| Forfatter |
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået sådan et kabel det er termineret med bananstik i begge ender, men der sider også et tyndt kabel med en hestesko på. Går ud fra det er en slags skærm? Går ud fra den skal side på minus terminalen på højtaleren eller forstærkeren? Og er der nogen der ved hvad det skal gøre for lyden?
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal sidde på minus-terminalen på forstærkeren.
Den forhindrer udefra kommende støj i at forstyrre lydebilledet. Jeg har selv Supra med skærm, men jeg kan ikke høre forskel med eller uden skærm. Det kan godt være at det virker i meget støjende omgivelser. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
mikaelx23 Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ellers skal den tilsluttes stelskruen hvis du har en sådan den til pladespiller.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikaelx23 skrev:
| Hej ellers skal den tilsluttes stelskruen hvis du har en sådan den til pladespiller. |
|
|
Hmm...man skal vel næppe forbinde højttaler og pladespiller med et højttalerkabel?  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
mikaelx23 skrev:
| Hej ellers skal den tilsluttes stelskruen hvis du har en sådan den til pladespiller. |
|
|
Hmm...man skal vel næppe forbinde højttaler og pladespiller med et højttalerkabel? 
Mvh. Niels
|
|
|
Nej, men det er vel heller ikke det han foreslår. Stelskruen sidder da normalt på forstærkerens bagplade, så det synes jeg da lyder som et udmærket forslag.
|
| Til top |
|
| |
mikaelx23 Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også ret sikker på at det er meningen med det har selv gjort det med stilskruen, det er forstærkerens jord til skærm.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm nu er jeg forvirret, har forbundet dem til minus på forstærkerens ht-terminaler, og det spiller fint, men er jo en falsk fornemelse, hvis de skulle sidde på pladespiller skærmen. Er der nogen der ved med sikkerhed hvad der er rigtigt?
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
| Hmm nu er jeg forvirret, har forbundet dem til minus på forstærkerens ht-terminaler, og det spiller fint, men er jo en falsk fornemelse, hvis de skulle sidde på pladespiller skærmen. Er der nogen der ved med sikkerhed hvad der er rigtigt? |
|
|
Du kan koble skærmen enten til forstærkerens minus-terminal eller til stelskruen. Sammenlign evt. de to løsninger, og vælg den du bedst synes om. Desværre kan jeg ikke sige hvilken en der bedst, da det ikke har den store indflydelse på lyden hos mig. Nogen negativ effekt på lyden burde det ikke ha', ligemeget hvilken løsning du vælger. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
doxa300 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
I de fleste forstærkere og forforstærkere er minus-teminalen tilsluttet stel, så her gør det ingen forskel hvordan du tilslutter den. Hvis du kører med balancerede signaler skal den på stel.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
| Hmm nu er jeg forvirret, har forbundet dem til minus på forstærkerens ht-terminaler, og det spiller fint, men er jo en falsk fornemelse, hvis de skulle sidde på pladespiller skærmen. Er der nogen der ved med sikkerhed hvad der er rigtigt? |
|
|
Ja, naturligvis på stel. Det mest sikre stelpunkt du har er den omtalte stelskrue, og den kan du med sikkerhed altid bruge. På nogle forstærkere vil du opnå samme resultat med minusterminalen, men ikke alle.
|
| Til top |
|
| |