Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 01:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&O Penta contra NAD-Tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LHen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 December 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er inde på dette forum for første gang, og håber der er en, der kan hjælpe mig.

Jeg har et B&O anlæg system 5500 med Penta Højttalere og link i hele huset. Et anlæg som jeg er utrolig glad for.

Mit gamle B&O tv har det ikke så godt mere, og nu er jeg nok nød til at købe et andet tv-mærke, da B&O er alt for dyrt og kan alt for lidt.

Jeg har set på et Tv fra HiFi-klubben "NAD" med harddiskoptager og MPEG 4 og det hele. Jeg synes det er noget af det bedste jag har set, så jeg tror det bliver det.

Nu er spørgsmålet så - Hvad søren gør jeg med hensyn til sammenkobling med mine Penta-højttalere.

Kan disse kørs parallet på, så jeg kan brue dem både til mit system 5500 og til det nye TV.

En har i øvrigt fortalt mig, at der vist findes en konverter, som man kan anvendes, hvis man vil bruge sin link 1000 fjernbetjéning til at styre et andet tv med.

Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg gør - ikke for teknisk, for så står jeg af.

Vh / Lyder

Til top Vis LHen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LHen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 December 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Hej LHen, og velkommen til hifi4all

I B&O butikken køber du et kabel med 7 polet DIN stik i den ene ende og phono stik i den anden ende,
for tilslutning fra lyd udgangen på dit TV til AUX IN på BeoSystem 5500 hvor BeoLab Penta er tilsluttet.

Når du så vil have TV lyd i højttalerne trykker du bare på AUX.

Mvh. Peter Pan 

LHen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 December 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Tak for dit råd Peter Pan.

Jeg tænkte på, om der ikke findes en mulighed for at parallelforbinde højttalerne, således, at jeg blot skal tænde for NAD-tv, så de går direkte på højttalerne, uden at jeg skal tænde for mit B&O system 5500. På denne måde ville det være muligt at lytte tilo radio og CD m.m. i de andre linkrum, mens der ses tv i stuen.

Er der i øvrigt nogen, der har erfaring med NAD-produkter - jeg kender intet til produkterne, men syndes de virker mindst lige så gode som som B&O´s.

vh / LHen

Til top Vis LHen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LHen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 December 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hej igen LHen

Det kan man godt, men så er det at du ikke kan styre lydsignalet og er nødt at have en forforstærker i mellem.
Så kan du lige så godt tænke i surround setup, og en surround receiver med preout og trigger udgang. Tryk her.

B&O system 5500 vil så skulle tilsluttes det nye setup som eks. en CD afspiller. Du kan se et eks. her.

__ 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes