring 1985 for en tusse
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan :-))))))))))))))))))))))))
HELT sikkert - der ville være MEGET rift om den, hvis det havde været FVG udgaven - dem har jeg ikke set mange af til salg - de kommer MEGET sjældet på audiogon - og alt efter hvad der er på af arm(e) - så kommer man af med en pæn del over 50.000 kr.
For en del år siden var der en KANON flot en til salg på Hawaii - det var den allersidste af dem - den der hed SX 1500 FVG.
Sidste mulighed for at ha kommet i nærheden af sådan en - var formentligt hvis man havde købt Ole Brøns` MK 91 FVG kit, og opgraderet en RX 1500 , jeg mener han have eet kit - dengang han solgte ud af reservedelslageret fra HIFI klubben, det skulle vist være endt i England.
MVH Jan
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Aragon skrev:
|
|
|
|
Nej! For jeg havde købt den først! 
|
|
|
Ja, det skal være "F"-modellen med luftleje! Ingen grund til at gå efter dén der kun har vacuumsug "VG". Mange mener i øvrigt at den mere ydmyge aluminiumtallerken 'lyder' bedre end bronzetallerken. Min egen MS spiller ganske godt med alu! Det er også godt at vide, at der er 80 års garanti på centerlejet...  Hilsen Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Har vist skrevet lidt med nogle om det af flere gange - hvis der er nogen der kender en der kan fremstille en pladetallerken til en RX 1500 i bronze - TIL EN FORNUFTIG pris vel at mærke - så er jeg meget int. i at få fremstillet en. Måske man kan klemme prisen lidt, hvis der var flere der gik med på det, det er meget tænkeligt, at en i alu "lyder bedre" - men jeg ville nu pokkers gerne eje sådan en 10 kg. sag i bronze.
Hvad med dig Nilau - kunne det friste :-)))
MVH Jan
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
Hey
Har vist skrevet lidt med nogle om det af flere gange - hvis der er nogen der kender en der kan fremstille en pladetallerken til en RX 1500 i bronze - TIL EN FORNUFTIG pris vel at mærke - så er jeg meget int. i at få fremstillet en. Måske man kan klemme prisen lidt, hvis der var flere der gik med på det, det er meget tænkeligt, at en i alu "lyder bedre" - men jeg ville nu pokkers gerne eje sådan en 10 kg. sag i bronze.
MVH Jan |
|
|
Hej Jan... Ja, det kunne bestemt friste. Det kunne være interessant at prøve. Og bronze ser jo også flot ud! Det kunne også være spændende at få en tallerken fremstillet i Lexan. Jeg har hørt rygter om, at det skulle være endog særdeles velegnet som pladetallerkenmateriale. Sig endelig til, hvis du får en god 'kontakt' til én der kan lave den slags. (Det samme skal jeg nok gøre). Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Aragon skrev:
|
Hey
MVH Jan
|
|
|
Hej Jan...
Ja, det kunne bestemt friste. Det kunne være interessant at prøve. Og bronze ser jo også flot ud! Det kunne også være spændende at få en tallerken fremstillet i Lexan. Jeg har hørt rygter om, at det skulle være endog særdeles velegnet som pladetallerkenmateriale. Sig endelig til, hvis du får en god 'kontakt' til én der kan lave den slags. (Det samme skal jeg nok gøre).
Mvh. Niels L.
|
|
|
Hej Niels & Jan.
Hvad med at oprette en ny tråd ang. dette emne ? For jeg kunne også godt være interesseret i en anden pladetallerken, både i metal, eller andre materialer.
Allan __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |