| Forfatter |
|
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg overvejer at købe en airport ekspress samt en itouch. Jeg vil så bruge min bærbare hp til lagringsmedie.
Så skal jeg lige høre, hvordan og hvilket format, jeg skal rippe min cdsamling i, så det kan bruges i Itunes. Mener det er apples ALAC format, da Itunes ikke kan afspille FLAC formatet. Er der et gratis stykke software på nettet, som kan rippe min cdsamling til ALAC.
På forhånd tak for hjælpen.  __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jack. For bedste kvalitet skal du bruge alac formattet. Du skal bare gå ind i iTunes indstillinger og sætte den til at import af cd'er skal fåregå i ALAC.
Mathias
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
itunes kan selv rippe til dets eget lossless format ;) du vælger bare Apple Lossless format under import-indstillinger!
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undersøg lige om ALAC kan lægge foto af CD omslag ind i ITunes - mener kun det er i MP3 man kan gøre det - men jeg kan jo tage fejl. Mener at jeg valgte 320 KB/sek. p.g.a. det da jeg vil have albumcovers på min IPod.
Hilsen EyeOfBeauty 
|
| Til top |
|
| |
mortenhjort Branchemedlem

CPHREC
Bruger siden: 10 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lossless kan også... Det handler bare om at cd'ens info skal matche den som er i iTunes Store...
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenhjort skrev:
| Lossless kan også... Det handler bare om at cd'ens info skal matche den som er i iTunes Store... |
|
|
Ellers finder man da bare billedet et andet sted og kopierer det over i iTunes. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så med de CD'er der ikke matcher? Har lagt HELE min CD-samling på Mac og ITunes - har en dockstation i bilen hvor jeg anbringer min IPod - har en Fireant i køkkenet - en Airport Express i stereon - og kan slet ikke forstå at jeg ikke har gjort det noget før. Men det er et stort arbejde - har 5380 melodier på min IPod 80 GB - der er covers til samtlige numre - og man er fri for CD'er der ligger og flyder og så kan man ikke lige finde den man skal bruge Der vil da være træls at se på en node i stedet for et cover når du scroller på din IPod! Det ser hammergodt ud når alle covers er med! Hilsen EyeOfBeauty
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fuldstændig det samme, det er jo apple der selv har designet formatet, så selvfølgelig passer det perfekt sammen med iPoden  Men, du kan nok ikke have 5000 sange på din iPod i ALAC, så det kan være mp3 var et meget godt valg
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dine cd'ere er i perfekt stand kan du sikkert godt benytte iTunes til at rippe dem med - direkte til ALAC.
Men hvis de har lidt småridser vil jeg anbefale Exact Audio Copy i secure mode. Du kan så rippe til FLAC og konvertere dem
til ALAC med et eksternt program, eks. dbPowerAMP.
|
| Til top |
|
| |